Επιστροφή στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, πραγματοποιεί μετά από πολλά χρόνια, η Enesel Group των Αντώνη και Φίλιππα Λαιμού. Η εταιρεία παρέλαβε πριν τρεις ημέρες το πρώτο bulker μετά από χρόνια το «Thalassini Avra», ένα capesize 180.000 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2011. Σημειώνεται ότι η Enesel ελέγχει ένα στόλο από δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τώρα εισέρχεται και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Το πλοίο αποκτήθηκε αρχικά από την Valhal Shipping που είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Enesel στον τομέα του dry bulk. Η Valhal έχει στον στόλο της δυο ακόμη second hand capesize πλοία το «Thalassini Astrid» που αναμένεται να παραλάβει εντός του Ιουνίου και το «Thalassini Agatha» που αναμένεται να παραλάβει το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
Πάντως ο όμιλος Enesel Group όπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση, με την παραλαβή του «Thalassini Avra» υπογραμμίζει την επιστροφή του, στην αγορά των Bulk carriers.
Να σημειωθεί ότι η Valhal Shipping με έδρα το Αμβούργο προχώρησε την ίδια περίοδο στην πώληση δύο ultramax, υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Dalian Cosco KHI Ship Engineering (DACKS) της Κορέας.
Ρεκόρ δεκαετίας οι ναύλοι στα capes τον Μάιο
Η επιστροφή του Enesel Group στο χύδην ξηρό φορτίο, πραγματοποιείται σε μία περίοδο που ο κλάδος προσφέρεται για πολύ ικανοποιητικά κέρδη. Οι ναύλοι στα capes έκαναν τον Μάιο ρεκόρ δεκαετίας καθώς έπιασαν τα 36.536 δολ την ημέρα επίπεδα που τελευταία φορά καταγράφηκαν το δεύτερο τρίμηνο του 2010.
Η ανοδική κίνηση των ναύλων έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν και οι συναλλαγές μεταχειρισμένων πλοίων όπως και οι αξίες των πλοίων του συγκεκριμένου κλάδου. Από την αρχή του έτους, η αξία ενός πλοίου Capesize 15 ετών έχει αυξηθεί κατά 73,4%.
Τα μικρότερου μεγέθους πλοία δεν έχουν μείνει πίσω, με την αξία τους (ηλικίας 15 ετών) να έχει αυξηθεί μεταξύ 54,4% και 59,6% από την 1η Ιανουαρίου έως τις 25 Μαΐου. Μέχρι στιγμής φέτος, πραγματοποιήθηκαν 81 συναλλαγές second hand πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σημειώνει η Bimco.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International