Επιστροφή στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, πραγματοποιεί μετά από πολλά χρόνια, η Enesel Group των Αντώνη και Φίλιππα Λαιμού. Η εταιρεία παρέλαβε πριν τρεις ημέρες το πρώτο bulker μετά από χρόνια το «Thalassini Avra», ένα capesize 180.000 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2011. Σημειώνεται ότι η Enesel ελέγχει ένα στόλο από δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τώρα εισέρχεται και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Το πλοίο αποκτήθηκε αρχικά από την Valhal Shipping που είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Enesel στον τομέα του dry bulk. Η Valhal έχει στον στόλο της δυο ακόμη second hand capesize πλοία το «Thalassini Astrid» που αναμένεται να παραλάβει εντός του Ιουνίου και το «Thalassini Agatha» που αναμένεται να παραλάβει το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
Πάντως ο όμιλος Enesel Group όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση, με την παραλαβή του «Thalassini Avra» υπογραμμίζει την επιστροφή του, στην αγορά των Bulk carriers.
Να σημειωθεί ότι η Valhal Shipping με έδρα το Αμβούργο προχώρησε την ίδια περίοδο στην πώληση δύο ultramax, υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Dalian Cosco KHI Ship Engineering (DACKS) της Κορέας.
Ρεκόρ δεκαετίας οι ναύλοι στα capes τον Μάιο
Η επιστροφή του Enesel Group στο χύδην ξηρό φορτίο, πραγματοποιείται σε μία περίοδο που ο κλάδος προσφέρεται για πολύ ικανοποιητικά κέρδη. Οι ναύλοι στα capes έκαναν τον Μάιο ρεκόρ δεκαετίας καθώς έπιασαν τα 36.536 δολ την ημέρα επίπεδα που τελευταία φορά καταγράφηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2010.
Η ανοδική κίνηση των ναύλων έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν και οι συναλλαγές μεταχειρισμένων πλοίων όπως και οι αξίες των πλοίων του συγκεκριμένου κλάδου. Από την αρχή του έτους, η αξία ενός πλοίου Capesize 15 ετών έχει αυξηθεί κατά 73,4%.
Τα μικρότερου μεγέθους πλοία δεν έχουν μείνει πίσω, με την αξία τους (ηλικίας 15 ετών) να έχει αυξηθεί μεταξύ 54,4% και 59,6% από την 1η Ιανουαρίου έως τις 25 Μαΐου. Μέχρι στιγμής φέτος, πραγματοποιήθηκαν 81 συναλλαγές second hand πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σημειώνει η Bimco.
Latest News
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι