Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Βρετανίας ξεκίνησαν επίσημα νέο κύκλο ερευνών με αντικείμενο το Facebook και ειδικότερα την πλατφόρμα Marketplace και κατά πόσο αυτή στρεβλώνει τον ανταγωνισμό.

Τόσο η βρετανική πλευρά όσο και η Κομισιόν ενδιαφέρονται να διερευνήσουν κατά πόσο το Facebook χρησιμοποιεί με αθέμιτο τρόπο τα διαφημιστικά δεδομένα για να ανταγωνιστεί στον χώρο των διαβαθμισμένων διαφημίσεων. Ως εκ τούτου οι δύο πλευρές συνεργάζονται, τουλάχιστον στο επίπεδο της έρευνας.

«Το Facebook συλλέγει τεράστιες ποσότητες δεδομένων σχετικά με τις δραστηριότητες των χρηστών των μέσω κοινωνικής δικτύωσης και πέρα από αυτά, με τον τρόπο αυτό έχει τη δυνατότητα να στοχεύει πολύ συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών», ανέφερε σε δήλωσή της η Μαργκέτε Βεστάγκερ, Επίτροπος για θέματα ανταγωνισμού. «Θα εξετάσουμε λεπτομερώς κατά πόσο αυτά τα δεδομένα δίνουν στο Facebook ένα υπερβολικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ειδικότερα στον τομέα των διαβαθμισμένων διαφημίσεων, όπου οι άνθρωποι πουλάνε και αγοράζουν καθημερινώς, και που το Facebook επίσης ανταγωνίζεται με εταιρείες από τις οποίες συλλέγει δεδομένα», καταλήγει η Βεστάγκερ.

Πιο συγκεκριμένα, η Κομισιόν υποστηρίζει ότι η προκαταρκτική έρευνα έχει φέρει στην επιφάνεια αρκετές ανησυχίες ότι το Facebook ίσως χρησιμοποιεί δεδομένα από ανταγωνιστικές υπηρεσίες «διαβαθμισμένων διαφημίσεων», δηλαδή αγγελιών, οι οποίες διαφημίζονται σε κάποια από τις πλατφόρμες του Facebook αν και ανταγωνιστικές του Marketplace. Τόσο η Κομισιόν όσο και η βρετανική CMA (Competition and Markets Authority) θα προχωρήσουν σε βάθος με την επίσημη έρευνα ώστε να εκτιμήσουν τις συγκεκριμένες ανησυχίες.

Επιπρόσθετα, η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών, διερευνά και την υπηρεσία dating του Facebook για τους ίδιους ακριβώς λόγους.

Από την πλευρά του το Facebook, σε σχετική επίσημη δήλωση, ξεκαθάρισε ότι θεωρεί πως οι κατηγορίες που διατυπώνονται είναι «χωρίς αξία», προσθέτοντας μάλιστα ότι τόσο το Facebook Marketplace όσο και το Facebook Dating αποτελούν τμήματα «άκρως ανταγωνιστικών» αγορών.

Το Facebook Marketplace αποτελεί αντικείμενο έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αρκετά χρόνια. Το Reuters σημειώνει ότι Ευρωπαίοι επίσημοι θέτουν ερωτήματα σχετικά με την πλατφόρμα ήδη από το 2019, με το Facebook να ανταπαντά ότι για να ανταποκριθεί στα αιτήματα της ΕΕ θα πρέπει να παραδώσει άσχετες, αλλά εξαιρετικά ευαίσθητες, πληροφορίες.

Το Marketplace του Facebook λανσαρίστηκε το 2016 επιτρέποντας στο κοινό να αγοράζει και να πουλά αντικείμενα, χωρίς μεσάζοντες. Πλέον, η πλατφόρμα αριθμεί 800 εκατομμύρια χρήστες, σε 70 διαφορετικές χώρες, σύμφωνα με το Reuters. Οι ανταγωνιστές του εκφράζουν συνεχώς παράπονα ότι το Facebook εκμεταλλεύεται τη θέση του, έχοντας την ευχέρεια να διαφημίζει δωρεάν το Marketplace στα δύο δισεκατομμύρια χρηστών της κεντρικής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Παραπληροφόρηση: Η «καταιγίδα» που πλήττει τώρα περισσότερο τις εταιρείες
Executive |

Η καταιγίδα της παραπληροφόρησης πλήττει τώρα περισσότερο τις εταιρείες

Οι κυβερνήσεις διαμαρτύρονται εδώ και καιρό για την παραπληροφόρηση που υπονομεύει τις εκλογές, υποκινεί αναταραχές και βαθαίνει τις κοινωνικές διαιρέσεις - Οι επιχειρήσεις βρίσκονται τώρα επίσης στο στόχαστρο