Επιστροφή στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, πραγματοποιεί μετά από πολλά χρόνια, η Enesel Group των Αντώνη και Φίλιππα Λαιμού. Η εταιρεία παρέλαβε πριν τρεις ημέρες το πρώτο bulker μετά από χρόνια το «Thalassini Avra», ένα capesize 180.000 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2011. Σημειώνεται ότι η Enesel ελέγχει ένα στόλο από δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τώρα εισέρχεται και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Το πλοίο αποκτήθηκε αρχικά από την Valhal Shipping που είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Enesel στον τομέα του dry bulk. Η Valhal έχει στον στόλο της δυο ακόμη second hand capesize πλοία το «Thalassini Astrid» που αναμένεται να παραλάβει εντός του Ιουνίου και το «Thalassini Agatha» που αναμένεται να παραλάβει το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
Πάντως ο όμιλος Enesel Group όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση, με την παραλαβή του «Thalassini Avra» υπογραμμίζει την επιστροφή του, στην αγορά των Bulk carriers.
Να σημειωθεί ότι η Valhal Shipping με έδρα το Αμβούργο προχώρησε την ίδια περίοδο στην πώληση δύο ultramax, υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Dalian Cosco KHI Ship Engineering (DACKS) της Κορέας.
Ρεκόρ δεκαετίας οι ναύλοι στα capes τον Μάιο
Η επιστροφή του Enesel Group στο χύδην ξηρό φορτίο, πραγματοποιείται σε μία περίοδο που ο κλάδος προσφέρεται για πολύ ικανοποιητικά κέρδη. Οι ναύλοι στα capes έκαναν τον Μάιο ρεκόρ δεκαετίας καθώς έπιασαν τα 36.536 δολ την ημέρα επίπεδα που τελευταία φορά καταγράφηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2010.
Η ανοδική κίνηση των ναύλων έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν και οι συναλλαγές μεταχειρισμένων πλοίων όπως και οι αξίες των πλοίων του συγκεκριμένου κλάδου. Από την αρχή του έτους, η αξία ενός πλοίου Capesize 15 ετών έχει αυξηθεί κατά 73,4%.
Τα μικρότερου μεγέθους πλοία δεν έχουν μείνει πίσω, με την αξία τους (ηλικίας 15 ετών) να έχει αυξηθεί μεταξύ 54,4% και 59,6% από την 1η Ιανουαρίου έως τις 25 Μαΐου. Μέχρι στιγμής φέτος, πραγματοποιήθηκαν 81 συναλλαγές second hand πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σημειώνει η Bimco.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023