![Επιστρέφει στο χύδην ξηρό φορτίο το Enesel Group](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/χύδην.jpg)
Επιστροφή στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, πραγματοποιεί μετά από πολλά χρόνια, η Enesel Group των Αντώνη και Φίλιππα Λαιμού. Η εταιρεία παρέλαβε πριν τρεις ημέρες το πρώτο bulker μετά από χρόνια το «Thalassini Avra», ένα capesize 180.000 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2011. Σημειώνεται ότι η Enesel ελέγχει ένα στόλο από δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τώρα εισέρχεται και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Το πλοίο αποκτήθηκε αρχικά από την Valhal Shipping που είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Enesel στον τομέα του dry bulk. Η Valhal έχει στον στόλο της δυο ακόμη second hand capesize πλοία το «Thalassini Astrid» που αναμένεται να παραλάβει εντός του Ιουνίου και το «Thalassini Agatha» που αναμένεται να παραλάβει το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
Πάντως ο όμιλος Enesel Group όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση, με την παραλαβή του «Thalassini Avra» υπογραμμίζει την επιστροφή του, στην αγορά των Bulk carriers.
Να σημειωθεί ότι η Valhal Shipping με έδρα το Αμβούργο προχώρησε την ίδια περίοδο στην πώληση δύο ultramax, υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Dalian Cosco KHI Ship Engineering (DACKS) της Κορέας.
Ρεκόρ δεκαετίας οι ναύλοι στα capes τον Μάιο
Η επιστροφή του Enesel Group στο χύδην ξηρό φορτίο, πραγματοποιείται σε μία περίοδο που ο κλάδος προσφέρεται για πολύ ικανοποιητικά κέρδη. Οι ναύλοι στα capes έκαναν τον Μάιο ρεκόρ δεκαετίας καθώς έπιασαν τα 36.536 δολ την ημέρα επίπεδα που τελευταία φορά καταγράφηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2010.
Η ανοδική κίνηση των ναύλων έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν και οι συναλλαγές μεταχειρισμένων πλοίων όπως και οι αξίες των πλοίων του συγκεκριμένου κλάδου. Από την αρχή του έτους, η αξία ενός πλοίου Capesize 15 ετών έχει αυξηθεί κατά 73,4%.
Τα μικρότερου μεγέθους πλοία δεν έχουν μείνει πίσω, με την αξία τους (ηλικίας 15 ετών) να έχει αυξηθεί μεταξύ 54,4% και 59,6% από την 1η Ιανουαρίου έως τις 25 Μαΐου. Μέχρι στιγμής φέτος, πραγματοποιήθηκαν 81 συναλλαγές second hand πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σημειώνει η Bimco.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Capital Link: Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο ετήσιο Greek Shipping Forum](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/capital-link-forum-600x318.jpg)
Capital Link: Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο ετήσιο Greek Shipping Forum
Tο "2025 Capital Link Greek Shipping Leadership Award" απονεμήθηκε στον κ. Θανάση Μαρτίνο, Managing Director – Eastern Mediterranean Maritime Limited
![Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/seajets123-1-600x371.jpg)
Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα
![Κρουαζιέρα: Δεν ακυρώνουν οι εταιρείες τα δρομολόγια στα ελληνικά νησιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/cruise-600x400.jpg)
Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά
![Ερυθρά Θάλασσα: Αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα το 2024 λόγω εκτροπής από Αφρική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/container-ship-6631117_1280-1-600x400.jpg)
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027