
Στα 266 εκατ. ευρώ έφθασαν οι απώλειες στις ελληνικές πωλήσεις του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex (Zara, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Bershka, Zara Home και Uterque) και της σουηδικής αλυσίδας H&M το δυστοπικό 2020.
Αθροιστικά για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2021 ο κύκλος εργασιών του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex ήταν της τάξης των 328,7 εκατ. ευρώ από 550,8 εκατ. ευρώ το 2019, 517 εκατ. ευρώ στη χρήση 2018 και 480 εκατ. ευρώ στη χρήση 2017.
Σε απόλυτο αριθμό, το 2020, οι απώλειες στον τζίρο των φυσικών καταστημάτων των 7+1 σημάτων του ισπανικού ομίλου (το σήμα Uterque διατηρεί παρουσία μόνο με ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα) διαμορφώθηκαν σε 222,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 (μείωση 40%).
Ωστόσο, στον κύκλο εργασιών των ελληνικών θυγατρικών του ισπανικού ομίλου δεν αποτυπώνονται οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, καθώς ελέγχονται απευθείας από τη μητρική. Να σημειωθεί ότι πριν την πανδημία και την εκτόξευση των online πωλήσεων, ο τζίρος του group στην Ελλάδα μέσω διαδικτύου υπολογιζόταν πάνω από 10% του τζίρου των φυσικών καταστημάτων που λειτουργεί στη χώρα.
Αντίστοιχα, ο τζίρος της αλυσίδας H&M, η οποία διαθέτει υποπολλαπλάσιο αριθμό καταστημάτων σε σχέση με τον όμιλο Inditex στην Ελλάδα (35 έναντι 162), κατέγραψε πτώση 24%.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του σουηδικού ομίλου, οι συνολικές πωλήσεις στη χώρα μας στη χρήση που τελείωσε 30 Νοεμβρίου 2020 διαμορφώθηκαν σε 1,426 δισ. σουηδικές κορώνες (140,54 εκατ. ευρώ) από 1,869 δισ. ευρώ (184,2 εκατ. ευρώ) το 2019, με τις απώλειες λόγω της πανδημίας να φθάνουν τα 44 εκατ. ευρώ.
Ακόμη 22 εκατ. ευρώ πωλήσεων έχασε η αλυσίδα στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, που περιλαμβάνει την περίοδο 1 Δεκεμβρίου 2020 – 28 Φεβρουαρίου 2021, διάστημα στο οποίο εγκαινιάστηκε η παρουσία του σήματος COS στην εγχώρια αγορά και μέσω φυσικού καταστήματος.
Σε κάθε περίπτωση και παρά τις βαριές απώλειες οι δύο πολυεθνικοί όμιλοι διατηρούν την ηγετική τους θέση στην ελληνική αγορά ένδυσης χωρίς να απειλούνται από τις ελληνικές αλυσίδες ένδυσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 106 μεγαλύτερες εταιρείες ένδυσης της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), εμφανίζουν τζίρο της τάξης των 677,3 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2019), ενώ το ίδιο διάστημα μόνο ο όμιλος Inditex και η H&M εμφάνιζαν κύκλο εργασιών της τάξης των 735 εκατ. ευρώ.
Αλλαγή στρατηγικής
Για την μετά – covid εποχή ο ισπανικός όμιλος Inditex αλλάζει στρατηγική στην ελληνική αγορά, με βάση το σχέδιο αναδιάρθρωσης που ακολουθείται παγκοσμίως.
Έτσι προχώρησε σε συγχώνευση όλων των θυγατρικών του στην Ελλάδα (Massimo Dutti, Bershka, Oyshο, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home και Uterque), με απορρόφηση από τη Zara Hellas.
Η νέα εταιρεία έχει την επωνυμία «ΙΤΧ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.»
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας στο ΓΕΜΗ, η συγχώνευση κρίνεται σκόπιμη και συμφέρουσα προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα και να επιτευχθούν συνέργειες ώστε να ανταπεξέλθει αποτελεσματικότερα στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.
«Ειδικότερα, ο όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία εταιρικής αναδιάρθρωσης σε παγκόσμιο επίπεδο με κύριο στόχο την απλούστευση και τον εξορθολογισμό της οργάνωσης, της λειτουργικότητας και της διαχείρισης του, μέσω της συγκέντρωσης όλων των εμπορικών δραστηριοτήτων σε μια ενιαία νομική οντότητα ανά αγορά», αναφέρεται.
Με αυτόν τον τρόπο η Zara Hellas θα προωθήσει πιο αποφασιστικά το business plan που είχε εκπονήσει προ πανδημίας, με στόχο τη δημιουργία μεγάλων καταστημάτων που θα προσφέρουν πλήρη προϊοντική γκάμα και υπηρεσίες βασισμένες σε νέες τεχνολογίες.
Την περασμένη χρονιά ο όμιλος Inditex πραγματοποίησε επενδύσεις της τάξεις των 9,8 εκατ. ευρώ κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του, που αριθμεί -και για τις 7 αλυσίδες- 162 καταστήματα, τρία λιγότερα σε σχέση με το 2019.
Στο τέλος της χρήσης ο όμιλος στην Ελλάδα απασχολούσε αθροιστικά 3.307 εργαζομένους από 3.956 το 2019, πέραν του προσωπικού της κεντρικής διοίκησης.


Latest News

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς

Χατζηθεοδοσίου: Θετικά τα μέτρα στήριξης, αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για τις ΜμΕ
Η αγορά περιμένει με αγωνία βελτιώσεις στον φορολογικό νόμο και στοχευμένα μέτρα που θα ενισχύουν την προσπάθεια βιωσιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δηλώνει ο κ. Χατζηθεοδοσίου

Edison: Ισχυρές οι προοπτικές της Theon το 2025
Η ζήτηση για στρατιωτικό εξοπλισμό συνεχίζει να αυξάνεται, ιδίως στην Ευρώπη, που αποτελεί το 82% των εσόδων της Theon, επισημαίνει η Edison

Intralot: Διαψεύδει δημοσιεύματα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η απάντηση της Intralot στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Γεώργιος Μυλωνάς (ALUMIL): «Μπορούμε να προσαρμοζόμαστε σε κάθε αγορά»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ALUMIL μίλησε στο 10ο Οικονομικό Forum των Δελφών για τις νέες προκλήσεις και τάσεις στον κλάδο του αλουμινίου

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση σε τζίρο και EBITDA – Νέα επένδυση στη Ροδόπη
Η ZΜΘ ενισχύει την παρουσία της στο εξωτερικό με είσοδο σε νέες αγορές υλοποιώντας αύξηση εξαγωγών κατά 15% και στρατηγικές συνεργασίες με διανομείς σε 12 χώρες

Πλώρη για το ΧΑ βάζει η Qualco - Στόχος η άντληση 70 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος αναμένεται να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για να χρηματοδοτήσει εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURES απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας