Το αναμενόμενο νέο ρεκόρ για φέτος εξαγωγών καλαμποκιού από τις ΗΠΑ αποτελεί εξαιρετικό νέο για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Αυτήν την περίοδο οι αμερικάνικες εξαγωγές καλαμποκιού που μένει ακόμη να υλοποιηθούν είναι 14,6 εκατ. τόνοι και εάν όντως πραγματοποιηθούν θα φέρουν τις εξαγωγές για το σύνολο του έτους στα 68,6 εκατ. τόνους, μια επίδοση σημαντικά υψηλότερη από την περίοδο 2016/2017, στην οποία σημειώθηκε ιστορικό ρεκόρ εξαγωγών στα 57,5 εκατ. τόνους.
Μετά από χρόνια αναταραχών στο εμπόριο καλαμποκιού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας λόγω του εμπορικού πολέμου, οι Κινέζοι αγοραστές κυριάρχησαν αυτή τη σεζόν πραγματοποιώντας μεγάλες παραγγελίες όχι μόνο για να εξασφαλίσουν αρκετή πρώτη ύλη, αλλά και για την δημιουργία stock αποθεμάτων και επίσης για να ανταποκριθούν στις προϋποθέσεις της Συμφωνίας Φάσης 1 αναφέρει ο Peter Sand, αναλυτής της Bimco.
Οι εξαγωγές καλαμποκιού στις ΗΠΑ έφτασαν σε επίπεδα σε ρεκόρ στα 49,1 εκατ. τόνους για την περίοδο μεταξύ 1ης Σεπτεμβρίου 2020 (όταν ξεκίνησε η περίοδος εμπορίας) και 20 Μαΐου 2012.
Πρόκειται για μία επίδοση 77,6% υψηλότερη από ό,τι την εμπορική περίοδο 2019/2020, η οποία κατέγραψε εξαγωγές 27,7 εκατομμυρίων τόνων και ολοκλήρωσε τη σεζόν στα 43,3 εκατ. τόνους (Σεπτέμβριος έως τέλη Μαΐου), επίπεδο που ξεπέρασε ήδη η τρέχουσα σεζόν.
Το προηγούμενο ρεκόρ για τις εξαγωγές μεταξύ Σεπτεμβρίου και Μαΐου διατηρήθηκε ήταν την περίοδο 2016/2017 όταν οι εξαγωγές μέχρι την αντίστοιχη εβδομάδα του Μαΐου ανήλθαν σε 41,9 εκατ. τόνους.
Επίσης αυτή την περίοδο είναι προς εξαγωγή ακόμη 14,6 εκατ. τόνους, οι οποίοι, εάν εξαχθούν όλοι, θα φέρουν τις συνολικές εξαγωγές αυτή τη σεζόν σε 68,6 εκατομμύρια τόνους, σημαντικά υψηλότερες από την περίοδο εμπορίας 2016/2017 που κατέχει σήμερα το ρεκόρ στους 57,5 εκατ. τόνους. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι αυτή την περίοδο πέρυσι οι εξαγωγές καλαμποκιού προς την Κίνα ήταν μόνο 190.600 τόνοι ενώ φέτος ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στα 13,6 εκατ. τόνους.
Για τη ναυτιλία αυτό σημαίνει ότι πέρυσι χρειάζονταν μόλις τρία πλοία μεγέθους panamax (75.000 dwt) για να εξυπηρετήσουν αυτό το εμπόριο ενώ φέτος απαιτούνται 182 πλοία.
Δεν είναι συνεπώς τυχαίο που οι ναύλοι στα πλοία panamaxes δείχνουν μια υγιή συμπεριφορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις αρχές Μαΐου μέχρι και τις 3 Ιουνίου, ενώ ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ο Baltic Dry Index έχει πέσει από 3.266 μονάδες στις 2.472 μονάδες καθώς ο δείκτης των capes συρρικνώθηκε από τις 5.404 στις 2.665 μονάδες, την ίδια περίοδο ο δείκτης των panamaxes έχει ανέβει από τις 2.848 στις 2.896 μονάδες, με τον μέσο ημερήσιο ναύλο να είναι στα 26.068 δολ. από 25.634 δολ. στις αρχές Μαΐου.
Για τη ναυτιλία, τα ρεκόρ στις εξαγωγές αμερικάνικου καλαμποκιού, είναι υπέροχο νέο, καθώς όχι μόνο οι συνολικοί όγκοι είναι υψηλότεροι από ποτέ, αλλά και οι αποστάσεις μεταφοράς του προϊόντος είναι μεγαλύτερες από άλλες φορές αφού οι κύριες εξαγωγές γίνονται προς την Κίνα και την Ιαπωνία, σε σύγκριση με άλλους εισαγωγείς όπως είναι το Μεξικό και χώρες της Νοτίου Αμερικής και της Ευρώπης, σημειώνει ο αναλυτής Peter Sand της Bimco.
Latest News
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι