Με τη σύμβαση για την πρώτη φάση του έργου της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας να είναι πια ένα βήμα από την υπογραφή, ο χορός των νέων επεκτάσεων έχει ήδη ανοίξει. Πρώτη στη λίστα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται η επέκταση προς τα δυτικά ως το Ίλιον, ενώ ακολουθεί και η δεύτερη φάση ανάπτυξης της Γραμμής 4 που θα ενώσει το Άλσος Βεΐκου με την Πετρούπολη. Συγχρόνως, τροχοδρομεί και η υπογειοποίηση των γραμμών του μετρό στον Πειραιά, που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης και θα αναβαθμίσει τον κυκλοφοριακό χάρτη του μεγάλου λιμανιού της χώρας.
Η πρώτη επέκταση που θα έχουν βέβαια την ευκαιρία να δουν οι Αθηναίοι, από το καλοκαίρι του 2022, θα είναι οι τρεις νέοι σταθμοί που θα ολοκληρώσουν την επέκταση προς Πειραιά, δηλαδή Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Πρόκειται για μια απαιτητική τεχνικά επέκταση κυρίως λόγω του σταθμού του Πειραιά, ο οποίος κατασκευάζεται επί της ουσίας κάτω από τη θάλασσα.
Στον χάρτη των νέων έργων, όπως είπε, εχθές, στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για τη σύμβαση της Γραμμής 4, εντός του 2022 θα δημοπρατηθεί η επέκταση της Γραμμής 2, στο τμήμα Ανθούπολη-Ίλιον. Το έργο, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, αφορά σε 4 χλμ. γραμμής με σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, που θα εξυπηρετεί 50.000 επιβάτες καθημερινά.
Στο κάδρο έχουν ήδη μπει και οι επεκτάσεις της Γραμμής 4, με την κατασκευή της πρώτης φάσης να διαρκεί συμβατικά 8 χρόνια. Όπως ανέφερε ο υπουργός, το πιο ώριμο κομμάτι των επεκτάσεων είναι αυτό που θα ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου και μέσω του Περισσού θα φτάνει στην Πετρούπολη, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Αυτό μπορεί να ξεκινήσει μόλις εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση.
Νέα δεδομένα φέρνει η υπογειοποίηση στο Φάληρο
Όσον αφορά στην υπογειοποίηση της υφιστάμενης γραμμής στο τμήμα Φάληρο–Πειραιάς, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, σε αυτή τη φάση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επικαιροποιεί τις μελέτες του έργου, με γρήγορους ρυθμούς. Πρόκειται για 1,4 χλμ. με έναν σταθμό, κόστους 130 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον υπουργό, είναι ένα έργο που θα δώσει πίσω την πόλη του Πειραιά στους πολίτες και θα βοηθήσει πολύ την ανάπλαση, μαζί με το Τραμ, που θα ξεκινήσει άμεσα. Και στην περίπτωση αυτού του έργου, προϋπόθεση αποτελεί η εξασφάλιση χρηματοδότησης.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024