
Με τη σύμβαση για την πρώτη φάση του έργου της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας να είναι πια ένα βήμα από την υπογραφή, ο χορός των νέων επεκτάσεων έχει ήδη ανοίξει. Πρώτη στη λίστα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται η επέκταση προς τα δυτικά ως το Ίλιον, ενώ ακολουθεί και η δεύτερη φάση ανάπτυξης της Γραμμής 4 που θα ενώσει το Άλσος Βεΐκου με την Πετρούπολη. Συγχρόνως, τροχοδρομεί και η υπογειοποίηση των γραμμών του μετρό στον Πειραιά, που θα αλλάξει την εικόνα της πόλης και θα αναβαθμίσει τον κυκλοφοριακό χάρτη του μεγάλου λιμανιού της χώρας.
Η πρώτη επέκταση που θα έχουν βέβαια την ευκαιρία να δουν οι Αθηναίοι, από το καλοκαίρι του 2022, θα είναι οι τρεις νέοι σταθμοί που θα ολοκληρώσουν την επέκταση προς Πειραιά, δηλαδή Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Πρόκειται για μια απαιτητική τεχνικά επέκταση κυρίως λόγω του σταθμού του Πειραιά, ο οποίος κατασκευάζεται επί της ουσίας κάτω από τη θάλασσα.
Στον χάρτη των νέων έργων, όπως είπε, εχθές, στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, κατά την ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για τη σύμβαση της Γραμμής 4, εντός του 2022 θα δημοπρατηθεί η επέκταση της Γραμμής 2, στο τμήμα Ανθούπολη-Ίλιον. Το έργο, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, αφορά σε 4 χλμ. γραμμής με σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, που θα εξυπηρετεί 50.000 επιβάτες καθημερινά.
Στο κάδρο έχουν ήδη μπει και οι επεκτάσεις της Γραμμής 4, με την κατασκευή της πρώτης φάσης να διαρκεί συμβατικά 8 χρόνια. Όπως ανέφερε ο υπουργός, το πιο ώριμο κομμάτι των επεκτάσεων είναι αυτό που θα ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου και μέσω του Περισσού θα φτάνει στην Πετρούπολη, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ. Αυτό μπορεί να ξεκινήσει μόλις εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση.
Νέα δεδομένα φέρνει η υπογειοποίηση στο Φάληρο
Όσον αφορά στην υπογειοποίηση της υφιστάμενης γραμμής στο τμήμα Φάληρο–Πειραιάς, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, σε αυτή τη φάση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επικαιροποιεί τις μελέτες του έργου, με γρήγορους ρυθμούς. Πρόκειται για 1,4 χλμ. με έναν σταθμό, κόστους 130 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον υπουργό, είναι ένα έργο που θα δώσει πίσω την πόλη του Πειραιά στους πολίτες και θα βοηθήσει πολύ την ανάπλαση, μαζί με το Τραμ, που θα ξεκινήσει άμεσα. Και στην περίπτωση αυτού του έργου, προϋπόθεση αποτελεί η εξασφάλιση χρηματοδότησης.


Latest News

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»