
Στα 266 εκατ. ευρώ έφθασαν οι απώλειες στις ελληνικές πωλήσεις του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex (Zara, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Bershka, Zara Home και Uterque) και της σουηδικής αλυσίδας H&M το δυστοπικό 2020.
Αθροιστικά για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2021 ο κύκλος εργασιών του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex ήταν της τάξης των 328,7 εκατ. ευρώ από 550,8 εκατ. ευρώ το 2019, 517 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018 και 480 εκατ. ευρώ στη χρήση 2017.
Σε απόλυτο αριθμό, το 2020, οι απώλειες στον τζίρο των φυσικών καταστημάτων των 7+1 σημάτων του ισπανικού ομίλου (το σήμα Uterque διατηρεί παρουσία μόνο με ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα) διαμορφώθηκαν σε 222,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 (μείωση 40%).
Ωστόσο, στον κύκλο εργασιών των ελληνικών θυγατρικών του ισπανικού ομίλου δεν αποτυπώνονται οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, καθώς ελέγχονται απευθείας από τη μητρική. Να σημειωθεί ότι πριν την πανδημία και την εκτόξευση των online πωλήσεων, ο τζίρος του group στην Ελλάδα μέσω διαδικτύου υπολογιζόταν πάνω από 10% του τζίρου των φυσικών καταστημάτων που λειτουργεί στη χώρα.
Αντίστοιχα, ο τζίρος της αλυσίδας H&M, η οποία διαθέτει υποπολλαπλάσιο αριθμό καταστημάτων σε σχέση με τον όμιλο Inditex στην Ελλάδα (35 έναντι 162), κατέγραψε πτώση 24%.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του σουηδικού ομίλου, οι συνολικές πωλήσεις στη χώρα μας στη χρήση που τελείωσε 30 Νοεμβρίου 2020 διαμορφώθηκαν σε 1,426 δισ. σουηδικές κορώνες (140,54 εκατ. ευρώ) από 1,869 δισ. ευρώ (184,2 εκατ. ευρώ) το 2019, με τις απώλειες λόγω της πανδημίας να φθάνουν τα 44 εκατ. ευρώ.
Ακόμη 22 εκατ. ευρώ πωλήσεων έχασε η αλυσίδα στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, που περιλαμβάνει την περίοδο 1 Δεκεμβρίου 2020 – 28 Φεβρουαρίου 2021, διάστημα στο οποίο εγκαινιάστηκε η παρουσία του σήματος COS στην εγχώρια αγορά και μέσω φυσικού καταστήματος.
Σε κάθε περίπτωση και παρά τις βαριές απώλειες οι δύο πολυεθνικοί όμιλοι διατηρούν την ηγετική τους θέση στην ελληνική αγορά ένδυσης χωρίς να απειλούνται από τις ελληνικές αλυσίδες ένδυσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 106 μεγαλύτερες εταιρείες ένδυσης της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), εμφανίζουν τζίρο της τάξης των 677,3 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2019), ενώ το ίδιο διάστημα μόνο ο όμιλος Inditex και η H&M εμφάνιζαν κύκλο εργασιών της τάξης των 735 εκατ. ευρώ.
Αλλαγή στρατηγικής
Για την μετά – covid εποχή ο ισπανικός όμιλος Inditex αλλάζει στρατηγική στην ελληνική αγορά, με βάση το σχέδιο αναδιάρθρωσης που ακολουθείται παγκοσμίως.
Έτσι προχώρησε σε συγχώνευση όλων των θυγατρικών του στην Ελλάδα (Massimo Dutti, Bershka, Oyshο, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home και Uterque), με απορρόφηση από τη Zara Hellas.
Η νέα εταιρεία έχει την επωνυμία «ΙΤΧ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.»
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας στο ΓΕΜΗ, η συγχώνευση κρίνεται σκόπιμη και συμφέρουσα προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα και να επιτευχθούν συνέργειες ώστε να ανταπεξέλθει αποτελεσματικότερα στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.
«Ειδικότερα, ο όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία εταιρικής αναδιάρθρωσης σε παγκόσμιο επίπεδο με κύριο στόχο την απλούστευση και τον εξορθολογισμό της οργάνωσης, της λειτουργικότητας και της διαχείρισης του, μέσω της συγκέντρωσης όλων των εμπορικών δραστηριοτήτων σε μια ενιαία νομική οντότητα ανά αγορά», αναφέρεται.
Με αυτόν τον τρόπο η Zara Hellas θα προωθήσει πιο αποφασιστικά το business plan που είχε εκπονήσει προ πανδημίας, με στόχο τη δημιουργία μεγάλων καταστημάτων που θα προσφέρουν πλήρη προϊοντική γκάμα και υπηρεσίες βασισμένες σε νέες τεχνολογίες.
Την περασμένη χρονιά ο όμιλος Inditex πραγματοποίησε επενδύσεις της τάξεις των 9,8 εκατ. ευρώ κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του, που αριθμεί -και για τις 7 αλυσίδες- 162 καταστήματα, τρία λιγότερα σε σχέση με το 2019.
Στο τέλος της χρήσης ο όμιλος στην Ελλάδα απασχολούσε αθροιστικά 3.307 εργαζομένους από 3.956 το 2019, πέραν του προσωπικού της κεντρικής διοίκησης.


