
Το συνολικό σχέδιο που υπάρχει στον τουρισμό, το οποίο η Ελλάδα υλοποιεί με σταθερότητα και χωρίς αποκλίσεις, είναι το μεγάλο ατού για τη χώρα φέτος, στο οποίο έρχεται να προστεθεί η έξωθεν καλή μαρτυρία που έχουμε ως παρακαταθήκη από πέρσι όπως ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης μιλώντας στο Regional Growth Conference που διεξάγεται στην Πάτρα και διοργανώνει η εφημερίδα «Πελοπόννησος» σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Ο υπουργός επεσήμανε ότι ο τουρισμός άνοιξε βάση ενός συγκεκριμένου σχεδίου και χωρίς «μπρος – πίσω» γι’ αυτό και η ημερομηνία που δόθηκε για το άνοιγμα δεν άλλαξε. Την ίδια ώρα στις «αποσκευές» μας ως χώρα κουβαλάμε τις καλές εντυπώσεις που αποκόμισαν οι τουρίστες που μας επισκέφτηκαν πέρσι και το αίσθημα ασφάλειας που ένοιωσαν καθώς όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις τήρησαν τα υγειονομικά πρωτόκολλα με απόλυτη προσήλωση και υπευθυνότητα χωρίς «εκπτώσεις», είπε ο υπουργός.
Ως παράδειγμα ανέφερε τους Γάλλους, οι οποίοι έχουν ως νούμερο ένα προορισμό την Ελλάδα φέτος.
Μπορεί να μην τελειώσαμε με την πανδημία, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης, αλλά οι οιωνοί είναι καλοί.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι από το άνοιγμα του τουρισμού μέχρι σήμερα επιταχύνεται ο ρυθμός μείωσης κρουσμάτων. Τόνισε ωστόσο ότι πρέπει να συνεχίσουμε να λαμβάνουμε μέτρα και να εμβολιαζόμαστε, προκειμένου και εμείς να αισθανόμαστε ασφαλείς.
Η πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου, μίλησε για την ανάγκη να πορευτούμε με γνώμονα την αειφορία και βιωσιμότητα στον τουρισμό εστιάζοντας στους δείκτες που θα μας δώσουν μετρήσιμα αποτελέσματα για να δούμε τι μπορεί να γίνει σε κάθε προορισμό. Επεσήμανε επίσης, ότι έχουμε ανεκμετάλλευτο το κυκλικό δυναμικό των επιχειρήσεων ειδικά στη μεταποίηση και τον αγροτοδιατροφικό τομέα, όπου θα πρέπει να λειτουργήσουν οι επενδυτές ως συνδιαμορφωτές της νέας εποχής στο τουριστικό γίγνεσθαι.
Η κ. Γκερέκου αναφέρθηκε επίσης στο μήνυμα του ΕΟΤ για τη φετινή σεζόν «All you want is Greece», υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ένα μήνυμα που λέει στον μελλοντικό επισκέπτη «μετά από αυτή τη δραματική περιπέτεια που έχεις ζήσει μελλοντικέ επισκέπτη, έλα στην Ελλάδα που έχει και μπορεί να σου δώσει τα πάντα».
Από την πλευρά της η Μαρί Δασκαλαντωνάκη, διευθύνουσα σύμβουλος της «Grecotel Hotel», σημείωσε ότι παρά τις μεγάλες προσπάθειες που έχουν γίνει η σεζόν δεν θα είναι μεγάλη και τόνισε την ανάγκη να περιοριστούν οι απαγορεύσεις στις μετακινήσεις, σημειώνοντας: «δεν ξέρω πότε είναι η επόμενη μέρα, η πανδημία είναι ακόμη εδώ, αλλά είναι λυπηρό που η Ευρώπη λειτουργεί τόσο περιοριστικά στο θέμα της μετακίνησης μεταξύ των χωρών, ενώ την ίδια ώρα στις ΗΠΑ επιτρέπεται η ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών παντού».
Όπως τόνισε ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της «Aldemar» η επόμενη μέρα, θα είναι μέρα βιωσιμότητας και οι δύο άξονες στους οποίους πρέπει να χτίσουμε είναι το ταξίδι και η φιλοξενία. Επεσήμανε επίσης, ότι ως πρώτο στόχο πρέπει και μπορούμε να έχουμε τον 8μηνο τουρισμό αρχικά και σταδιακά να μιλήσουμε για 12μηνο τουρισμό, καθώς η επέκταση της σεζόν στους 8 μήνες είναι κάτι εφικτό, πάνω στο οποίο μπορούμε να εργαστούμε και να επενδύσουμε, αναφέροντας ως παράδειγμα τις υψηλές θερμοκρασίες που έχει η Κρήτη τον Νοέμβριο.
Ο Ιωάννης Παππάς, διευθυντής Μεσογείου του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αειφόρου Τουρισμού, μίλησε για την ανθεκτικότητα των μικρών και μπουτίκ προορισμών με χαρακτηριστικά αειφορίας και βιωσιμότητας κάτι που ουσιαστικά ανέδειξε η πανδημία και τόνισε ότι θα πρέπει η χώρα να συμπεριλάβει στο αφήγημά της αυτό το κομμάτι. Όπως ανέφερε αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη τρία μεγάλα έργα που αφορούν προορισμούς της Ελλάδας και συγκεκριμένα την Κέρκυρα, το Ηράκλειο και την Αθήνα, όπου πρέπει να αξιολογηθεί τι υπάρχει και τι πρέπει να αλλάξει.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους