
Συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον οι αγοραπωλησίες πλοίων κυρίως στο κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου, παρά το γεγονός ότι οι αξίες των second hand πλοίων βρίσκονται στα ιστορικά υψηλά των τελευταίων πέντε ετών.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικοί οίκο Allied Shipbokring ωστόσο υπάρχει ακόμη έδαφος περαιτέρω ενίσχυσης των τιμών καθώς όπως υποστηρίζει ο λόγος μεταξύ της αξίας του ενεργητικού ενός Bulk carrier πενταετίας και των μικτά κερδών περιόδου (1 έτους T/C) δείχνει να είναι χαμηλότερος φέτος τον Μάιο από τον ίδιο μήνα τα έξι τελευταία χρόνια.
Οι τρέχουσες τιμές ενεργητικού φαίνεται να είναι ακόμη χαμηλές σε σύγκριση με τα σημερινά κέρδη περιόδου, καθιστώντας οποιαδήποτε απόφαση αγοράς σε αυτά τα επίπεδα ένα πιο ασφαλές στοίχημα από αυτά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και υπαινίσσονται περιθώρια περαιτέρω ανόδου των τιμών κατά τους επόμενους μήνες, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος.
Αναφορικά με τις συναλλαγές αυτή την περίοδο το ενδιαφέρον εστιάζεται σε πλοία μεσαίου και μικρότερου μεγέθους με ένα πολύ μεγάλο αριθμό μονάδων Supramax / Ultramax και Handysize να αλλάζουν χέρια. Με τις τιμές των περιουσιακών στοιχείων να παραμένουν σε ανοδική πορεία, η τάση αυτή αναμένεται να διατηρηθεί βραχυπρόθεσμα.
Στα δεξαμενόπλοια παρατηρείται πιο περιορισμένο ενδιαφέρον για αγοραπωλησίες. Συνολικά πάντως στο χύδην ξηρό φορτίο αξίζει να επισημανθεί ότι το πρώτο πεντάμηνο φέτος 428 πλοία άλλαξαν χέρια έναντι μόλις 145 πλοίων τα ίδιο διάστημα πέρυσι.
Αναφορικά με τις αξίες πλοίων τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου οι τιμές βρίσκονται στο υψηλό 5ετίας. Για παράδειγμα η αξία ενός capes 5 ετών εκτιμάται στα 41 εκατ. δολ. όταν την τελευταία 5ετία η ελαχίστη τιμή ήταν 23 εκατ. η μέγιστη 41 εκατ. δολ. και η μέση τιμή 30,4 εκατ. δολ.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Αντιθέτως στα δεξαμενόπλοια οι αξίες των second hand πλοίων απέχουν από τα ιστορικά υψηλά.
Η αξία ενός suezmax 5ετίας εκτιμάται σήμερα σύμφωνα με την Allied Shipbroking στα 48 εκατ. δολ. με ελάχιστη στα τελευταία πέντε έτη τα 40 εκατ. δολ., μέγιστη τα 62 εκατ. δολ. και μέση τιμή τα 46,9 εκατ. δολ.


Latest News

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»