Η Tesla ανακαλύπτει ότι ακόμη και οι νέες αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να υποφέρουν από παλιά προβλήματα. Οι παραγγελίες του κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ τον Μάιο σε σχέση με έναν μήνα πριν, ανέφερε η The Information την Πέμπτη, μετά από αναταραχές σχετικά με τους ποιοτικούς ελέγχους που διεξάγονται εντός της χώρας. Η τριπλή ανάκληση αυτής της εβδομάδας στις Ηνωμένες Πολιτείες θα «τσαλακώσει» και άλλο τη φήμη της. Ακόμα και οι disruptors όπως η εταιρεία του Ιλον Μασκ πρέπει να αντιμετωπίσουν κρίσεις που είναι πολύ οικείες για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το τριπλό πλήγμα υποδηλώνει ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει κάτι περισσότερο από ένα πρόβλημα πολιτικών ή δημοσίων σχέσεων στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας. Οι ανακλήσεις προκλήθηκαν από ελλείψεις στις ζώνες ασφαλείας και σε άλλο βασικό υλικό. Τα προβλήματα με απλά θέματα θέτει υπό αμφισβήτηση την ικανότητα της Tesla να ενσωματώσει πιο σύνθετα χαρακτηριστικά όπως την αυτόνομη οδήγηση.
Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκει τέτοια εμπόδια στο δρόμο της, και αυτή είναι μια σχετικά μικροσκοπική λακκούβα: οι τρεις ανακλήσεις περιλαμβάνουν περίπου 14.000 αυτοκίνητα, ενώ η Tesla πούλησε μόλις μισό εκατομμύριο οχήματα πέρυσι. Οι έμπειρες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δει πολύ χειρότερα. Το 2010, η Toyota Motor αναγκάστηκε να ανακαλέσει πάνω από 12 εκατομμύρια μονάδες και η καταστροφή που προκάλεσε ο αερόσακος Takata επηρέασε περισσότερα από 100 εκατομμύρια προϊόντα.
Αλλά οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων ίσως είναι πιο ευάλωτοι από τους προκατόχους τους καθώς προσπαθούν να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη για μια νέα τεχνολογία. Και η κατάσταση της Tesla στην Κίνα είναι ήδη επισφαλής. Ο κακός χειρισμός μιας καταγγελίας πελάτη σχετικά με τα φρένα του οχήματος στις αρχές του έτους είδε την μάρκα να δέχεται πλήγματα τόσο από τους χρήστες του διαδικτύου όσο και από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης. Είναι επίσης ασυνήθιστα εκτεθειμένη στον έλεγχο ως αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία της οποίας οι κινεζικές δραστηριότητες είναι εξ ολοκλήρου ιδιόκτητες και κυριαρχεί στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Αυτό το πρόβλημα δεν θα είναι το τελευταίο. Κανείς δεν είναι άνοσος, καθώς ο ρυθμός της καινοτομίας είναι ξέφρενος. Η Nio σχεδιάζει να διπλασιάσει τις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη φέτος και ο διευθύνων σύμβουλος Ουίλιαμ Λι λέει ότι πρέπει να προσλάβει όσο το δυνατόν περισσότερους κορυφαίους μηχανικούς. Καθώς οι αντίπαλοί της κονταροχτυπιούνται για την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, τα λάθη μπορεί να είναι δύσκολο να αποφευχθούν και οι συνέπειες αυτών καθ’ οδόνθα μπορούσαν να είναι τραγικές.
Τα άσχημα νέα προκάλεσαν τη διαγραφή 30 δισεκατομμύριων δολαρίων από την κεφαλαιοποίηση της Tesla την Πέμπτη. Ωστόσο, οι μετοχές εξακολουθούν να κινούνται: Οι μετοχές της Tesla διαπραγματεύονται πάνω από 100 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη. Ακόμη και οι ζημιογόνες ισότιμες εταιρίες όπως η Xpeng εκτιμώνται σε περίπου 15 φορές πάνω από το ιστορικό πωλήσεων. Οι μέτοχοι θα πρέπει να προετοιμαστούν για τραυματισμούς.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της