Αντιστρέφεται με σταθερά βήματα η ζημιογόνα «τάση» των τελευταίων ετών για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η εταιρεία παρουσίασε κερδοφόρα αποτελέσματα, με τα κέρδη μετά φόρων να διαμορφώνονται στα 9,6 εκατ. ευρώ, έναντι 20 εκατ. το 2019. Συγχρόνως, όμως, ο οργανισμός έδειξε τις εγγενείς του αδυναμίες μη μπορώντας να «εξαργυρώσει» τη στροφή στις ηλεκτρονικές αγορές που έφερε η πανδημία, αυξάνοντας τα έσοδα της ΕΛΤΑ Courier κατά 10 εκατ. ευρώ. Παρόλα αυτά, ο τζίρος για το 2020 μειώθηκε κατά 35 εκατ. ευρώ, κυρίως εξ αιτίας της περαιτέρω πτώσης του επιστολικού έργου.
Ειδικότερα, τα κέρδη μετά φόρων των ΕΛΤΑ για το 2020 ανήλθαν σε 9,6 εκατ. ευρώ, αντανακλώντας τις ενέργειες της διοίκησης στην κατεύθυνση της εξυγίανσης και του μετασχηματισμού του Ομίλου. Η μείωση κατά 52% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά οφείλεται κυρίως στην αναγνώριση αναβαλλόμενου εσόδου, λόγω της είσπραξης αποζημίωσης για την Καθολική Υπηρεσία, για την οποία είχε αναγνωριστεί αναβαλλόμενη φορολογική υποχρέωση. Υπενθυμίζεται ότι στο σχέδιο εξυγίανσης του Οργανισμού που τέθηκε σε εφαρμογή στις αρχές αυτής της χρονιάς, ποσό περίπου 180 εκατ. ευρώ, αφορά την απόδοση της Καθολικής Υπηρεσίας για τα έτη 2013-2020.
Τα αποτελέσματα για το 2020 δείχνουν μια σταθερή αντιστροφή των ζημιογόνων αποτελεσμάτων προηγούμενων ετών, διαμορφώνοντας ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την επίτευξη διαρκούς κερδοφορίας, η οποία αποτελεί και κεντρικό στόχο της διοίκησης των ΕΛΤΑ. Σημειώνεται ότι το 2018 ο όμιλος είχε καταγράψει ζημιές 20 εκατ. ευρώ και ακόμα 14 εκατ. ευρώ το 2017.
Υπενθυμίζεται ότι τα κερδοφόρα αποτελέσματα του 2019 προέκυψαν ως επί το πλείστον ως αποτέλεσμα του περιορισμού των αποζημιώσεων συνταξιοδότησης από τις 30.000 σε 15.000 ευρώ, σε εφαρμογή του νόμου για τις ΔΕΚΟ. Η κίνηση αυτή έφερε σημαντική εξοικονόμηση για τον οργανισμό, πλην όμως ήταν ένα μη επαναλαμβανόμενο χαρακτηριστικό.
Αντιθέτως, για το 2020, τα κερδοφόρα αποτελέσματα είχαν ουσιαστικότερο και περισσότερο οργανικό χαρακτήρα. Προήλθαν κυρίως από την αύξηση κατά 10 εκατ. ευρώ των εσόδων της ΕΛΤΑ Courier, εξ αιτίας της ενίσχυσης της δραστηριότητάς της μέσα στην πανδημία και συγχρόνως από τη μείωση κατά 18 εκατ. ευρώ του κόστους προσωπικού και αμοιβών τρίτων.
Δεν παύει η κερδοφορία αυτή να επιτεύχθηκε μέσα σε ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, που παρουσίασαν συγχρόνως μείωση του τζίρου του κατά 35 εκατ. ευρώ, από 355,6 εκατ. το 2019 σε 318,4 εκατ. ευρώ το 2020, κυρίως εξ αιτίας της περαιτέρω πτώσης του επιστολικού έργου.
Ειδικότερα, η πτώση της παραδοσιακής αλληλογραφίας, κυρίως λόγω της υποκατάστασης της από ηλεκτρονικά μέσα (π.χ. λογαριασμοί τραπεζών, ΔΕΚΟ και τηλεπικοινωνιών) είχε επίπτωση της τάξης των 28 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών των ΕΛΤΑ για το 2020. Πρόκειται για μια τάση την οποία ήδη η Διοίκηση αντιμετωπίζει. Επιπλέον, 10 εκατ. ευρώ «χάθηκαν» από τη δραστηριότητα της ενέργειας, δεδομένου ότι αυτή δεν αποτελεί πλέον βασική δραστηριότητα και χάνει μερίδια εξαιτίας του υψηλού ανταγωνισμού στον κλάδο. Μάλιστα, θεωρείται από τη σημερινή διοίκηση ως εσφαλμένη επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης.
Υπενθυμίζεται ότι έχει τεθεί ήδη σε εφαρμογή το πλάνο σωτηρίας των ΕΛΤΑ, το οποίο περιλαμβάνει και χρηματοδοτική ένεση ύψους 280 εκατ. ευρώ. Η Διοίκηση έχει ήδη ξεκινήσει την υλοποίηση του προγράμματος μετασχηματισμού, ανοίγοντας ήδη την πόρτα της εθελούσιας εξόδου. Το Πρόγραμμα Εθελουσίας Εξόδου 2.000 εργαζομένων, που γνώρισε μεγάλη ανταπόκριση, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες ενέργειες του πλάνου μετασχηματισμού αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου τα επόμενα έτη.
Latest News
DKG Development: Συνεργασία με την ισπανική LHG για δύο εμβληματικά ακίνητα στο Piraeús Gate
Τη συνεργασία της με την Líbere Hospitality Group σε δύο εμβληματικά ακίνητα στο έργο Piraeús Gate, ανακοίνωσε η DKG Development, εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων με έμφαση τα οικιστικά, εμπορικά και τουριστικά ακίνητα. Πρόκειται για μια νέα στρατηγική συνεργασία με την ευρωπαϊκή εταιρεία που δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη και διαχείριση serviced apartments και hospitality concepts, LIBERE HOSPITALITY GROUP […]
Τι λέει η Ideal για τις συζητήσεις με CVC για την εξαγορά της «Μπάρμπα Στάθης»
«Δεν υπάρχει σήμερα, πληροφορία προς ανακοίνωση», αναφέρει η Ideal σε απάντηση της στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
Frigoglass: Συμμετοχή στην BrauBeviale με νέα προϊόντα και υπηρεσίες
Στη BrauBeviale θα λάβει μέρος η Frigoglass πλαισιώνοντας το Εκθεσιακό Κέντρο της Νυρεμβέργης στη Γερμανία στις 26-28 Νοεμβρίου
Accenture: Το πρώτο gen AI studio στην Ελλάδα ως μέρος του παγκόσμιου δικτύου της
Το gen AI studio εντάσσεται στην επένδυση 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Accenture
Νέο επενδυτικό χτύπημα από την Vivartia – Προς εξαγορά της αλυσίδας Jackaroo
Η Vivartia βρίσκεται σε προχωρημένες επαφές για την απόκτηση της αλυσίδας street food – Τι κέντρισε το ενδιαφέρον της
Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Ασφάλεια και ποιότητα ζωής πρέπει να είναι προτεραιότητα της πολιτείας
Ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μίλησε στο Συνέδριο Green Deal του ΤΕΕ
Δεύτερο Ταμείο Ανάκαμψης «βλέπει» ο Καραβίας - Ανάγκη για επενδυτικό άλμα
Ως μεγάλη πρόκληση ανέφερε την αλλαγή μεγάλη συσχέτιση του ελληνικού ΑΕΠ με την κατανάλωση (φτάνει το 68,7% και είναι 15 μονάδες πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης)