Στα έργα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου και την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την διάρκεια εκδήλωσης, στο πλαίσιο του συνεδρίου περιφερειακής ανάπτυξης στην αχαϊκή πρωτεύουσα.
Παράλληλα, μίλησε για την ολοκλήρωση του οδικού χάρτη της χώρας και την επόμενη γενιά «έξυπνων υποδομών», με έμφαση, στα σιδηροδρομικά έργα και στη διασύνδεση λιμένων και τρένων.
Επίσης, κατά την διάρκεια της ομιλίας του, ο Κώστας Καραμανλής επεσήμανε ότι «στην πολιτική, όπως και στη ζωή, υπάρχουν δύο δρόμοι: ο εύκολος δρόμος των εξαγγελιών, των υποσχέσεων χωρίς αντίκρισμα, του λαϊκισμού, του ανορθολογισμού. Και ο δύσκολος δρόμος της συνέπειας. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εξαγγέλλει έργα μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση».
Ειδικότερα, όσον αφορά στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, ο Κώστας Καραμανλής είπε ότι «η προηγούμενη κυβέρνηση είχε σπάσει το έργο σε οκτώ εργολαβίες, με κίνδυνο να μην ολοκληρωνόταν ποτέ, ενώ υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το έκανε πάλι ένα έργο, εξασφάλισε τη χρηματοδότησή του, το ενέταξε στη σύμβαση της ‘Ολυμπίας Οδού’, πήρε το πράσινο φως από την Κομισιόν και περιμένει τώρα την οριστική έγκριση και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού».
Στη συνέχεια, εκτίμησε ότι «το έργο θα έχει παραδοθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023». «Τέρμα η καρμανιόλα», τόνισε και συμπλήρωσε ότι «μέσα στο καλοκαίρι ξεκινά η εργολαβία και για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο, έως να κατασκευαστεί ο νέος, ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Ελλάδα». Επίσης, ο Κώστας Καραμανλής σημείωσε ότι «ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, όπως και ο ΒΟΑΚ, είναι από τα τελευταία οδικά έργα που πρέπει να γίνουν στη χώρα». Παράλληλα ανέφερε ότι «την περίοδο 2004 – 2009 ξεκίνησαν πολλά μεγάλα οδικά έργα με τις συμβάσεις παραχώρησης, που είχαν δουλέψει με επιτυχία και στην υπόλοιπη Ευρώπη».
Ακόμη, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι «αυτό που συζητείται σήμερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι από τη μεθεπόμενη προγραμματική περίοδο να μειωθούν τα κονδύλια για οδικά έργα». Δηλαδή, συνέχισε, «τα χρήματα που θα δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά από επτά με δέκα χρόνια για οδικά έργα, θα είναι ελάχιστα, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και ως εκ τούτου θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε νέες υποδομές, που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο».
Αναφερόμενος στον σιδηρόδρομο, είπε ότι «η Ελλάδα έχει ένα από τα πιο προβληματικά συστήματα κατασκευής σιδηροδρόμου στην Ευρώπη, το οποίο εξορθολογίζεται, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2021, το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας, ύψους 3,3 δισ. ευρώ».
Μιλώντας «για την υπογειοποίηση 5,1 χιλιομέτρων της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, προκειμένου το τρένο να φθάσει στο λιμάνι», εξήγησε ότι «δεν έγινε δεκτό από την Κομισιόν το αίτημα για υπογειοποίηση και των 9 χιλιομέτρων, καθώς το κόστος θα ξεπερνούσε τα 550 εκατομμύρια ευρώ και παράλληλα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε χρηματοδοτήσει ήδη ένα άλλο έργο, τον Προαστιακό».
Ο Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι «το έργο αυτό, ένα τεράστιο έργο ανάπλασης για την Πάτρα, είναι έτοιμο να ξεκινήσει και θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη εξαετία». Σημείωσε μάλιστα, ότι «με το σύστημα της μελέτης – κατασκευής, θα μειωθούν οι καθυστερήσεις», προσθέτοντας ότι «τα έργα αυτά θέλουν ένα πολύ καλό σχεδιασμό και συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία μετά το 2015 έχει σταματήσει να δίνει χρήματα στις χώρες του νότου κατά το δοκούν, αλλά ζητά μελέτη κόστους – οφέλους».
«Όταν εξαγγέλλουμε ένα έργο», συνέχισε, «πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουροι για τη χρηματοδότηση, για τη χάραξη και για το χρονοδιάγραμμα». Ταυτόχρονα, τόνισε ότι «έξυπνες υποδομές σημαίνει σύνδεση των λιμανιών με το σιδηρόδρομο και υπογράμμισε ειδικότερα για τους σιδηρόδρομους: «Αυτά είναι τα έργα της επόμενης 15ετίας, αυτά τα έργα πρέπει να προωθήσουμε, αυτά προωθεί η Ευρώπη». Μάλιστα, χαρακτήρισε την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα και τη σύνδεση με το λιμάνι, ως ένα εμβληματικό έργο, προσθέτοντας ότι «αυτά τα δύο εμβληματικά έργα, του αυτοκινητόδρομου και του σιδηρόδρομου, αποδεικνύουν ότι η Δυτική Ελλάδα είναι στις προτεραιότητες μας», διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι «η Πάτρα και η ευρύτερη περιοχή έχουν απίστευτες δυνατότητες, όχι μόνο τουριστικές, αλλά και αναπτυξιακές».
Επίσης, ο Κώστας Καραμανλής, είπε ότι «για να γίνει η Ελλάδα το κέντρο logistics των Βαλκανίων, πρέπει να συνδέσει λιμάνια και σιδηρόδρομο» και πρόσθεσε: «Πρέπει και ο τεχνικός και ο πολιτικός κόσμος να καταλάβει, ότι πρέπει να γυρίσουμε σελίδα και να πάμε πια σε έξυπνες υποδομές, είτε αφορούν αντιπλημμυρικά έργα, είτε σιδηροδρομικά έργα». Στο μεταξύ, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με τις κατηγορίες από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει σχεδιασμό για τους σιδηροδρόμους, ο Κώστας Καραμανλής είπε: «Η αντιπολίτευση έχει απορροφήσει τα τελευταία πεντέμισι χρόνια που ήταν κυβέρνηση, όσα λεφτά απορροφήσαμε εμείς σε ενάμιση χρόνο. Επομένως αυτά τα οποία λέγονται, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα».
Στην ίδια συζήτηση η οποία διεξήχθη στο πλαίσιο του συνεδρίου, ο Ασάφ Χατζίγιεφ, γενικός γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης Οικονομικής Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου μίλησε για τη σημασία της Παρευξείνιας Τράπεζας και την ανάγκη μεγαλύτερων συενργασιών στους τομείς των μεταφορών και της επικοινωνίας.
Ο Παναγιώτης Παπανικόλας, διευθύνων σύμβουλος της Olympia Odos σημείωσε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη είναι συνδεδεμένη με την προσβασιμότητα. Άλλωστε, συμπλήρωσε, δεν υπάρχει ανάπτυξη χωρίς δρόμους, χωρίς προσβασιμότητα.
Από την πλευρά του ο Ροδιανός Αντωνακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος στη Νέα Οδό, ανέφερε πως στη Νέα Οδό έχουν εγκατασταθεί ηλεκτροφορτιστές στους μ17 από τους 19 σταθμούς, ενώ έχει αντικατασταθεί ο στόλος του αυτοκινητόδρομου με ηλεκτρικά οχήματα.
Τέλος, ο γ.γ. στην Παρευξείνια Τράπεζα, Αριστοτέλης Σπηλιώτης τόνισε πως η τράπεζα στοχεύει στη μεγιστοποίηση του αναπτυξιακού αποτυπώματος, θέλοντας να τονίσει τη διαφορετική προσέγγιση που ε΄χει σε σύγκριση με μια συμβατική τράπεζα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024