Στα έργα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου και την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την διάρκεια εκδήλωσης, στο πλαίσιο του συνεδρίου περιφερειακής ανάπτυξης στην αχαϊκή πρωτεύουσα.
Παράλληλα, μίλησε για την ολοκλήρωση του οδικού χάρτη της χώρας και την επόμενη γενιά «έξυπνων υποδομών», με έμφαση, στα σιδηροδρομικά έργα και στη διασύνδεση λιμένων και τρένων.
Επίσης, κατά την διάρκεια της ομιλίας του, ο Κώστας Καραμανλής επεσήμανε ότι «στην πολιτική, όπως και στη ζωή, υπάρχουν δύο δρόμοι: ο εύκολος δρόμος των εξαγγελιών, των υποσχέσεων χωρίς αντίκρισμα, του λαϊκισμού, του ανορθολογισμού. Και ο δύσκολος δρόμος της συνέπειας. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εξαγγέλλει έργα μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση».
Ειδικότερα, όσον αφορά στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, ο Κώστας Καραμανλής είπε ότι «η προηγούμενη κυβέρνηση είχε σπάσει το έργο σε οκτώ εργολαβίες, με κίνδυνο να μην ολοκληρωνόταν ποτέ, ενώ υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το έκανε πάλι ένα έργο, εξασφάλισε τη χρηματοδότησή του, το ενέταξε στη σύμβαση της ‘Ολυμπίας Οδού’, πήρε το πράσινο φως από την Κομισιόν και περιμένει τώρα την οριστική έγκριση και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού».
Στη συνέχεια, εκτίμησε ότι «το έργο θα έχει παραδοθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023». «Τέρμα η καρμανιόλα», τόνισε και συμπλήρωσε ότι «μέσα στο καλοκαίρι ξεκινά η εργολαβία και για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο, έως να κατασκευαστεί ο νέος, ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Ελλάδα». Επίσης, ο Κώστας Καραμανλής σημείωσε ότι «ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, όπως και ο ΒΟΑΚ, είναι από τα τελευταία οδικά έργα που πρέπει να γίνουν στη χώρα». Παράλληλα ανέφερε ότι «την περίοδο 2004 – 2009 ξεκίνησαν πολλά μεγάλα οδικά έργα με τις συμβάσεις παραχώρησης, που είχαν δουλέψει με επιτυχία και στην υπόλοιπη Ευρώπη».
Ακόμη, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι «αυτό που συζητείται σήμερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι από τη μεθεπόμενη προγραμματική περίοδο να μειωθούν τα κονδύλια για οδικά έργα». Δηλαδή, συνέχισε, «τα χρήματα που θα δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά από επτά με δέκα χρόνια για οδικά έργα, θα είναι ελάχιστα, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και ως εκ τούτου θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε νέες υποδομές, που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο».
Αναφερόμενος στον σιδηρόδρομο, είπε ότι «η Ελλάδα έχει ένα από τα πιο προβληματικά συστήματα κατασκευής σιδηροδρόμου στην Ευρώπη, το οποίο εξορθολογίζεται, ενώ παράλληλα θα ξεκινήσει μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2021, το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας, ύψους 3,3 δισ. ευρώ».
Μιλώντας «για την υπογειοποίηση 5,1 χιλιομέτρων της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, προκειμένου το τρένο να φθάσει στο λιμάνι», εξήγησε ότι «δεν έγινε δεκτό από την Κομισιόν το αίτημα για υπογειοποίηση και των 9 χιλιομέτρων, καθώς το κόστος θα ξεπερνούσε τα 550 εκατομμύρια ευρώ και παράλληλα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε χρηματοδοτήσει ήδη ένα άλλο έργο, τον Προαστιακό».
Ο Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι «το έργο αυτό, ένα τεράστιο έργο ανάπλασης για την Πάτρα, είναι έτοιμο να ξεκινήσει και θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη εξαετία». Σημείωσε μάλιστα, ότι «με το σύστημα της μελέτης – κατασκευής, θα μειωθούν οι καθυστερήσεις», προσθέτοντας ότι «τα έργα αυτά θέλουν ένα πολύ καλό σχεδιασμό και συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία μετά το 2015 έχει σταματήσει να δίνει χρήματα στις χώρες του νότου κατά το δοκούν, αλλά ζητά μελέτη κόστους – οφέλους».
«Όταν εξαγγέλλουμε ένα έργο», συνέχισε, «πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουροι για τη χρηματοδότηση, για τη χάραξη και για το χρονοδιάγραμμα». Ταυτόχρονα, τόνισε ότι «έξυπνες υποδομές σημαίνει σύνδεση των λιμανιών με το σιδηρόδρομο και υπογράμμισε ειδικότερα για τους σιδηρόδρομους: «Αυτά είναι τα έργα της επόμενης 15ετίας, αυτά τα έργα πρέπει να προωθήσουμε, αυτά προωθεί η Ευρώπη». Μάλιστα, χαρακτήρισε την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα και τη σύνδεση με το λιμάνι, ως ένα εμβληματικό έργο, προσθέτοντας ότι «αυτά τα δύο εμβληματικά έργα, του αυτοκινητόδρομου και του σιδηρόδρομου, αποδεικνύουν ότι η Δυτική Ελλάδα είναι στις προτεραιότητες μας», διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι «η Πάτρα και η ευρύτερη περιοχή έχουν απίστευτες δυνατότητες, όχι μόνο τουριστικές, αλλά και αναπτυξιακές».
Επίσης, ο Κώστας Καραμανλής, είπε ότι «για να γίνει η Ελλάδα το κέντρο logistics των Βαλκανίων, πρέπει να συνδέσει λιμάνια και σιδηρόδρομο» και πρόσθεσε: «Πρέπει και ο τεχνικός και ο πολιτικός κόσμος να καταλάβει, ότι πρέπει να γυρίσουμε σελίδα και να πάμε πια σε έξυπνες υποδομές, είτε αφορούν αντιπλημμυρικά έργα, είτε σιδηροδρομικά έργα». Στο μεταξύ, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με τις κατηγορίες από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει σχεδιασμό για τους σιδηροδρόμους, ο Κώστας Καραμανλής είπε: «Η αντιπολίτευση έχει απορροφήσει τα τελευταία πεντέμισι χρόνια που ήταν κυβέρνηση, όσα λεφτά απορροφήσαμε εμείς σε ενάμιση χρόνο. Επομένως αυτά τα οποία λέγονται, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα».
Στην ίδια συζήτηση η οποία διεξήχθη στο πλαίσιο του συνεδρίου, ο Ασάφ Χατζίγιεφ, γενικός γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης Οικονομικής Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου μίλησε για τη σημασία της Παρευξείνιας Τράπεζας και την ανάγκη μεγαλύτερων συενργασιών στους τομείς των μεταφορών και της επικοινωνίας.
Ο Παναγιώτης Παπανικόλας, διευθύνων σύμβουλος της Olympia Odos σημείωσε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη είναι συνδεδεμένη με την προσβασιμότητα. Άλλωστε, συμπλήρωσε, δεν υπάρχει ανάπτυξη χωρίς δρόμους, χωρίς προσβασιμότητα.
Από την πλευρά του ο Ροδιανός Αντωνακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος στη Νέα Οδό, ανέφερε πως στη Νέα Οδό έχουν εγκατασταθεί ηλεκτροφορτιστές στους μ17 από τους 19 σταθμούς, ενώ έχει αντικατασταθεί ο στόλος του αυτοκινητόδρομου με ηλεκτρικά οχήματα.
Τέλος, ο γ.γ. στην Παρευξείνια Τράπεζα, Αριστοτέλης Σπηλιώτης τόνισε πως η τράπεζα στοχεύει στη μεγιστοποίηση του αναπτυξιακού αποτυπώματος, θέλοντας να τονίσει τη διαφορετική προσέγγιση που ε΄χει σε σύγκριση με μια συμβατική τράπεζα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)
Αυξήθηκε 1,4% η παραγωγή στις κατασκευές στην ευρωζώνη τον Νοέμβριο
Η παραγωγή στις κατασκευές αυξήθηκε κατά 1,6% για την κατασκευή κτιρίων και κατά 4,5% για τα έργα πολιτικού μηχανικού
Διαγωνισμός για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος χώρου του ΟΑΚΑ
Ποιες παρεμβάσεις περιλαμβάνονται στο έργο - Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών έχει οριστεί η Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2025
Κι άλλα έργα 11,5 εκατ. για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ – Ο νέος διαγωνισμός
Για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε νέο διαγωνισμό που αφορά σε έργα στον περιβάλλοντα χώρο του «Σπύρος Λούης»
Πόσο θωρακισμένη είναι η Θεσσαλία από έναν νέο...Daniel - Πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα
Τι ανέφερε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας για τα φράγματα σε Πύλη, Μουζάκι και τα έργα στη λίμνη Κάρλα
Το σχέδιο για την ανάκαμψη της Θεσσαλίας - Οι βασικές προτεραιότητες για το 2025
Κουρέτας: Περίπου το 70% των επιχειρήσεων και αγροτικών εκμεταλλεύσεων που επλήγησαν από την κακοκαιρία Daniel έχει λάβει επιχορηγήσεις
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν