Ένα σημαντικότατο βήμα πίσω έκανε ο Τζο Μπάιντεν στην προσπάθεια του να πετύχει διακομματικό συμβιβασμό με το Κογκρέσο για την έγκριση του μεγάλου επενδυτικού του πακέτου.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα έγκριτων αμερικανικών εφημερίδων, πρότεινε να διαγράψει την πρόταση του για αύξηση του φορολογικού συντελεστή για τις επιχειρήσεις, από το 21% στο 28%, εφαρμόζοντας και στο εσωτερικό τον παγκόσμιο ελάχιστο εταιρικό φόρο του 15%, αρκεί οι Ρεπουμπλικάνοι να αποδεχτούν πως το ύψος των δαπανών για έργα υποδομής θα ξεπερνά το 1 τρισ. δολάρια.
Η αρχική πρόταση που είχε αναγγείλει ο κύριος Μπάιντεν το Μάρτιο αναφερόταν σε ένα μέγκα πακέτο αναπτυξιακών επενδύσεων για την ανάταση της αμερικανικής οικονομίας με κονδύλια για νέα έργα υποδομών, πράσινα project κ.λπ συνολικού ύψους 2,25 τρισ. δολαρίων. Τα χρήματα θα προέρχονταν από σειρά φορολογικών μεταρρυθμίσεων, όπως την κάθετη αύξηση της φορολόγησης για τους πολύ πλούσιους Αμερικανούς και την αύξηση των εταιρικών φόρων, καταργώντας ουσιαστικά τις φοροαπαλλαγές της εποχής Τραμπ. Μόνο από την αύξηση των φόρων στις επιχειρήσεις, τα κρατικά έσοδα θα ανέρχονταν σε 268 δισ. φέτος, 371 δισ. το 2022 και 577 δισ. το 2023.
Οι Ρεπουμπλικάνοι είχαν «στηλώσει» τα πόδια, αρνούμενοι κατηγορηματικά να δεχτούν την προοπτική αύξησης της φορολόγησης για τις επιχειρήσεις, ένα μέτρο που είχε ξεσηκώσει και θύελλα διαμαρτυριών από τη Wall Street ενεργοποιώντας όλα τα επιχειρηματικά λόμπι. Στα δε, 2,25 τρισ. που ζητούσε ο Λευκός Οίκος προσέφεραν αρχικά μόλις 585 δισ. δολάρια, τα οποία την περασμένη εβδομάδα ανέβασαν σε 928 δισ. δολάρια, από τα οποία περίπου τα μισά (506 δισ.) θα πήγαιναν για μεγάλα έργα υποδομών.
Αντιστοίχως, ο Λευκός Οίκος σε προηγούμενη βελτιωμένη πρόταση του, είχε κατεβάσει το ύψος του πακέτου από τα 2,25 τρισ. στα 1,7 τρισ., όπως δεν είχε γίνει δεκτή από τους Ρεπουμπλικάνους που δεν έκαναν βήμα πίσω.
Σύμφωνα με δημοσίευμα που έφερε πρώτη στη δημοσιότητα η Washington Post, ο κ. Μπάιντεν σε κατ’ιδίαν συνάντηση του, χθες, με την Γερουσιαστή των Ρεπουμπλικάνων, Σέλι Μουρ Καπίτο, έθεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι τη συμβιβαστική του πρόταση, η οποία κατόπιν μεταφέρθηκε και στις τάξεις των υπόλοιπων βουλευτών και Γερουσιαστών.
Αν και σε πρώτη φάση δεν έχει αποσαφηνιστεί η απάντηση των Ρεπουμπλικάνων, η αντίδραση της αγοράς ήταν άμεσα θετική με παράγοντες της να μιλούν για σαφώς ικανοποιητική εξέλιξη. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Wall Street, οι χρηματιστηριακοί δείκτες μείωσαν ταχύτατα τις αρχικές τους απώλειες. Πάντως, ειδικοί αναλυτές, από την πλευρά τους, εξακολουθούν να μην «βλέπουν» συμφωνία.
Latest News
Η Διώρυγα του Παναμά νέο γεωπολιτικό, οικονομικό κι εμπορικό μέτωπο
Ο Τραμπ προειδοποίησε ότι δεν θα αφήσει να πέσει η Διώρυγα του Παναμά σε «λάθος χέρια», αναφερόμενος στη συνεχώς αυξανόμενη επιρροή της Κίνας
Εκτός ελέγχου το δημόσιο χρέος της Γαλλίας
Τριπλασιάστηκε την τελευταία 20ετία, αυξήθηκε κατά 1 τρισ. ευρώ την τελευταία 10ετία και έφθασε το 113,7% του ΑΕΠ
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Η Gen Z διψάει για Guinness - Ξεμένει από αποθέματα η ιρλανδική μπίρα;
Είναι πραγματικές οι ανησυχίες για την εξάντληση της Guinness στη Βρετανία ή αποτελούν ένα κόλπο μάρκετινγκ;
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%