Στα 266 εκατ. ευρώ έφθασαν οι απώλειες στις ελληνικές πωλήσεις του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex (Zara, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Bershka, Zara Home και Uterque) και της σουηδικής αλυσίδας H&M το δυστοπικό 2020.
Αθροιστικά για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2021 ο κύκλος εργασιών του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex ήταν της τάξης των 328,7 εκατ. ευρώ από 550,8 εκατ. ευρώ το 2019, 517 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018 και 480 εκατ. ευρώ στη χρήση 2017.
Σε απόλυτο αριθμό, το 2020, οι απώλειες στον τζίρο των φυσικών καταστημάτων των 7+1 σημάτων του ισπανικού ομίλου (το σήμα Uterque διατηρεί παρουσία μόνο με ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα) διαμορφώθηκαν σε 222,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 (μείωση 40%).
Ωστόσο, στον κύκλο εργασιών των ελληνικών θυγατρικών του ισπανικού ομίλου δεν αποτυπώνονται οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, καθώς ελέγχονται απευθείας από τη μητρική. Να σημειωθεί ότι πριν την πανδημία και την εκτόξευση των online πωλήσεων, ο τζίρος του group στην Ελλάδα μέσω διαδικτύου υπολογιζόταν πάνω από 10% του τζίρου των φυσικών καταστημάτων που λειτουργεί στη χώρα.
Αντίστοιχα, ο τζίρος της αλυσίδας H&M, η οποία διαθέτει υποπολλαπλάσιο αριθμό καταστημάτων σε σχέση με τον όμιλο Inditex στην Ελλάδα (35 έναντι 162), κατέγραψε πτώση 24%.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του σουηδικού ομίλου, οι συνολικές πωλήσεις στη χώρα μας στη χρήση που τελείωσε 30 Νοεμβρίου 2020 διαμορφώθηκαν σε 1,426 δισ. σουηδικές κορώνες (140,54 εκατ. ευρώ) από 1,869 δισ. ευρώ (184,2 εκατ. ευρώ) το 2019, με τις απώλειες λόγω της πανδημίας να φθάνουν τα 44 εκατ. ευρώ.
Ακόμη 22 εκατ. ευρώ πωλήσεων έχασε η αλυσίδα στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, που περιλαμβάνει την περίοδο 1 Δεκεμβρίου 2020 – 28 Φεβρουαρίου 2021, διάστημα στο οποίο εγκαινιάστηκε η παρουσία του σήματος COS στην εγχώρια αγορά και μέσω φυσικού καταστήματος.
Σε κάθε περίπτωση και παρά τις βαριές απώλειες οι δύο πολυεθνικοί όμιλοι διατηρούν την ηγετική τους θέση στην ελληνική αγορά ένδυσης χωρίς να απειλούνται από τις ελληνικές αλυσίδες ένδυσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 106 μεγαλύτερες εταιρείες ένδυσης της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), εμφανίζουν τζίρο της τάξης των 677,3 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2019), ενώ το ίδιο διάστημα μόνο ο όμιλος Inditex και η H&M εμφάνιζαν κύκλο εργασιών της τάξης των 735 εκατ. ευρώ.
Αλλαγή στρατηγικής
Για την μετά – covid εποχή ο ισπανικός όμιλος Inditex αλλάζει στρατηγική στην ελληνική αγορά, με βάση το σχέδιο αναδιάρθρωσης που ακολουθείται παγκοσμίως.
Έτσι προχώρησε σε συγχώνευση όλων των θυγατρικών του στην Ελλάδα (Massimo Dutti, Bershka, Oyshο, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home και Uterque), με απορρόφηση από τη Zara Hellas.
Η νέα εταιρεία έχει την επωνυμία «ΙΤΧ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.»
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας στο ΓΕΜΗ, η συγχώνευση κρίνεται σκόπιμη και συμφέρουσα προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα και να επιτευχθούν συνέργειες ώστε να ανταπεξέλθει αποτελεσματικότερα στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.
«Ειδικότερα, ο όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία εταιρικής αναδιάρθρωσης σε παγκόσμιο επίπεδο με κύριο στόχο την απλούστευση και τον εξορθολογισμό της οργάνωσης, της λειτουργικότητας και της διαχείρισης του, μέσω της συγκέντρωσης όλων των εμπορικών δραστηριοτήτων σε μια ενιαία νομική οντότητα ανά αγορά», αναφέρεται.
Με αυτόν τον τρόπο η Zara Hellas θα προωθήσει πιο αποφασιστικά το business plan που είχε εκπονήσει προ πανδημίας, με στόχο τη δημιουργία μεγάλων καταστημάτων που θα προσφέρουν πλήρη προϊοντική γκάμα και υπηρεσίες βασισμένες σε νέες τεχνολογίες.
Την περασμένη χρονιά ο όμιλος Inditex πραγματοποίησε επενδύσεις της τάξεις των 9,8 εκατ. ευρώ κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του, που αριθμεί -και για τις 7 αλυσίδες- 162 καταστήματα, τρία λιγότερα σε σχέση με το 2019.
Στο τέλος της χρήσης ο όμιλος στην Ελλάδα απασχολούσε αθροιστικά 3.307 εργαζομένους από 3.956 το 2019, πέραν του προσωπικού της κεντρικής διοίκησης.
Latest News
H Adidas ξεπέρασε τις προσδοκίες στις πωλήσεις και αναβαθμίζει το guidance για το 2024
Οι πωλήσεις της Adidas για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στα 5,82 δισ. ευρώ
Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά
Αφορά σε εγγυητική ευθύνη υπέρ της πρωτοφειλέτριας εταιρείας Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής ΑΒΕΕ
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora