
Το πρωτοποριακό πιλοτικό πρόγραμμα της Αστυπάλαιας έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον του γερμανικού Τύπου καθώς μερικές από τις πιο έγκυρες εφημερίδες της χώρας εστιάζουν στις «πράσινες» εξελίξεις στο όμορφο νησί των Δωδεκανήσων, από διαφορετικές «οπτικές γωνίες».
Η Frankfurter Allgemeine Zeitung εστιάζει στην Vοlkswagen και την απόφασή της να ρίξει το βάρος στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στο εργοστάσιό της στην πόλη Τσβίκαου, όπου από το 2019 κατασκευάζει αποκλειστικά τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ID 3 και ID 4. Είναι αυτά που η αυτοκινητοβιομηχανία δώρισε στην Αστυπάλαια για το πιλοτικό πρόγραμμα απανθρακοποίησης του νησιού.
«Η VW με επενδύσεις γύρω στο 1,2 δις ευρώ έχει μετατρέψει το Τσβίκαου στην πρώτη μεγάλη μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων με μπαταρίες. Τα εργοστάσια στο Ανόβερο και στο Έμντεν θα ακολουθήσουν. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, τους πρώτους 4 μήνες του χρόνου παραδόθηκαν πάνω από 50.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα από την VW, καταγράφοντας αύξηση κατά 131% σε σύγκριση με πέρυσι».
«Το πρώτο ηλεκτροκίνητο αστυνομικό αυτοκίνητο της Ελλάδας»
Και επειδή όλοι στη Γερμανία περιμένουν ότι μετά τις εκλογές το κόμμα των Πρασίνων θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στα γερμανικά δρώμενα, είτε στην καγκελαρία είτε ως μέλος συγκυβέρνησης, οι επικεφαλής της VW προσκάλεσαν τον Τζεμ Έζντεμιρ, πρώην πρόεδρο των Πρασίνων, να επισκεφθεί το εργοστάσιο στο Τσβίκαου.
Ο Έζντεμιρ, που είναι πρόεδρος στην Επιτροπή Συγκοινωνιών της Βουλής, όχι μόνο έμεινε εντυπωσιασμένος, αλλά διαβεβαίωσε τον διευθύνοντα σύμβουλο Ραλφ Μπραντστέτερ, ότι μπορεί να ελπίζει πως η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση θα βρει υποστηρικτές στο Βερολίνο.

“Την ώρα που ο Μπραντστέτερ συνομιλούσε με τον Έζντεμιρ στο Τσβίκαου ο επικεφαλής του ομίλου VW Ντις σχεδίαζε στην Αστυπάλαια την επόμενη φάση κινητικότητας χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (…) Χθες μπήκαν σε κυκλοφορία τα πρώτα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στο νησί και το πρώτο ηλεκτροκίνητο αστυνομικό όχημα της Ελλάδας. Παράλληλα συνδέθηκαν με το ρεύμα οι πρώτοι ιδιωτικοί και δημόσιοι σταθμοί φόρτισης (…) Τα περίπου 1.500 αυτοκίνητα που υπάρχουν στο νησί θα αντικατασταθούν σύμφωνα με το σχέδιο από περίπου 1.000 ηλεκτροκίνητα. Ηλεκτροκίνητα ποδήλατα και δίκυκλα, αλλά και συλλογική χρήση αυτοκινήτων (Carsharing) θα βοηθήσουν, ώστε να μειωθεί ο στόλος παραδοσιακών αυτοκινήτων του νησιού με τους 1.300 κατοίκους. Για τα ηλεκτροκίνητα θα στηθεί ένα σύστημα ευρείας κάλυψης με φορτιστές, το ηλεκτρικό θα προέλθει μελλοντικά αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές. Μέχρι τώρα η Αστυπάλαια έπαιρνε ηλεκτρική ενέργεια μόνο από ορυκτά καύσιμα”.

Handelsblatt για Αστυπάλαια: «Πρότυπο για μελλοντικές μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους»
Σάρκα και οστά παίρνει το φιλόδοξο πρόγραμμα της ελληνικής κυβέρνησης και της γερμανικής Volkswagen να μετατρέψουν την Αστυπάλαια στο πρώτο έξυπνο και πράσινο ελληνικό νησί.Σε ανταπόκριση του Γκερτ Χέλερ από την Αθήνα η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt σημειώνει με τίτλο «Ένα νησί του Αιγαίου σε ρόλο προτύπου για μελλοντικές μετακινήσεις με μηδενικούς ρύπους»: «Τον περασμένο Νοέμβριο Αθήνα και VW υπέγραψαν τη σχετική συμφωνία. Την Τετάρτη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο επικεφαλής της VW Χέρμπερτ Ντις έδωσαν από την Αστυπάλαια το εναρκτήριο λάκτισμα.
Ο επικεφαλής του γερμανικού κολοσσού παρέδωσε τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα ID.3 και ID.4 στις τοπικές αρχές, αστυνομία, αυτοδιοίκηση και λιμεναρχείο. Με ένα ID.4 μετακινήθηκε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Αστυπάλαια, η οποία, όπως διαπίστωσε με ικανοποίηση ο δήμαρχος του νησιού Νίκος Κομηνέας, δέχεται για πρώτη φορά επίσκεψη από πρωθυπουργό. Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων σε ιδιώτες στο νησί ξεκινούν τέλη Ιουνίου. Για τη φόρτιση των οχημάτων υπάρχουν ήδη 12 σημεία ανεφοδιασμού.
Το φιλόδοξο πιλοτικό πρόγραμμα της Αθήνας για έξυπνα και πράσινα νησιά θα επεκταθεί στο μικρό νησί της Χάλκης δυτικά της Ρόδου με περίπου 500 μόνιμους κατοίκους. Αυτή τη φορά σε συνεργασία με τη γαλλική Citroën και τις εταιρίες Vinci και Akuo Greece. Η σχετική συμφωνία δεν αποκλείεται να υπογραφεί εντός του Ιουνίου».
Πηγή Deutsche Welle


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική