
Το αναμενόμενο νέο ρεκόρ για φέτος εξαγωγών καλαμποκιού από τις ΗΠΑ αποτελεί εξαιρετικό νέο για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου.
Αυτήν την περίοδο οι αμερικάνικες εξαγωγές καλαμποκιού που μένει ακόμη να υλοποιηθούν είναι 14,6 εκατ. τόνοι και εάν όντως πραγματοποιηθούν θα φέρουν τις εξαγωγές για το σύνολο του έτους στα 68,6 εκατ. τόνους, μια επίδοση σημαντικά υψηλότερη από την περίοδο 2016/2017, στην οποία σημειώθηκε ιστορικό ρεκόρ εξαγωγών στα 57,5 εκατ. τόνους.
Μετά από χρόνια αναταραχών στο εμπόριο καλαμποκιού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας λόγω του εμπορικού πολέμου, οι Κινέζοι αγοραστές κυριάρχησαν αυτή τη σεζόν πραγματοποιώντας μεγάλες παραγγελίες όχι μόνο για να εξασφαλίσουν αρκετή πρώτη ύλη, αλλά και για την δημιουργία stock αποθεμάτων και επίσης για να ανταποκριθούν στις προϋποθέσεις της Συμφωνίας Φάσης 1 αναφέρει ο Peter Sand, αναλυτής της Bimco.
Οι εξαγωγές καλαμποκιού στις ΗΠΑ έφτασαν σε επίπεδα σε ρεκόρ στα 49,1 εκατ. τόνους για την περίοδο μεταξύ 1ης Σεπτεμβρίου 2020 (όταν ξεκίνησε η περίοδος εμπορίας) και 20 Μαΐου 2012.
Πρόκειται για μία επίδοση 77,6% υψηλότερη από ό,τι την εμπορική περίοδο 2019/2020, η οποία κατέγραψε εξαγωγές 27,7 εκατομμυρίων τόνων και ολοκλήρωσε τη σεζόν στα 43,3 εκατ. τόνους (Σεπτέμβριος έως τέλη Μαΐου), επίπεδο που ξεπέρασε ήδη η τρέχουσα σεζόν.
Το προηγούμενο ρεκόρ για τις εξαγωγές μεταξύ Σεπτεμβρίου και Μαΐου διατηρήθηκε ήταν την περίοδο 2016/2017 όταν οι εξαγωγές μέχρι την αντίστοιχη εβδομάδα του Μαΐου ανήλθαν σε 41,9 εκατ. τόνους.
Επίσης αυτή την περίοδο είναι προς εξαγωγή ακόμη 14,6 εκατ. τόνους, οι οποίοι, εάν εξαχθούν όλοι, θα φέρουν τις συνολικές εξαγωγές αυτή τη σεζόν σε 68,6 εκατομμύρια τόνους, σημαντικά υψηλότερες από την περίοδο εμπορίας 2016/2017 που κατέχει σήμερα το ρεκόρ στους 57,5 εκατ. τόνους. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι αυτή την περίοδο πέρυσι οι εξαγωγές καλαμποκιού προς την Κίνα ήταν μόνο 190.600 τόνοι ενώ φέτος ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στα 13,6 εκατ. τόνους.
Για τη ναυτιλία αυτό σημαίνει ότι πέρυσι χρειάζονταν μόλις τρία πλοία μεγέθους panamax (75.000 dwt) για να εξυπηρετήσουν αυτό το εμπόριο ενώ φέτος απαιτούνται 182 πλοία.
Δεν είναι συνεπώς τυχαίο που οι ναύλοι στα πλοία panamaxes δείχνουν μια υγιή συμπεριφορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις αρχές Μαΐου μέχρι και τις 3 Ιουνίου, ενώ ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς ο Baltic Dry Index έχει πέσει από 3.266 μονάδες στις 2.472 μονάδες καθώς ο δείκτης των capes συρρικνώθηκε από τις 5.404 στις 2.665 μονάδες, την ίδια περίοδο ο δείκτης των panamaxes έχει ανέβει από τις 2.848 στις 2.896 μονάδες, με τον μέσο ημερήσιο ναύλο να είναι στα 26.068 δολ. από 25.634 δολ. στις αρχές Μαΐου.
Για τη ναυτιλία, τα ρεκόρ στις εξαγωγές αμερικάνικου καλαμποκιού, είναι υπέροχο νέο, καθώς όχι μόνο οι συνολικοί όγκοι είναι υψηλότεροι από ποτέ, αλλά και οι αποστάσεις μεταφοράς του προϊόντος είναι μεγαλύτερες από άλλες φορές αφού οι κύριες εξαγωγές γίνονται προς την Κίνα και την Ιαπωνία, σε σύγκριση με άλλους εισαγωγείς όπως είναι το Μεξικό και χώρες της Νοτίου Αμερικής και της Ευρώπης, σημειώνει ο αναλυτής Peter Sand της Bimco.


Latest News

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»

Νέα πρόεδρος στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας η Θεοδωρα Ρήγα
Η κα Ρήγα είναι Εκπρόσωπος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στην Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ).

Στυλιανίδης – Φίτο: Η διασύνδεση των νησιών να γίνει κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής πολιτικής συνοχής
Στυλιανίσης και Φίτο συναντήθηκαν σήμερα στο υπουργείο, παρουσία Δημάρχων και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έξι μικρών νησιών

Μέτρα από το Λιμεναρχείο Θήρας λόγω των σεισμών - Ποια λιμάνια αφορούν
Τα προληπτικά μέτρα από την αρμόδια λιμενική αρχή που ανακοινώθηκαν, ισχύουν από 13/02/2025

Capital Link: Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο ετήσιο Greek Shipping Forum
Tο "2025 Capital Link Greek Shipping Leadership Award" απονεμήθηκε στον κ. Θανάση Μαρτίνο, Managing Director – Eastern Mediterranean Maritime Limited

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα

Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά