
Χώρο για τα πρώτα εργοτάξια της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας ανοίγει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα γρανάζια που θα βάλουν σε κίνηση το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο της χώρας, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, έχουν αρχίσει να κινούνται. Ο μετροπόντικας αρχίζει να ξυπνάει για να πιάσει δουλειά από το 2022 στο κέντρο της πρωτεύουσας μετά από πάνω από δεκαπέντε χρόνια.
Οι πρώτοι χώροι σε Λεωφόρο Βεΐκου, πλατεία Εξαρχείων, πλατεία Κολωνακίου, Ευαγγελισμό, ΓΝΑ και Κατεχάκη έχουν αποδοθεί στην Αττικό Μετρό, με αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, που δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Σημειώνεται ότι με τη Γραμμή 4 θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 ημερησίως.
Το πρώτο βήμα θα γίνει με την έναρξη των πρόδρομων εργασιών από την ΕΡΕΤΒΟ για την προετοιμασία του εδάφους όπου θα πατήσει το κυρίως έργο. Η σύμβαση των πρόδρομων εργασιών, για την α’ φάση της Γραμμής 4, «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», προϋπολογισμού 33,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), περιλαμβάνει τη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας, τις κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις, εργασίες αποξηλώσεων, αρχαιολογικές εργασίες.
Τα εργοτάξια θα περάσουν κατόπιν στα χέρια του αναδόχου του κυρίως έργου, η σύμβαση του οποίου αναμένεται άμεσα να υπογραφεί αφού περάσει από τη Βουλή. Προσωρινή ανάδοχος του μεγάλου έργου είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM, η οποία μόλις αναλάβει θα ξεκινήσει τις μελέτες, ενώ 6 μήνες μετά θα αρχίσει και η παραλαβή των πρώτων χώρων σταθμών από την Αττικό Μετρό. Θα ακολουθήσουν σταδιακές παραδόσεις χώρων στους 8-10-12 μήνες.
Ποιοι χώροι περνούν στα χέρια της Αττικό Μετρό
Το πρώτο από τα τρία συνολικά κύματα εργοταξίων για τις πρόδρομες εργασίες περιλαμβάνει 9 θέσεις, ξεκινώντας από τα δύο άκρα του έργου, σε Άλσος Βεΐκου και Κατεχάκη, για να προετοιμαστούν τα φρεάτια από όπου θα μπουν τα μηχανήματα για να ξεκινήσει η κατασκευή της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.
Ήδη, έχει αποφασιστεί η απόδοση στην Αττικό Μετρό των εξής χώρων: χώρου εμβαδού 15.870 τ.μ. επί της Λεωφόρου Βεΐκου στο ύψος του Άλσους Βεΐκου, στον σταθμό «Εξάρχεια» χώρου 3.230 τ.μ. επί της πλατείας στη συμβολή των οδών Σπυρίδωνος Τρικούπη και Στουρνάρη, στον σταθμό «Κολωνάκι» χώρου 4.090 τ.μ. που βρίσκεται επί της πλατείας στη συμβολή των οδών Πατριάρχου Ιωακείμ και Κανάρη, στον σταθμό «Ευαγγγελισμός» χώρων 2.860 τ.μ. και 7.990 τ.μ. επί της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου στη συμβολή αφενός με τη Σπύρου Μερκούρη και αφετέρου με τη Ριζάρη, και στην Κατεχάκη χώρων 2.350 τ.μ. στο ΓΝΑ εντός του φυτωρίου του Δήμου Αθηναίων και 5.500 τ.μ. στη συμβολή της Λεωφόρου Μεσογείων με τη Λεωφόρο Κανελλοπούλου.
Η δεύτερη ομάδα θέσεων του έργου αφορά επίσης 9 θέσεις: τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος. Τη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης. Η τρίτη ομάδα τέλος αφορά 7 θέσεις: τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή και το φρεάτιο Νήαρ Ήστ.
Η κατάληψη των παραπάνω χώρων θα διαρκέσει μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, ενώ μετά το πέρας αυτών θα πρέπει να αποδοθούν στους ιδιοκτήτες τους στην κατάσταση που βρίσκονταν πριν την κατάληψη. Για τον λόγο αυτό, η Αττικό Μετρό θα κάνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης. Οι ιδιοκτήτες των παραπάνω χώρων θα αποζημιωθούν για την προσωρινή κατάληψη βάσει του ν. 1955/1991.


Latest News

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