![Intermodal: Ενδιαφέρον και για νεότευκτα LNG Carriers και LPG Carriers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ιντ.png)
Ενδιαφέρον για παραγγελίες κατασκευής νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου εκδηλώθηκε τις τελευταίες ημέρες σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal.
Συνολικά εννέα συμφωνίες για ναυπηγήσεις LNG Carriers και LPG Carriers καταγράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.
Ξεχώρισε η παραγγελία της Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, στα ναυπηγεία της Hyundai για την κατασκευή τεσσάρων LNG Carriers μεταφορικής ικανότητας 200.000 κυβικών μέτρων έναντι τιμήματος 198,8 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Στα LPG Carriers η Brave Maritime της οικογένειας Βαφειά τοποθέτησε μια ακόμη παραγγελία, την τέταρτη για φέτος για την κατασκευή μονάδας LPG Carrier μεταφορικής ικανότητας 40.000 κ.μ. στα ναυπηγεία Hyundai Mipo.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ακόμη ότι ο αριθμός των νέων παραγγελιών για την ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων αποκαλύπτει μια πιο συντηρητική προσέγγιση από την πλευρά των πλοιοκτητών καθώς οι αυξανόμενες αξίες των νεότευκτων, καθιστούν πιο ελκυστικά τα second hand πλοία.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα δεδομένα που παραθέτει ο ναυλομεσιτικός οίκος το κόστος ναυπήγησης σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες πλοίων έχει ανέβει φέτος σε σύγκριση με τα τρία προηγούμενα χρόνια.
Ενδεικτικά στα VLCC το τρέχον κόστος ναυπήγησης νεότευκτου ανέρχεται στα 95 εκατ. δολ. όταν πέρυσι ήταν στα 88 εκατ. δολ, το 2019 στα 92 εκατ. δολ. και το 2018 στα 88 εκατ. δολ.
Στο χύδην ξηρό φορτίο και συγκεκριμένα στα capes η τιμή ναυπήγησης είναι φέτος στα 56 εκατ. δολ .όταν πέρυσι ήταν στα 49, το 2019 στα 52 εκατ. δολ. και το 2018 στα 49 εκατ. δολ.
Στις νέες παραγγελίες στα δεξαμενόπλοια ξεχώρισε ωστόσο η παραγγελία της Capital Maritime για τέσσερα συν δυο MR products tankers με καινοτόμες περιβαλλοντικά εφαρμογές πρόωσης, όπως επίσης και η παραγγελία της Euronav για δύο συν δύο δεξαμενόπλοια Suezmax στα ναυπηγεία της Hyundai Samho έναντι 66,2 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.
Τέλος, στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων η Eastern Pacific συνήψε συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων containerships 7.000 teu το ένα στα ναυπηγεία New Times με option για δυο ακόμη, με την αξία του κάθε πλοίου να εκτιμάται στα 70 εκατομμύρια δολάρια.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ
Με τον τρόπο αυτό, δίδεται η δυνατότητα στον ΟΛΘ να ικανοποιήσει, χωρίς καθυστερήσεις, τις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προκύπτουν από την σύμβαση παραχώρησης
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets