
Επιστροφή στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, πραγματοποιεί μετά από πολλά χρόνια, η Enesel Group των Αντώνη και Φίλιππα Λαιμού. Η εταιρεία παρέλαβε πριν τρεις ημέρες το πρώτο bulker μετά από χρόνια το «Thalassini Avra», ένα capesize 180.000 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2011. Σημειώνεται ότι η Enesel ελέγχει ένα στόλο από δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τώρα εισέρχεται και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Το πλοίο αποκτήθηκε αρχικά από την Valhal Shipping που είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Enesel στον τομέα του dry bulk. Η Valhal έχει στον στόλο της δυο ακόμη second hand capesize πλοία το «Thalassini Astrid» που αναμένεται να παραλάβει εντός του Ιουνίου και το «Thalassini Agatha» που αναμένεται να παραλάβει το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
Πάντως ο όμιλος Enesel Group όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση, με την παραλαβή του «Thalassini Avra» υπογραμμίζει την επιστροφή του, στην αγορά των Bulk carriers.
Να σημειωθεί ότι η Valhal Shipping με έδρα το Αμβούργο προχώρησε την ίδια περίοδο στην πώληση δύο ultramax, υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Dalian Cosco KHI Ship Engineering (DACKS) της Κορέας.
Ρεκόρ δεκαετίας οι ναύλοι στα capes τον Μάιο
Η επιστροφή του Enesel Group στο χύδην ξηρό φορτίο, πραγματοποιείται σε μία περίοδο που ο κλάδος προσφέρεται για πολύ ικανοποιητικά κέρδη. Οι ναύλοι στα capes έκαναν τον Μάιο ρεκόρ δεκαετίας καθώς έπιασαν τα 36.536 δολ την ημέρα επίπεδα που τελευταία φορά καταγράφηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2010.
Η ανοδική κίνηση των ναύλων έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν και οι συναλλαγές μεταχειρισμένων πλοίων όπως και οι αξίες των πλοίων του συγκεκριμένου κλάδου. Από την αρχή του έτους, η αξία ενός πλοίου Capesize 15 ετών έχει αυξηθεί κατά 73,4%.
Τα μικρότερου μεγέθους πλοία δεν έχουν μείνει πίσω, με την αξία τους (ηλικίας 15 ετών) να έχει αυξηθεί μεταξύ 54,4% και 59,6% από την 1η Ιανουαρίου έως τις 25 Μαΐου. Μέχρι στιγμής φέτος, πραγματοποιήθηκαν 81 συναλλαγές second hand πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σημειώνει η Bimco.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.