Συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον οι αγοραπωλησίες πλοίων κυρίως στο κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου, παρά το γεγονός ότι οι αξίες των second hand πλοίων βρίσκονται στα ιστορικά υψηλά των τελευταίων πέντε ετών.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικοί οίκο Allied Shipbokring ωστόσο υπάρχει ακόμη έδαφος περαιτέρω ενίσχυσης των τιμών καθώς όπως υποστηρίζει ο λόγος μεταξύ της αξίας του ενεργητικού ενός Bulk carrier πενταετίας και των μικτά κερδών περιόδου (1 έτους T/C) δείχνει να είναι χαμηλότερος φέτος τον Μάιο από τον ίδιο μήνα τα έξι τελευταία χρόνια.
Οι τρέχουσες τιμές ενεργητικού φαίνεται να είναι ακόμη χαμηλές σε σύγκριση με τα σημερινά κέρδη περιόδου, καθιστώντας οποιαδήποτε απόφαση αγοράς σε αυτά τα επίπεδα ένα πιο ασφαλές στοίχημα από αυτά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και υπαινίσσονται περιθώρια περαιτέρω ανόδου των τιμών κατά τους επόμενους μήνες, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος.
Αναφορικά με τις συναλλαγές αυτή την περίοδο το ενδιαφέρον εστιάζεται σε πλοία μεσαίου και μικρότερου μεγέθους με ένα πολύ μεγάλο αριθμό μονάδων Supramax / Ultramax και Handysize να αλλάζουν χέρια. Με τις τιμές των περιουσιακών στοιχείων να παραμένουν σε ανοδική πορεία, η τάση αυτή αναμένεται να διατηρηθεί βραχυπρόθεσμα.
Στα δεξαμενόπλοια παρατηρείται πιο περιορισμένο ενδιαφέρον για αγοραπωλησίες. Συνολικά πάντως στο χύδην ξηρό φορτίο αξίζει να επισημανθεί ότι το πρώτο πεντάμηνο φέτος 428 πλοία άλλαξαν χέρια έναντι μόλις 145 πλοίων τα ίδιο διάστημα πέρυσι.
Αναφορικά με τις αξίες πλοίων τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου οι τιμές βρίσκονται στο υψηλό 5ετίας. Για παράδειγμα η αξία ενός capes 5 ετών εκτιμάται στα 41 εκατ. δολ. όταν την τελευταία 5ετία η ελαχίστη τιμή ήταν 23 εκατ. η μέγιστη 41 εκατ. δολ. και η μέση τιμή 30,4 εκατ. δολ.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Αντιθέτως στα δεξαμενόπλοια οι αξίες των second hand πλοίων απέχουν από τα ιστορικά υψηλά.
Η αξία ενός suezmax 5ετίας εκτιμάται σήμερα σύμφωνα με την Allied Shipbroking στα 48 εκατ. δολ. με ελάχιστη στα τελευταία πέντε έτη τα 40 εκατ. δολ., μέγιστη τα 62 εκατ. δολ. και μέση τιμή τα 46,9 εκατ. δολ.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη