Το 1534, ο Βασιλιάς Φραγκίσκος ο πρώτος της Γαλλίας ανέθεσε στον Καρτιέ να εξερευνήσει τα εδάφη της Βόρειας Αμερικής σε αναζήτηση πλούτου και το φημολογούμενο Βορειοδυτικό πέρασμα στην Ασία.
Εκείνο το έτος, ο Καρτιέ μπήκε στον κόλπο του Αγίου Λαυρεντίου δίπλα στο Στενό του Ιλ Μπελ (Isle Belle), εξερεύνησε την άγονη βόρεια ακτή του για μια απόσταση και στη συνέχεια ταξίδεψε κάτω από τη δυτική ακτή του Newfoundland στο Καπ Ογκίγ (Cape Anguille).
Από εκεί, ταξίδεψε στα νησιά Μαγκνταλέν και Πρινς Εντουαρντ (Magdalen, Prince Edward), εξερεύνησε τον κόλπο Σαλούρ (Chaleur) και διεκδίκησε τη Χερσόνησο Γκασπ (Gaspe) του Κεμπέκ για τη Γαλλία. Στη συνέχεια ανακάλυψε την είσοδο του ποταμού Αγίου Λαυρεντίου, πήγε βόρεια στο νησί Αντικόστι (Anticosti) και μετά επέστρεψε στην Ευρώπη.
Προηγουμένως θεωρούμενη ως άγονη και αφιλόξενη περιοχή, οι ανακαλύψεις του Καρτιέ για τα θερμά και εύφορα εδάφη γύρω από τον κόλπο του Αγίου Λαυρεντίου ενέπνευσαν τον Φράγκίσκο να τον αποστείλει σε μια δεύτερη αποστολή το 1535. Σε αυτό το ταξίδι, ανέβηκε τον ρου του Αγίου Λαυρεντίου στο ιθαγενές χωριό Χοτσελάγκα (Hochelaga), τοποθεσία της σύγχρονης πόλης του Μόντρεαλ. Στο ταξίδι επιστροφής του στη Γαλλία, εξερεύνησε το στενό του Κάμποτ (Cabot) κατά μήκος της νότιας ακτής της Νιουφάουντλαντ.
Ο Καρτιέ οδήγησε μια τελική αποστολή στην περιοχή το 1541, ως μέρος μιας αποτυχημένης προσπάθειας αποικισμού. Οι εκτεταμένες γεωγραφικές ανακαλύψεις του αποτέλεσαν τη βάση των ισχυρισμών της Γαλλίας για την πλούσια κοιλάδα του Αγίου Λαυρεντίου τον 17ο αιώνα.
Η πρωτεύουσά του Κεμπέκ, η πόλη του Κεμπέκ, είναι η παλαιότερη πόλη του Καναδά. Το όνομα του Κεμπέκ, που δόθηκε για πρώτη φορά στην πόλη το 1608 και προήλθε από μια λέξη της φυλής Αλγκόνκουιν που σημαίνει «εκεί που ο ποταμός στενεύει», προσελκύει τους επισκέπτες στην υπέροχη θέα της πόλης του μαγευτικού ποταμού και του γραφικού νησιού της Ορλεάνης.
Από τις αρχές του 17ου αιώνα έως τα μέσα του 19ου αιώνα, η οικονομία του Κεμπέκ βασίστηκε στον γαλλικό και στη συνέχεια στον βρετανικό μερκαντιλισμό. Η οικονομία της Νέας Γαλλίας βασίστηκε σε ένα πολύ επιδοτούμενο εμπόριο γούνας και το στρατιωτικό κατεστημένο. Η γεωργία παρέμεινε υποανάπτηκτη, καθώς δεν υπήρχε αγορά στη Γαλλία για τα προϊόντα του Κεμπέκ. Όταν οι Βρετανοί ανέλαβαν το 1760, η παραγωγή δημητριακών αυξήθηκε, αλλά στη συνέχεια μειώθηκε γρήγορα μετά το 1805 για οικονομικούς, πολιτιστικούς και πολιτικούς λόγους.
Βρετανοί έμποροι, που είχαν εκτοπίσει τους γαλλικής καταγωγής εμπόρους γούνας μέχρι το 1820, χρησιμοποίησαν τα κέρδη από τον εμπορικό καπιταλισμό – που περιελάμβανε εξαγωγές σιταριού και ξυλείας και εισαγωγές ειδών πολυτελείας – καθώς και φόρους προς την βρετανική αυτοκρατορία. Με τη βοήθεια ατμοπλοίων που έπλεαν στον Βόρειο Ατλαντικό, ο κόλπος του Αγίου Λαυρεντίου με τους παραπόταμους του, και τις Μεγάλες Λίμνες, το Μόντρεαλ έγινε ένα σημαντικό λιμάνι μεταφόρτωσης της Βόρειας Αμερικής για τεράστιες ποσότητες προϊόντων που εισέρχονταν και εξέρχονταν από τη Βρετανική Βόρεια Αμερική και πολλές από τις κεντροδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ.
Όταν οι Βρετανοί εγκατέλειψαν τον μερκαντιλισμό τη δεκαετία του 1840, ο δρόμος ήταν ανοιχτός για τους Βρετανούς Καναδάς και τους Αμερικανούς επιχειρηματίες να εκμεταλλευτούν τους φυσικούς πόρους του Κεμπέκ και να ενισχύσουν το βιομηχανικό κεφάλαιο. Λόγω της επανάστασης των μεταφορών που επήλθε από ατμόπλοια και έπειτα από σιδηροδρόμους, η περιοχή του Μόντρεαλ ανέπτυξε έναν κατασκευαστικό τομέα βασισμένο στην παραγωγή οικιακών αναγκών μικρής έως μεσαίας κλίμακας, όπως υλικό κιγκαλερίας, ρούχα, υφάσματα, μπότες και παπούτσια και προϊόντα ξύλου. Όπως και στις Παράκτιες Επαρχίες και στο Οντάριο, η παραγωγή και η απασχόληση στη μεταποίηση συνέχισαν να επεκτείνονται μέχρι τη δεκαετία του 1950.
Με την έλευση του διεθνούς κινήματος προς το ελεύθερο εμπόριο μετά τον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο, η οικονομία του Κεμπέκ χαρακτηρίστηκε από μετασχηματισμό του τομέα των φυσικών πόρων μέσω της τεχνολογικής καινοτομίας, από τη συνεχιζόμενη κατάρρευση του κλάδου παραγωγής εντάσεως εργασίας, με χαμηλούς μισθούς, από την εμφάνιση φαρμακευτικών βιομηχνιών και κατασκευής αεροσκαφών και την ταχεία επέκταση των βιομηχανιών μεταφοράς, επικοινωνίας, υπηρεσιών και γνώσης
Εάν το Κεμπέκ ήταν χώρα, η οικονομία της θα ήταν η 33η μεγαλύτερη στον κόσμο ακριβώς πίσω από τη Νορβηγία. Το Κεμπέκ κατατάσσεται επίσης σαν η 21η μεγαλύτερη οντότητα στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης. Η οικονομία του Κεμπέκ αντιπροσωπεύει το 19,65% του συνολικού ΑΕΠ του Καναδά.
Latest News
Ισχυρό ξεκίνημα για την Inditex στην εορταστική περίοδο
Η Inditex φαίνεται πως πηγαίνει καλύτερα μετά τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου τα οποία ήταν κάτω από τις προβλέψεις
Economist: Στην πεντάδα του χρυσού «μεταλλίου» για το 2024 η Ελλάδα [πίνακες]
Η καθιερωμένη ανάλυση του Economist για το ποια οικονομία τα πήγε καλύτερα το έτος που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες
Reuters: Το κενό ηγεσίας επιδεινώνει την οικονομική δυσπραγία της Ευρώπης
Αν και η Ευρώπη υπερηφανεύεται για την ανοικτή οικονομία της, οι πιο άμεσες προκλήσεις εντοπίζονται στο εμπόριο, αναφέρει το Reuters
Περιστέρια και γεράκια στην ΕΚΤ - Όταν η βασική διαφωνία δεν είναι στα επιτόκια
Την Πέμπτη πραγματοποιείται η τελευταία για φέτος συνεδρίαση της ΕΚΤ - Τα στοιχήματα για τα επιτόκια
Η οικονομική πολιτική του Τραμπ θα φέρει «καταστροφή», προειδοποιεί ο Μπάιντεν
Ο Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε εναντίον της εφαρμογής του προγράμματος Project 2025 που φέρεται να ενστερνίζεται ο Ντόναλντ Τραμπ
Είναι ένας ανταγωνιστικός κόσμος - Ποιοι πληρώνονται καλύτερα σήμερα;
Η διεθνής αγορά εργασίας αναγκάζει ορισμένες εταιρείες να πληρώνουν περισσότερα σε... φθηνότερες περιοχές
Πώς οι κινεζικές αεροπορικές βρέθηκαν να κυριαρχούν στις πτήσεις από Ευρώπη σε Ασία
Οι κινεζικές αεροπορικές εκμεταλλεύονται τις ρωσικές αντι-κυρώσεις και επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους
Το κεφάλαιο για το λίθιο στη συμφωνία ΕΕ - Mercosur που πέρασε «στα ψιλά»
Αναλυτές της ολλανδικής τράπεζας ING δήλωσαν ότι η σημασία των κρίσιμων πρώτων υλών
Merger Monday: Σε μία ημέρα έκλεισαν deals 35 δισ. δολαρίων
Η επανεκλογή Τραμπ προκαλεί ευφορία στις επιχειρήσεις και τονώνει εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η φιλοδοξία του Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου ίσως αποδειχθεί ένα όνειρο - Ανάλυση Economist
Η φιλοδοξία του Ντόναλντ Τραμπ να γίνει ο απόλυτος βαρόνος του πετρελαίου μπορεί να αποδειχθεί ένα όνειρο, καταλήγει ο Economist