
H Ε.Ε. κινδυνεύει να μείνει πίσω στις προσπάθειες απεξάρτησης από τον άνθρακα σε σχέση με τις ΗΠΑ και την Κίνα, εκτός εάν προβεί στη θέσπιση νόμων για τη ριζική επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως υποστηρίζουν οι επικεφαλής των μεγάλων βιομηχανιών χημικών και αιολικής ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Για να καταστεί εφικτή μία τέτοια επέκταση, όπως αναφέρουν οι Financial Times, καθίσταται αναγκαία η αναδιοργάνωση των εθνικών πολιτικών της και η επίτευξη συνοχής στις επενδύσεις της για την ενέργεια, τονίζουν ο Μάρτιν Μπρούντερμιλερ, πρόεδρος της BASF κκαι ο Αντρέας Νάουεν, CEO της Siemens Gamesa Renewable Energy.
Η Κίνα και οι ΗΠΑ έχουν ήδη προχωρήσει σε αλλαγές, με σκοπό τη μείωση εκπομπών ρύπων από τα εργοστάσιά τους, αφήνοντας πίσω τους την Ευρώπη. Αυτό συμβαίνει διότι η τελευταία δεν ακολουθεί μία κοινή πολιτική, αλλά κάθε κράτος μέλος της έχει τη δική του εθνική πολιτική, καθιστώντας, έτσι, πιο δύσκολο τον συντονισμό τους.
Παρόλο που η ΕΕ, σήμερα, είναι «πιο πράσινη από ποτέ» υποστηρίζει ο Nauen, η επέκταση αιολικής ενέργειας στην Ευρώπη δεν προχωράει με τους ρυθμούς που χρειάζεται, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των εκπομπών ρύπων κατά 55% μέχρι το 2030.
Οι Μπρούντερμιλερ και Νάουερ αναφέρθηκαν στο ζήτημα αυτό λίγες εβδομάδες πριν τις νέες προτάσεις που παρουσίασαν οι Βρυξέλλες για την μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 40%. Οι προτάσεις αυτές αφορούν το σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων σε τομείς όπως η θέρμανση και τα αυτοκίνητα, την κατάργηση των φοροαπαλλαγών για τις βιομηχανίες παραγωγής ενέργειας και τις εισφορές άνθρακα για τις εισαγωγές.
Και τα δύο στελέχη δήλωσαν ότι νέες μορφές βιομηχανικής συνεργασίας είναι απαραίτητες, τόσο μεταξύ των διαφόρων τομέων όσο και μεταξύ προμηθευτών και πελατών, για την επίτευξη του νέου στόχου εκπομπών. Ωστόσο, εξέφρασαν ανησυχίες ότι οι επικείμενες μεταρρυθμίσεις δεν θα καταφέρουν να επιτύχουν την ουσιαστική αλλαγή στην προσέγγιση της Ευρώπης για την παροχή κινήτρων, με σκοπό την καινοτομία, στις κρατικές ενισχύσεις που εξακολουθούν να κατανέμονται σε εθνικό επίπεδο και στο κόστος μετάβασης.


Latest News

Προσφεύγει στη Δικαιοσύνη η πολιτεία της Καλιφόρνια για τους δασμούς
Η Καλιφόρνια βρέθηκε ξαφνικά στην πρώτη γραμμή του εμπορικού πολέμου που ξεκίνησε ο Τραμπ

Πόσο πουλιέται η έπαυλη που έχτισε ο Ελληνοαμερικανός ηθοποιός Τζον Στάμος στο Λος Άντζελες
Καθισμένο σε ένα λόφο, το σπίτι που έχτισε ο Τζον Στάμος έχει θέα στο φαράγγι του Μαλιμπού

Από το «κάνε το όπως η Ευρώπη» στο «κάνε το όπως η Κίνα» - Πώς άλλαξε άρδην ο κόσμος των αυτοκινήτων
Η Κίνα έκανε τεράστια βήματα στα αυτοκίνητα ξεπρόβαλε από τα βαριά lockdown της πανδημίας μπροστά από τον ανταγωνισμό - Τι λένε οι FT

Ποιοι ταξιδιώτες αφήνουν τα μπάνια στη Μεσόγειο για... cool διακοπές στη Β. Ευρώπη
Κάποιοι αποφεύγουν τα καλοκαιρινά hotspots της Ευρώπης υπέρ «πιο cool», κυριολεκτικά, προορισμών

Πως η Virgin Atlantic επέστρεψε στην κερδοφορία
Ο CEO της Virgin Atlantic Σάι Βάις επέστρεψε την αεροπορική εταιρεία στη κερδοφορία, αλλά υπάρχουν προκλήσεις

Πόσο θα κοστίσουν οι δασμοί Τραμπ στους Αμερικανούς - Το σενάριο με 10%
Οι ειδικοί είχαν προειδοποιήσει ότι η προεκλογική ιδέα του Τραμπ θα είχε κόστος για τους Αμερικανούς καταναλωτές και τις επιχειρήσεις

Blackstone: Κινήσεις επέκτασης σε χαρτοφυλάκια μικροεπενδυτών
Η Blackstone συνεργάζεται με τις Vanguard και Wellington για να προσφέρει χαρτοφυλάκια με δημόσια και ιδιωτικά περιουσιακά στοιχεία

Πώς οι δασμοί Τραμπ σε κινεζικά ανταλλακτικά διαταράσσουν τα σχέδια της Tesla
Οι δασμοί πλήττουν την προσπάθεια της Tesla να εισάγει τα απαραίτητα ανταλλακτικά για να κατασκευάσει αυτοκίνητα στις ΗΠΑ

Παρουσία Τραμπ οι διαβουλεύσεις ΗΠΑ-Ιαπωνίας για τους δασμούς
«Η Ιαπωνία έρχεται σήμερα για να διαπραγματευτεί τους Δασμούς, το κόστος της στρατιωτικής υποστήριξης», ανέφερε σε ανάρτησή του ο πρόεδρος των ΗΠΑ

Αυτές είναι οι πιο ακριβές πόλεις του κόσμου για το 2025
Η έκθεση της Henley & Partners για το 2025 κατατάσσει τις πιο ακριβές πόλεις στον κόσμο – Η κατάταξη βασίζεται στην τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο για πολυτελή ακίνητα 100 – 200 τ.μ.