![Αγοραπωλησίες πλοίων: Υπάρχει περιθώριο ανόδου των τιμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ploia.jpg)
Συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον οι αγοραπωλησίες πλοίων κυρίως στο κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου, παρά το γεγονός ότι οι αξίες των second hand πλοίων βρίσκονται στα ιστορικά υψηλά των τελευταίων πέντε ετών.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικοί οίκο Allied Shipbokring ωστόσο υπάρχει ακόμη έδαφος περαιτέρω ενίσχυσης των τιμών καθώς όπως υποστηρίζει ο λόγος μεταξύ της αξίας του ενεργητικού ενός Bulk carrier πενταετίας και των μικτά κερδών περιόδου (1 έτους T/C) δείχνει να είναι χαμηλότερος φέτος τον Μάιο από τον ίδιο μήνα τα έξι τελευταία χρόνια.
Οι τρέχουσες τιμές ενεργητικού φαίνεται να είναι ακόμη χαμηλές σε σύγκριση με τα σημερινά κέρδη περιόδου, καθιστώντας οποιαδήποτε απόφαση αγοράς σε αυτά τα επίπεδα ένα πιο ασφαλές στοίχημα από αυτά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια και υπαινίσσονται περιθώρια περαιτέρω ανόδου των τιμών κατά τους επόμενους μήνες, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος.
Αναφορικά με τις συναλλαγές αυτή την περίοδο το ενδιαφέρον εστιάζεται σε πλοία μεσαίου και μικρότερου μεγέθους με ένα πολύ μεγάλο αριθμό μονάδων Supramax / Ultramax και Handysize να αλλάζουν χέρια. Με τις τιμές των περιουσιακών στοιχείων να παραμένουν σε ανοδική πορεία, η τάση αυτή αναμένεται να διατηρηθεί βραχυπρόθεσμα.
Στα δεξαμενόπλοια παρατηρείται πιο περιορισμένο ενδιαφέρον για αγοραπωλησίες. Συνολικά πάντως στο χύδην ξηρό φορτίο αξίζει να επισημανθεί ότι το πρώτο πεντάμηνο φέτος 428 πλοία άλλαξαν χέρια έναντι μόλις 145 πλοίων τα ίδιο διάστημα πέρυσι.
Αναφορικά με τις αξίες πλοίων τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου οι τιμές βρίσκονται στο υψηλό 5ετίας. Για παράδειγμα η αξία ενός capes 5 ετών εκτιμάται στα 41 εκατ. δολ. όταν την τελευταία 5ετία η ελαχίστη τιμή ήταν 23 εκατ. η μέγιστη 41 εκατ. δολ. και η μέση τιμή 30,4 εκατ. δολ.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Αντιθέτως στα δεξαμενόπλοια οι αξίες των second hand πλοίων απέχουν από τα ιστορικά υψηλά.
Η αξία ενός suezmax 5ετίας εκτιμάται σήμερα σύμφωνα με την Allied Shipbroking στα 48 εκατ. δολ. με ελάχιστη στα τελευταία πέντε έτη τα 40 εκατ. δολ., μέγιστη τα 62 εκατ. δολ. και μέση τιμή τα 46,9 εκατ. δολ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023