
Στις 7 Ιουνίου 1956 ανάμεσα στις μεγάλες «μικρές» ειδήσεις βρίσκεται η θέση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς και η «ακτινογράφηση» των παγκόσμιων εξελίξεων μέσα από τους αριθμούς.

«ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», 7.6.1956, Ιστορικό Αρχείο «ΤΟ ΒΗΜΑ» & «ΤΑ ΝΕΑ»
«Εις ειδικήν έκδοσιν των δια την Ελλάδα, ο “Observateur” και ο “Weekly Observer” της Αλεξανδρείας ασχολούνται και με την ελληνικήν ναυτιλίαν. Το εν λόγω άρθρον, αφού αναφέρεται εις την από αιώνων επίδοσιν των Ελλήνων εις την θάλασσαν και το εμπόριον, τονίζει ότι η ανάπτυξις της εμπορικής ναυτιλίας οφείλεται εις την ιδιωτικήν πρωτοβουλίαν και διαπραγματεύεται, εν συνεχεία, το θέμα κατά την μεταολεμικήν φάσιν του.
»Μετά τον δεύτερον παγκόσμιον πόλεμον – γράφει ο αρθογράφος – διερωτάται κανείς πως η Ελλάς θα εύρισκε τα μέσα διά την ανόρθωσιν της οικονομίας της και διά να επανευρή την οδόν της ταχείας αναπτύξεώς της. Η Αμερική εβοήθησεν αρκετά, αλλά αυτός ούτος ο Ελλην είναι εκείνος που με τας ιδίας του δυνάμεις, εδημιούργησε την αύξουσαν μεταπολεμικήν ευημερίαν.
»Συμφώνως προς τας στατιστικά στοιχεία του 1953, η Ελλάς διέθετε τότε 461 σκάφη άνω των εκατόν τόννων, ολικής χωηρικότητος 1.188.000 τόννων.
»Εξ αυτών 391 ήσαν φορτηγά και πετρελαιοφόρα. 1.101.000 τόνων συνολικώς, εν υπερωκεάνειον των 17.000 τόνων και 38 επιβατηγά, συνολικής χωρητικότητας 58.000 τόνων. Έκτοτε η εν λόγω χωρητικότης ηυξήθη κατά 50% περίπου. (…)
»Ως γνωστόν, Έλληνες εφοπλισταί διαθέτουν πλοία συνολικώς άνω των τριών εκατομμυρίων τόνων υπό διαφόρους ξένας σημαίας και κυρώς υπό την παναμαϊκήν, λιβεριανήν και άλλας. Και η πρόοδος συνεχίζεται.
»Προβλέπεται ότι μέχρι του 1960, ότε όλαι αι γενόμεναι εις τα διάφορα ναυπηγεία παραγγελίαι των Ελλήνων εφοπλιστών θα έχουν τελειώσει και τα σκάφη θα έχουν παραδοθή, οι Έλληνες θα διαθέτουν στόλον περίπου 6.700.000 τόνων, εκτός ωρισμένων κατηγοριών πετρελαιοφόρων κλπ.
»Εν ολίγοις, είναι βέβαιον ότι, κατά το 1960, οι Ελληνες θα ελέγχουν περίπου το 15% της παγκοσμίου εμπορικής ναυτιλίας, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα υπό αμερικανικήν και βρετανικήν σημαίαν ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία.
»Επί του παρόντος, οι Έλληνες ελέγχουν το 12% της παγκοσμίου χωρητικότητος».

«ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», 7.6.1956, Ιστορικό Αρχείο
Χρηματιστήριον Αθηνών
Αι αγοραποωληθείσαι μετοχαί διαφόρων εταιρειών εις το Χρηματιστήριον Αθηνών κατά τα έτη 1952 – 1956 κατανέμονται ως εξής:
Έτος 1952: 92.264
Έτος 1953: 133.849
Έτος 1954: 166.127
Έτος 1955: 109.170
Α’ τρίμηνον του 1956: 26.845
Πληθυσμός της Γης
Ο πληθυσμός της γης ηυξήθη κατά την περίοδον 1920-1954 από 1.810 εκατομμύρια εις 2.652 εκατομμύρια. Εσημειώθη, δηλαδή, αύξησις κατά 46,5%
Η μεγαλυτέρα αύξησις εσημειώθη εις την Αμερικήν, ανελθούσα εις 70% και η μικροτέρα εις την Ευρώπην (μη συμπεριλαμβανομένης της Σοβιετικής Ενώσεως) ήτοι 23,2%. Εις τας άλλας ηπείρους ήτο: Αφρική και Ασία (μη συμπεριλαμβανομένης της Σοβ. Ενώσεως) 50%, Ωκεανία 64% και Ρωσσία 36%
Τραπεζικές καταθέσεις
Κατά το έτος 1955 (τέλος του έτους) το σύνολον των καταθέσεων παρά Τραπέζαις, πλην Τραπέζης Ελλάδος, ανήρχετο εις 4.799,6 εκατ. δραχ. Εκ τούτων 2.529,3 εκατ., ήτοι 52% ήσαν καταθέσεις όψεως, 1.092,5 εκατ. καταθέσεις Ν.Π.Δ.Δ., 511.1 εκατ. καταθέσεις Ταμιευτηρίου, 151,8 εκατομμύρια καταθέσεις προθεσμίας και 514.9 εκατο. δεσμευμέναι καταθέσεις.
Παραγωγή Ελαίου
Η παγκόσμιος παραγωγή ελαίου ελαιών κατά το 1954 ανήλθεν εις 1,05 εκατ. μετρικούς τόνους. Κατά παραγωγούς χώρας η παραγωγή κατανέμεται ως εξής:
Ισπανία: 305 χιλ. τόνους
Ιταλία: 284 χιλ. τόνους
Ελλάς: 110 χιλ. τόνους
Β. Αφρική: 108 χιλ. τόνους
Πορτογαλία: 57 χιλ. τόνους
Τουρκία: 60 χιλ. τόνους
Το υπόλοιπον παρήγαγον διάφοροι μικροπαραγωγοί χώραι.
Τηλέφωνα
Εις όλον τον κόσμον υπήρχον κατά το έτος 1954 εγκατεστημένα 94.500.000 τηλέφωνα. Εξ αυτών 56.688.000 ήσαν εγκατεστημένα εις την Αμερικήν. 27.244.200 εις την Ευρώπην, 4.006.900 εις την Ασίαν, 2.422.200 εις την Ν. Αμερικήν, 2.189.500 εις την Ωκεανίαν και 700.300 εις την Κεντρικήν Αμερικήν.

«ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», 7.6.1956, Ιστορικό Αρχείο


Latest News

Από 16 Απριλίου σε ισχύ η επιστροφή πινακίδων - Ποιοι περιπτώσεις εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Γεραπετρίτης: Να σταματήσουν οι εχθροπραξίες στην Ουκρανία
«Η Ευρώπη βρίσκεται μεταξύ πρωτοφανών κρίσεων. Κρίσεων πολεμικών, κρίσεων ανθρωπιστικών, κρίσεων κλιματικών» τόνισε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Γεραπετρίτης

Τραβούν χειρόφρενο οι οδηγοί ταξί τη Μεγάλη Τρίτη
Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία κατεβαίνει αύριο ο κλάδος – Μήλον της Έριδος η ελεύθερη διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες

Νέα έξαρση του τουρκικού «εποικισμού»
Τα στοιχεία από Ίμερο και Ξυλαγανή Ροδόπης έως τα ξενοδοχεία της Αλεξανδρούπολης, τη Λέρο και τη Μυτιλήνη – Προβληματισμός στην κυβέρνηση από τις αγορές που κάνουν επενδυτές από την Τουρκία

Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα τη Μεγάλη Εβδομάδα
Υποτονική η κίνηση στην αγορά σε σχέση με πέρσι – Αναλυτικά το ωράριο των καταστημάτων μέχρι τη Δευτέρα 21 Απριλίου

Ζελένσκι προς Τραμπ: Έλα να δεις τι έκανε ο Πούτιν
«Θέλουμε να έρθετε να δείτε», λέει ο Ζελένσκι σε συνέντευξή του, απευθυνόμενος στον Τραμπ, προσθέτοντας ότι «Θα καταλάβετε τι έκανε ο Πούτιν».

H Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα ανέλαβε την ευθύνη για τη βόμβα στην Hellenic Train
Εκτός από την επίθεση στην Hellenic Train, η Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα ανέλαβε την ευθύνη και για αυτή στο υπουργείο Εργασίας

Κοντά στην ταυτοποίηση ενός εκ των φερόμενων δραστών της έκρηξης στη Hellenic Train η Αντιτρομοκρατική
Η αναζήτηση, ενός άνδρα με σακίδιο, που έχει καταγραφεί από κάμερες ασφαλείας στην περιοχή της έκρηξης στα γραφεία της Hellenic Τrain, βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας της αστυνομίας.

Η Γαλλία αυστηροποιεί την απαγόρευση χρήσης smartphones στα σχολεία
Έκθεση επιστημόνων στη Γαλλία υποστήριξε ότι τα παιδιά δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούν smartphones μέχρι τα 13 τους και ότι θα πρέπει να απαγορεύεται η πρόσβαση στα social media μέχρι τα 18 τους

Γεραπετρίτης: Στο Λουξεμβούργο για το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ
Στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται ο πόλεμος στην Ουκρανία και η κρίση στη Μέση Ανατολή