Το πρωτοποριακό πιλοτικό πρόγραμμα της Αστυπάλαιας έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον του γερμανικού Τύπου καθώς μερικές από τις πιο έγκυρες εφημερίδες της χώρας εστιάζουν στις «πράσινες» εξελίξεις στο όμορφο νησί των Δωδεκανήσων, από διαφορετικές «οπτικές γωνίες».
Η Frankfurter Allgemeine Zeitung εστιάζει στην Vοlkswagen και την απόφασή της να ρίξει το βάρος στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στο εργοστάσιό της στην πόλη Τσβίκαου, όπου από το 2019 κατασκευάζει αποκλειστικά τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ID 3 και ID 4. Είναι αυτά που η αυτοκινητοβιομηχανία δώρισε στην Αστυπάλαια για το πιλοτικό πρόγραμμα απανθρακοποίησης του νησιού.
«Η VW με επενδύσεις γύρω στο 1,2 δις ευρώ έχει μετατρέψει το Τσβίκαου στην πρώτη μεγάλη μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων με μπαταρίες. Τα εργοστάσια στο Ανόβερο και στο Έμντεν θα ακολουθήσουν. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, τους πρώτους 4 μήνες του χρόνου παραδόθηκαν πάνω από 50.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα από την VW, καταγράφοντας αύξηση κατά 131% σε σύγκριση με πέρυσι».
«Το πρώτο ηλεκτροκίνητο αστυνομικό αυτοκίνητο της Ελλάδας»
Και επειδή όλοι στη Γερμανία περιμένουν ότι μετά τις εκλογές το κόμμα των Πρασίνων θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα γερμανικά δρώμενα, είτε στην καγκελαρία είτε ως μέλος συγκυβέρνησης, οι επικεφαλής της VW προσκάλεσαν τον Τζεμ Έζντεμιρ, πρώην πρόεδρο των Πρασίνων, να επισκεφθεί το εργοστάσιο στο Τσβίκαου.
Ο Έζντεμιρ, που είναι πρόεδρος στην Επιτροπή Συγκοινωνιών της Βουλής, όχι μόνο έμεινε εντυπωσιασμένος, αλλά διαβεβαίωσε τον διευθύνοντα σύμβουλο Ραλφ Μπραντστέτερ, ότι μπορεί να ελπίζει πως η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση θα βρει υποστηρικτές στο Βερολίνο.
“Την ώρα που ο Μπραντστέτερ συνομιλούσε με τον Έζντεμιρ στο Τσβίκαου ο επικεφαλής του ομίλου VW Ντις σχεδίαζε στην Αστυπάλαια την επόμενη φάση κινητικότητας χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (…) Χθες μπήκαν σε κυκλοφορία τα πρώτα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στο νησί και το πρώτο ηλεκτροκίνητο αστυνομικό όχημα της Ελλάδας. Παράλληλα συνδέθηκαν με το ρεύμα οι πρώτοι ιδιωτικοί και δημόσιοι σταθμοί φόρτισης (…) Τα περίπου 1.500 αυτοκίνητα που υπάρχουν στο νησί θα αντικατασταθούν σύμφωνα με το σχέδιο από περίπου 1.000 ηλεκτροκίνητα. Ηλεκτροκίνητα ποδήλατα και δίκυκλα, αλλά και συλλογική χρήση αυτοκινήτων (Carsharing) θα βοηθήσουν, ώστε να μειωθεί ο στόλος παραδοσιακών αυτοκινήτων του νησιού με τους 1.300 κατοίκους. Για τα ηλεκτροκίνητα θα στηθεί ένα σύστημα ευρείας κάλυψης με φορτιστές, το ηλεκτρικό θα προέλθει μελλοντικά αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές. Μέχρι τώρα η Αστυπάλαια έπαιρνε ηλεκτρική ενέργεια μόνο από ορυκτά καύσιμα”.
Handelsblatt για Αστυπάλαια: «Πρότυπο για μελλοντικές μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους»
Σάρκα και οστά παίρνει το φιλόδοξο πρόγραμμα της ελληνικής κυβέρνησης και της γερμανικής Volkswagen να μετατρέψουν την Αστυπάλαια στο πρώτο έξυπνο και πράσινο ελληνικό νησί.Σε ανταπόκριση του Γκερτ Χέλερ από την Αθήνα η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt σημειώνει με τίτλο «Ένα νησί του Αιγαίου σε ρόλο προτύπου για μελλοντικές μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους»: «Τον περασμένο Νοέμβριο Αθήνα και VW υπέγραψαν τη σχετική συμφωνία. Την Τετάρτη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο επικεφαλής της VW Χέρμπερτ Ντις έδωσαν από την Αστυπάλαια το εναρκτήριο λάκτισμα.
Ο επικεφαλής του γερμανικού κολοσσού παρέδωσε τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα ID.3 και ID.4 στις τοπικές αρχές, αστυνομία, αυτοδιοίκηση και λιμεναρχείο. Με ένα ID.4 μετακινήθηκε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Αστυπάλαια, η οποία, όπως διαπίστωσε με ικανοποίηση ο δήμαρχος του νησιού Νίκος Κομηνέας, δέχεται για πρώτη φορά επίσκεψη από πρωθυπουργό. Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων σε ιδιώτες στο νησί ξεκινούν τέλη Ιουνίου. Για τη φόρτιση των οχημάτων υπάρχουν ήδη 12 σημεία ανεφοδιασμού.
Το φιλόδοξο πιλοτικό πρόγραμμα της Αθήνας για έξυπνα και πράσινα νησιά θα επεκταθεί στο μικρό νησί της Χάλκης δυτικά της Ρόδου με περίπου 500 μόνιμους κατοίκους. Αυτή τη φορά σε συνεργασία με τη γαλλική Citroën και τις εταιρίες Vinci και Akuo Greece. Η σχετική συμφωνία δεν αποκλείεται να υπογραφεί εντός του Ιουνίου».
Πηγή Deutsche Welle
Latest News
Αναβιώνουν τα πυρηνικά εργοστάσια στο πρόγραμμα του γερμανικού CDU
Η επαναλειτουργία κλειστών ατομικών εργοστασίων αναμένεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα του κόμματος των Σοσιαλδημοκρατών
Εκτίναξη 50% των εκπομπών CO2 σε μια τετραετία από τις ιδιωτικές πτήσεις
Οι ιδιωτικές πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους σε άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2023
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29