Πόσο απέχει το Βόλφσμπουργκ από το νησί της Αστυπάλαιας; Πριν την απάντηση για τα χιλιόμετρα και τα ναυτικά μίλια καλό είναι να θυμηθούμε το τι ακριβώς είναι το Βόλφσμπουργκ, η πόλη των 120.538 κατοίκων στην Κάτω Σαξονία, γνωστή στο ευρύ κοινό από δύο χαρακτηριστικά στοιχεία του.

Το ένα εξ αυτών είναι ότι η πόλη που οφείλει το όνομα της στο γειτονικό κάστρο αποτελεί την έδρα του Ομίλου Volkswagen. Άλλωστε, η πόλη δημιουργήθηκε το 1938 εκ του μηδενός προκειμένου να «στεγάσει» τους εργάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η ομάδα ποδοσφαίρου της που κατέκτησε το πρωτάθλημα της μεγάλης κατηγορίας το 2009 και το κύπελλο Γερμανίας το 2015.

Αλλά, ήρθε η ώρα για την απάντηση: «Πάρτε για παράδειγμα αυτό το μικρό, βραχώδες νησί στο δυτικό τμήμα της Δωδεκανήσου. Περισσότερα από 2.000 χιλιόμετρα μακριά από το εργοστάσιο προηγμένης τεχνολογίας της VW στο Βόλφσμπουργκ. Ένα νησί που συνδέεται με έναν αρχαίο πολιτισμό, με μια πλούσια κουλτούρα, ένα πλούσιο παρελθόν και ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον».  Η απάντηση δια στόματος του Κυριάκου Μητσοτάκη.

————————————

Το Μέγαρο Μαξίμου θέλει ο διαγωνισμός για την πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας να προχωρήσει απρόσκοπτα. Έστω από τον Σεπτέμβριο και μετά. Και έχει δεσμευθεί για αυτό, όπου δει. Τις τελευταίες ημέρες, όμως, βλέπουν το φως της δημοσιότητας διαρροές, σύμφωνα με τις οποίες το project «παγώνει». Εξαιτίας του γνωστού θέματος, των δικαστικών εκκρεμοτήτων δηλαδή, με την ELFE ( όπου ELFE Ελληνικά Λιπάσματα, η παλιά ανοικτή πληγή της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων με το εργοστάσιο στη Νέα Καρβάλη της Καβάλας που το 2009 πέρασε στον έλεγχο του Ομίλου εταιρειών συμφερόντων Λ. Λαυρεντιάδη).

Κι εύλογα αναρωτιέται κανείς αν έχει σημειωθεί κεντρική αλλαγή πλεύσης, ως προς το συγκεκριμένο, πολύ ενδιαφέρον, από πολλές απόψεις, επιχειρηματικά, project. Το θέμα είναι υπό διερεύνηση…

———————————–

Μια απορία: Γιατί σε βάθος χρόνου, αν η Τράπεζα Αττικής «σπάσει» σε καλή και κακή τράπεζα (που είναι ένα από τα σενάρια που εξετάζεται), η περίπτωση της θα απασχολήσει αποκλειστικά την Εθνική Τράπεζα; Όπως κατά κόρον γράφεται…

Να δείτε – και να το θυμηθείτε – ότι σε αυτή την περίπτωση, θα μπει σφήνα τουλάχιστον άλλος ένας ενδιαφερόμενος. Για τον απλό λόγο ότι η «καλή Αττικής» θα μπορούσε να του φανεί χρήσιμη πολλαπλώς.

———————————–

Οι πληροφορίες από τον Θεσσαλικό Κάμπο επιμένουν: Tο πρώην εργοστάσιο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ), στο Συκούριο της Λάρισας, αλλάζει χρήση. Το σχέδιο που εκπονείται προβλέπει τη μετατροπή του σε μονάδα agrologistics. Εφόσον υλοποιηθεί, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη του είδους της στο χώρο της Bαλκανικής Χερσονήσου.

Η πρόβλεψη – με βάση τη μελέτη που εξελίσσεται – είναι να λειτουργήσει εκεί εμπορευματικό κέντρο διακίνησης αποκλειστικά αγροτικών προϊόντων. Το σημείο όπου βρίσκεται είναι κομβικό, από πολλές απόψεις: γεωγραφικό, παραγωγικό κλπ.

———————————–

Τελικώς, οι Ολλανδοί της Ελλάκτωρ δεν αγόρασαν όλο το πακέτο μετοχών της εταιρίας που είχε στην κατοχή του ο Λεωνίδας Μπόμπολας. Πήραν κάτι λιγότερο από 10%, με τον ίδιο να κρατά το 3,5%.

Να το θυμηθείτε δε ότι σε βάθος χρόνου, οι Ολλανδοί της Reggeborgh μπορεί και να φέρουν μάνατζερ από την μητρική τους για να διοικήσουν τον ελληνικό όμιλο…

———————————–

Τα πέντε πρώτα ηλεκτρικά οχήματα που διατέθηκαν από την VW, την περασμένη εβδομάδα, στις τοπικές αρχές  (Δήμος Αστυπάλαιας), παρουσία του πρωθυπουργού, του CEO της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και σχεδόν του μισού υπουργικού συμβουλίου, που βρέθηκαν στο νησί ήταν μόνο η αρχή.

Σε βάθος χρόνου το συνολικό σχέδιο, που έχει εκπονηθεί, προβλέπει και τα 1500 συμβατικά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα εκεί, θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά.

Στην Αστυπάλαια, που απέκτησε το προσωνύμιο «πράσινο νησί», δημιουργείται η μεγαλύτερη φυσική πίστα δοκιμών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιείται σχεδόν όλο το οδικό δίκτυο του νησιού από την Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

———————————

Θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει και… μπόνους στον πρώην, πλέον, συνεργάτη τους. Ο λόγος αφορά στην απόφαση του Olayan Group να αποσυρθούν από τις απαιτήσεις τους για την αλλαντοβιομηχανία «Νίκας» και τη θυγατρική της Ινδίας, την Britchip Foods India Ltd (όπου η Chipita είχε το 40%).

Και τα δύο περιουσιακά στοιχεία παραμένουν στο χαρτοφυλάκιο του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, μετά τη συμφωνία με τη Mondelez International.

Λογικό, υπό μία έννοια. Για μια επένδυση που προ μερικών ετών είχαν βάλει περί τα 300 εκατομμύρια  ευρώ, έφυγαν παίρνοντας 1 δισεκατομμύριο! Δεν το λες κι άσχημα. Οπότε, εξηγείται και το bonus!

Σε κάθε περίπτωση, το Olayan Group εξακολουθεί να έχει ενεργά επιχειρηματικά συμφέροντα εν Ελλάδι. Πρόχειρα, θα αναφέρουμε δυο εξ αυτών: το Hilton Αθηνών και το Costa Navarino. Πάντα, σε συνεργασία με τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου.

Κι ενδιαφέρονται και γι’ άλλα, όπως μαθαίνουμε από τις συζητήσεις που κάνουν στην αγορά.

—————————————

Σε μεγάλες αμερικανικές εφημερίδες (π.χ στη WSJ του Σαββατοκύριακου), οι διαφημίσεις κρουαζιερόπλοιων αναφέρουν σταθερά την Ελλάδα ως προορισμό τους. Για παράδειγμα, η διαφήμιση της πολυεθνικής Seaburn προβάλει αποκλειστικά την Καραϊβική και τα… νησιά του Αιγαίου. Και δεν είναι η μόνη!

————————————-

Στη shortlist της ΔΕΠΑ Εμπορίας – ήδη έχουμε περάσει στη 2ηφάση- βρίσκονται τα παρακάτω επιχειρηματικά & επενδυτικά σχήματα: C.G. GAS LIMITED, MET HOLDING AG, SHELL GAS B.V., ΓΕΚ ΤΕΡΝΑA.E., Κοινοπραξία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΑΕ & EDISON INTERNATIONAL HOLDING N.V., Κοινοπραξία ΜΟΤΟΡ ΟΙΛΕΛΛΑΣ & ΔΕΗ Α.Ε. και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ A.E.

Η επίζηλη νύφη  ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ Α.Ε. περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την συμμετοχή (100%) στην ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε., την εισαγωγή φυσικού αερίου στη Χώρα (είτε μέσω αγωγών είτε ΥΦΑ) μέσω των μακροπρόθεσμων συμβάσεων προμήθειας της ΔΕΠΑ Α.Ε. είτε από οποιαδήποτε άλλη πηγή, την προμήθεια φυσικού αερίου μέσω ή εκτός Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου ή Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου, την εισαγωγή, προμήθεια και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας,  τον ανεφοδιασμό οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) μέσω ιδιόκτητων πρατηρίων ή μέσω συνεργαζόμενων δικτύων πρατηρίων, συμπεριλαμβανομένων όλων των σχετικών συμβάσεων, και η χρήση του εμπορικού σήματος «FISIKON», την προμήθεια τελικών πελατών, μη συνδεδεμένων σε Δίκτυο Διανομής Φυσικού Αερίου ή στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) ή σε Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) ή ΥΦΑ (LNG), μεταξύ άλλων και για χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου σε κινητήρες μέσων θαλάσσιας και χερσαίας μεταφοράς, την προμήθεια απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου καθώς και των συνδεδεμένων σε αυτά πελατών και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα σχετίζεται με την προμήθεια φυσικού αερίου,  συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της ΔΕΠΑ Α.Ε. σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας– Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη αλλά και ο έλεγχος του νέου πλωτού τερματικού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (Floating StorageRegasification Unit – FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.

Στη ΔΕΠΑ Εμπορίας το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει ποσοστό 65% των μετοχών. και η Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε. το υπόλοιπο 35%.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories