
Με τη σύμβαση για την πρώτη φάση του έργου της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας να είναι πια ένα βήμα από την υπογραφή, ο χορός των νέων επεκτάσεων έχει ήδη ανοίξει. Πρώτη στη λίστα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται η επέκταση προς τα δυτικά ως το Ίλιον, ενώ ακολουθεί και η δεύτερη φάση ανάπτυξης της Γραμμής 4 που θα ενώσει το Άλσος Βεΐκου με την Πετρούπολη. Συγχρόνως, τροχοδρομεί και η υπογειοποίηση των γραμμών του μετρό στον Πειραιά, που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης και θα αναβαθμίσει τον κυκλοφοριακό χάρτη του μεγάλου λιμανιού της χώρας.
Η πρώτη επέκταση που θα έχουν βέβαια την ευκαιρία να δουν οι Αθηναίοι, από το καλοκαίρι του 2022, θα είναι οι τρεις νέοι σταθμοί που θα ολοκληρώσουν την επέκταση προς Πειραιά, δηλαδή Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Πρόκειται για μια απαιτητική τεχνικά επέκταση κυρίως λόγω του σταθμού του Πειραιά, ο οποίος κατασκευάζεται επί της ουσίας κάτω από τη θάλασσα.
Στον χάρτη των νέων έργων, όπως είπε, εχθές, στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για τη σύμβαση της Γραμμής 4, εντός του 2022 θα δημοπρατηθεί η επέκταση της Γραμμής 2, στο τμήμα Ανθούπολη-Ίλιον. Το έργο, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, αφορά σε 4 χλμ. γραμμής με σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, που θα εξυπηρετεί 50.000 επιβάτες καθημερινά.
Στο κάδρο έχουν ήδη μπει και οι επεκτάσεις της Γραμμής 4, με την κατασκευή της πρώτης φάσης να διαρκεί συμβατικά 8 χρόνια. Όπως ανέφερε ο υπουργός, το πιο ώριμο κομμάτι των επεκτάσεων είναι αυτό που θα ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου και μέσω του Περισσού θα φτάνει στην Πετρούπολη, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Αυτό μπορεί να ξεκινήσει μόλις εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση.
Νέα δεδομένα φέρνει η υπογειοποίηση στο Φάληρο
Όσον αφορά στην υπογειοποίηση της υφιστάμενης γραμμής στο τμήμα Φάληρο–Πειραιάς, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, σε αυτή τη φάση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επικαιροποιεί τις μελέτες του έργου, με γρήγορους ρυθμούς. Πρόκειται για 1,4 χλμ. με έναν σταθμό, κόστους 130 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον υπουργό, είναι ένα έργο που θα δώσει πίσω την πόλη του Πειραιά στους πολίτες και θα βοηθήσει πολύ την ανάπλαση, μαζί με το Τραμ, που θα ξεκινήσει άμεσα. Και στην περίπτωση αυτού του έργου, προϋπόθεση αποτελεί η εξασφάλιση χρηματοδότησης.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA