
Μία νέα μελέτη που διενήργησε η Fraunhofer ISI για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει τις βασικές τοποθεσίες για τη μελλοντική ανάπτυξη σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών φορτηγών με μπαταρία.
Το σύνολο δεδομένων της μελέτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη χαρτογράφηση ενός δικτύου σημείων χρέωσης και φόρτισης των φορτηγών σε ολόκληρη την ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των υπεραστικών και περιφερειακών τοποθεσιών στάσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
«Η απορρόφηση ηλεκτρικών φορτηγών στην αγορά αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, η απαραίτητη υποδομή για τη φόρτιση αυτών των φορτηγών εξακολουθεί να είναι ελλιπής, επομένως πρέπει να αυξηθεί επειγόντως», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.
Η μελλοντική θέση των σταθμών φόρτισης πρέπει να βασίζεται στα τρέχοντα πρότυπα λειτουργίας των οχημάτων, σύμφωνα με τη μελέτη. Για να εντοπίσει αυτούς τους ιστότοπους, ο Fraunhofer ανέλυσε 30.000 θέσεις στάσεων φορτηγών. Αυτές οι πληροφορίες, με βάση τη δραστηριότητα εφοδιαστικής αλυσίδας περίπου 400.000 φορτηγών, με 750.000 μεμονωμένες στάσεις, συλλέχθηκαν από τους επτά Ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών.
Δείχνει ότι οι θέσεις στάσεων των φορτηγών συγκεντρώνονται σε περιοχές με μεγάλη πυκνότητα στην Κεντρική Ευρώπη. Είναι πιο πυκνές γύρω από σημαντικές βιομηχανικές περιοχές και μεγάλες πόλεις -όπως η Βόρεια Ιταλία, το Παρίσι, το Ευρύτερο Μάντσεστερ, το Βερολίνο και η Φρανκφούρτη- και ακολουθούν οι κύριοι ευρωπαϊκοί δρόμοι.
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, περίπου το ένα τρίτο έως το ήμισυ των στάσεων βρίσκονται σε χώρους ανάπαυσης κοντά σε αυτοκινητόδρομους. Περίπου το ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο βρίσκονται σε τοποθεσίες εταιρειών ή σε θέσεις κέντρου υλικοτεχνικής υποστήριξης, με μόλις 1% έως 5% σε λιμάνια και τερματικούς σταθμούς πορθμείων.
Υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες χρόνου διακοπής: λιγότερο από τρεις ώρες (με 35% μεταξύ 30 και 60 λεπτών) και περισσότερο από οκτώ ώρες. Η υψηλή συχνότητα μικρότερων στάσεων, καθώς και οι κανόνες οδήγησης και χρόνου ανάπαυσης, επισημαίνουν την ανάγκη για σημεία φόρτισης υψηλής ισχύος κατάλληλα για επαναφόρτιση φορτηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Αυτή η νέα ανάλυση παρέχει μια καλή ένδειξη των κατάλληλων τοποθεσιών για τη φόρτιση της υποδομής από την άποψη της εφοδιαστικής και της λειτουργίας Περαιτέρω ανάλυση με χρήση άλλων κριτηρίων (π.χ. διαθέσιμη χωρητικότητα δικτύου, τοπικές εκτιμήσεις, ύπαρξη υποδομής φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα κ.λπ.) θα απαιτηθεί για επενδυτικές αποφάσεις.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X