![Lockdown: 266 εκατ. ευρώ έχασαν στην Ελλάδα Inditex (Zara) και H&M](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ζαρα1.jpg)
Στα 266 εκατ. ευρώ έφθασαν οι απώλειες στις ελληνικές πωλήσεις του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex (Zara, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Bershka, Zara Home και Uterque) και της σουηδικής αλυσίδας H&M το δυστοπικό 2020.
Αθροιστικά για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2021 ο κύκλος εργασιών του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex ήταν της τάξης των 328,7 εκατ. ευρώ από 550,8 εκατ. ευρώ το 2019, 517 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018 και 480 εκατ. ευρώ στη χρήση 2017.
Σε απόλυτο αριθμό, το 2020, οι απώλειες στον τζίρο των φυσικών καταστημάτων των 7+1 σημάτων του ισπανικού ομίλου (το σήμα Uterque διατηρεί παρουσία μόνο με ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα) διαμορφώθηκαν σε 222,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 (μείωση 40%).
Ωστόσο, στον κύκλο εργασιών των ελληνικών θυγατρικών του ισπανικού ομίλου δεν αποτυπώνονται οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, καθώς ελέγχονται απευθείας από τη μητρική. Να σημειωθεί ότι πριν την πανδημία και την εκτόξευση των online πωλήσεων, ο τζίρος του group στην Ελλάδα μέσω διαδικτύου υπολογιζόταν πάνω από 10% του τζίρου των φυσικών καταστημάτων που λειτουργεί στη χώρα.
Αντίστοιχα, ο τζίρος της αλυσίδας H&M, η οποία διαθέτει υποπολλαπλάσιο αριθμό καταστημάτων σε σχέση με τον όμιλο Inditex στην Ελλάδα (35 έναντι 162), κατέγραψε πτώση 24%.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του σουηδικού ομίλου, οι συνολικές πωλήσεις στη χώρα μας στη χρήση που τελείωσε 30 Νοεμβρίου 2020 διαμορφώθηκαν σε 1,426 δισ. σουηδικές κορώνες (140,54 εκατ. ευρώ) από 1,869 δισ. ευρώ (184,2 εκατ. ευρώ) το 2019, με τις απώλειες λόγω της πανδημίας να φθάνουν τα 44 εκατ. ευρώ.
Ακόμη 22 εκατ. ευρώ πωλήσεων έχασε η αλυσίδα στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, που περιλαμβάνει την περίοδο 1 Δεκεμβρίου 2020 – 28 Φεβρουαρίου 2021, διάστημα στο οποίο εγκαινιάστηκε η παρουσία του σήματος COS στην εγχώρια αγορά και μέσω φυσικού καταστήματος.
Σε κάθε περίπτωση και παρά τις βαριές απώλειες οι δύο πολυεθνικοί όμιλοι διατηρούν την ηγετική τους θέση στην ελληνική αγορά ένδυσης χωρίς να απειλούνται από τις ελληνικές αλυσίδες ένδυσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 106 μεγαλύτερες εταιρείες ένδυσης της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), εμφανίζουν τζίρο της τάξης των 677,3 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2019), ενώ το ίδιο διάστημα μόνο ο όμιλος Inditex και η H&M εμφάνιζαν κύκλο εργασιών της τάξης των 735 εκατ. ευρώ.
Αλλαγή στρατηγικής
Για την μετά – covid εποχή ο ισπανικός όμιλος Inditex αλλάζει στρατηγική στην ελληνική αγορά, με βάση το σχέδιο αναδιάρθρωσης που ακολουθείται παγκοσμίως.
Έτσι προχώρησε σε συγχώνευση όλων των θυγατρικών του στην Ελλάδα (Massimo Dutti, Bershka, Oyshο, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home και Uterque), με απορρόφηση από τη Zara Hellas.
Η νέα εταιρεία έχει την επωνυμία «ΙΤΧ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.»
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας στο ΓΕΜΗ, η συγχώνευση κρίνεται σκόπιμη και συμφέρουσα προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα και να επιτευχθούν συνέργειες ώστε να ανταπεξέλθει αποτελεσματικότερα στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.
«Ειδικότερα, ο όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία εταιρικής αναδιάρθρωσης σε παγκόσμιο επίπεδο με κύριο στόχο την απλούστευση και τον εξορθολογισμό της οργάνωσης, της λειτουργικότητας και της διαχείρισης του, μέσω της συγκέντρωσης όλων των εμπορικών δραστηριοτήτων σε μια ενιαία νομική οντότητα ανά αγορά», αναφέρεται.
Με αυτόν τον τρόπο η Zara Hellas θα προωθήσει πιο αποφασιστικά το business plan που είχε εκπονήσει προ πανδημίας, με στόχο τη δημιουργία μεγάλων καταστημάτων που θα προσφέρουν πλήρη προϊοντική γκάμα και υπηρεσίες βασισμένες σε νέες τεχνολογίες.
Την περασμένη χρονιά ο όμιλος Inditex πραγματοποίησε επενδύσεις της τάξεις των 9,8 εκατ. ευρώ κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του, που αριθμεί -και για τις 7 αλυσίδες- 162 καταστήματα, τρία λιγότερα σε σχέση με το 2019.
Στο τέλος της χρήσης ο όμιλος στην Ελλάδα απασχολούσε αθροιστικά 3.307 εργαζομένους από 3.956 το 2019, πέραν του προσωπικού της κεντρικής διοίκησης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ
![Goldman Sachs: Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών – Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Goldman Sachs - Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]
Η Goldman Sachs, υποβαθμίζει την Eurobank – «Αγορά» συστήνει για ΕΤΕ, Πειραιώς
![Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/MOTOROIL_Refineries_yerolymbos-29-600x399.jpg)
Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Motor Oil