Latest News

HELLENiQ ENERGY: Επεκτείνει τον Πολυχώρο Εκπαίδευσης Ευάλωτων Γυναικών του ΣΕΓΕ στη Θεσσαλονίκη
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας η HELLENiQ ENERGY ανέλαβε να ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες εργασίες για την άρτια διαμόρφωση του Κέντρου Ενδυνάμωσης Γυναικών “WEHub - Female Empowerment Hub” που λειτουργεί ο Σύνδεσμος

Ημέρα της Γυναίκας: H Alpha Bank στηρίζει την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στην οικονομική ζωή
«Μαθήματα Οικονομίας», μια δράση ανοιχτή σε όλες τις γυναίκες

Viohalco: Οχυρωμένη στους δασμούς Τραμπ – Πώς ντύνει… με αλουμίνιο Porsche, Audi και BMW
Τα όπλα της Viohalco απέναντι στους δασμούς Τραμπ – Το κρυφό «διαμάντι» της Βουλγαρίας με νέα έργα σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
![Ξένες Άμεσες Επενδύσεις: Το πρόβλημα στην Ελλάδα – Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336.jpg)
Το πρόβλημα με τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις στην Ελλάδα - Σχεδόν μία στις δύο αφορά ακίνητα [γραφήματα]
Τι δείχνει η ανάλυση για τις καθαρές Ξένες Άμεσες Επενδύσεις (ΞΑΕ) στην Ελλάδα από το ΚΕΠΕ ανά ομάδα κλάδων - Ποιοι έχουν την πρωτοκαθεδρία - Ποιες χώρες προτιμούν την Ελλάδα

Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο: Στην τελική ευθεία η Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης
Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο διοργανώνει στις 12 και 13 Μαρτίου την πρώτη Αναπτυξιακή Διάσκεψη της Κρήτης στο Ηράκλειο

Πέθανε ο ιδρυτής της Pink Woman Παύλος Χατζηπαυλίδης - Η άνοδος και η Intrafashion
Η δημιουργία της Pink Woman, η ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα και η εξαγορά από την Intrafashion

Συνεργασία adidas – ΠΑΕ Ολυμπιακός: Συλλεκτική επετειακή εμφάνιση για τα 100 χρόνια της ομάδας
Εμπνευσμένη από την πορεία της ομάδας και τις χαρακτηριστικές ερυθρόλευκες εντός έδρας εμφανίσεις της

Διετές πάγωμα της ψηφιακής κάρτας ζητούν αρτοποιοί και ζαχαροπλάστες
Εξαίρεση ζητά η ΕΕΠΑΖ για ψηφιακή κάρτα εργασίας - Φόβοι ότι «ο κλάδος αρτοποιίας - ζαχαροπλαστικής στην Ελλάδα απειλείται με αφανισμό»

Με το δεξί ξεκίνησε η νέα χρονιά για την Aegean - Αύξηση 9% στην επιβατική κίνηση
Η AEGEAN στο παραδοσιακά πιο αδύναμο δίμηνο του έτους κατέγραψε αύξηση 13% στην κίνηση εξωτερικού και 3% στην κίνηση εσωτερικού

Τα ΕΛΤΑ κυκλοφορούν γραμματόσημα για τα 100 χρόνια του Ολυμπιακού
Η Αναμνηστική Σειρά Γραμματοσήμων «100 Χρόνια Ολυμπιακός» περιλαμβάνει επίσης Φάκελο Πρώτης Ημέρας Κυκλοφορίας και αριθμημένα Set Packs με όλα τα προϊόντα μαζί