Η Tesla ανακαλύπτει ότι ακόμη και οι νέες αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να υποφέρουν από παλιά προβλήματα. Οι παραγγελίες του κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ τον Μάιο σε σχέση με έναν μήνα πριν, ανέφερε η The Information την Πέμπτη, μετά από αναταραχές σχετικά με τους ποιοτικούς ελέγχους που διεξάγονται εντός της χώρας. Η τριπλή ανάκληση αυτής της εβδομάδας στις Ηνωμένες Πολιτείες θα «τσαλακώσει» και άλλο τη φήμη της. Ακόμα και οι disruptors όπως η εταιρεία του Ιλον Μασκ πρέπει να αντιμετωπίσουν κρίσεις που είναι πολύ οικείες για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το τριπλό πλήγμα υποδηλώνει ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει κάτι περισσότερο από ένα πρόβλημα πολιτικών ή δημοσίων σχέσεων στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας. Οι ανακλήσεις προκλήθηκαν από ελλείψεις στις ζώνες ασφαλείας και σε άλλο βασικό υλικό. Τα προβλήματα με απλά θέματα θέτει υπό αμφισβήτηση την ικανότητα της Tesla να ενσωματώσει πιο σύνθετα χαρακτηριστικά όπως την αυτόνομη οδήγηση.

Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκει τέτοια εμπόδια στο δρόμο της, και αυτή είναι μια σχετικά μικροσκοπική λακκούβα: οι τρεις ανακλήσεις περιλαμβάνουν περίπου 14.000 αυτοκίνητα, ενώ η Tesla πούλησε μόλις μισό εκατομμύριο οχήματα πέρυσι. Οι έμπειρες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δει πολύ χειρότερα. Το 2010, η Toyota Motor αναγκάστηκε να ανακαλέσει πάνω από 12 εκατομμύρια μονάδες και η καταστροφή που προκάλεσε ο αερόσακος Takata επηρέασε περισσότερα από 100 εκατομμύρια προϊόντα.

Αλλά οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων ίσως είναι πιο ευάλωτοι από τους προκατόχους τους καθώς προσπαθούν να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη για μια νέα τεχνολογία. Και η κατάσταση της Tesla στην Κίνα είναι ήδη επισφαλής. Ο κακός χειρισμός μιας καταγγελίας πελάτη σχετικά με τα φρένα του οχήματος στις αρχές του έτους είδε την μάρκα να δέχεται πλήγματα τόσο από τους χρήστες του διαδικτύου όσο και από τα κρατικά μέσα ενημέρωσης. Είναι επίσης ασυνήθιστα εκτεθειμένη στον έλεγχο ως αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία της οποίας οι κινεζικές δραστηριότητες είναι εξ ολοκλήρου ιδιόκτητες και κυριαρχεί στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Αυτό το πρόβλημα δεν θα είναι το τελευταίο. Κανείς δεν είναι άνοσος, καθώς ο ρυθμός της καινοτομίας είναι ξέφρενος. Η Nio σχεδιάζει να διπλασιάσει τις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη φέτος και ο διευθύνων σύμβουλος Ουίλιαμ Λι λέει ότι πρέπει να προσλάβει όσο το δυνατόν περισσότερους κορυφαίους μηχανικούς. Καθώς οι αντίπαλοί της κονταροχτυπιούνται για την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, τα λάθη μπορεί να είναι δύσκολο να αποφευχθούν και οι συνέπειες αυτών καθ’ οδόνθα μπορούσαν να είναι τραγικές.

Τα άσχημα νέα προκάλεσαν τη διαγραφή 30 δισεκατομμύριων δολαρίων από την κεφαλαιοποίηση της Tesla την Πέμπτη. Ωστόσο, οι μετοχές εξακολουθούν να κινούνται: Οι μετοχές της Tesla διαπραγματεύονται πάνω από 100 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη. Ακόμη και οι ζημιογόνες ισότιμες εταιρίες όπως η Xpeng εκτιμώνται σε περίπου 15 φορές πάνω από το ιστορικό πωλήσεων. Οι μέτοχοι θα πρέπει να προετοιμαστούν για τραυματισμούς.

REUTERS BREAKINGVIEWS

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners