Ενδιαφέρον για παραγγελίες κατασκευής νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου εκδηλώθηκε τις τελευταίες ημέρες σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal.
Συνολικά εννέα συμφωνίες για ναυπηγήσεις LNG Carriers και LPG Carriers καταγράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.
Ξεχώρισε η παραγγελία της Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, στα ναυπηγεία της Hyundai για την κατασκευή τεσσάρων LNG Carriers μεταφορικής ικανότητας 200.000 κυβικών μέτρων έναντι τιμήματος 198,8 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Στα LPG Carriers η Brave Maritime της οικογένειας Βαφειά τοποθέτησε μια ακόμη παραγγελία, την τέταρτη για φέτος για την κατασκευή μονάδας LPG Carrier μεταφορικής ικανότητας 40.000 κ.μ. στα ναυπηγεία Hyundai Mipo.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ακόμη ότι ο αριθμός των νέων παραγγελιών για την ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων αποκαλύπτει μια πιο συντηρητική προσέγγιση από την πλευρά των πλοιοκτητών καθώς οι αυξανόμενες αξίες των νεότευκτων, καθιστούν πιο ελκυστικά τα second hand πλοία.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα δεδομένα που παραθέτει ο ναυλομεσιτικός οίκος το κόστος ναυπήγησης σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες πλοίων έχει ανέβει φέτος σε σύγκριση με τα τρία προηγούμενα χρόνια.
Ενδεικτικά στα VLCC το τρέχον κόστος ναυπήγησης νεότευκτου ανέρχεται στα 95 εκατ. δολ. όταν πέρυσι ήταν στα 88 εκατ. δολ, το 2019 στα 92 εκατ. δολ. και το 2018 στα 88 εκατ. δολ.
Στο χύδην ξηρό φορτίο και συγκεκριμένα στα capes η τιμή ναυπήγησης είναι φέτος στα 56 εκατ. δολ .όταν πέρυσι ήταν στα 49, το 2019 στα 52 εκατ. δολ. και το 2018 στα 49 εκατ. δολ.
Στις νέες παραγγελίες στα δεξαμενόπλοια ξεχώρισε ωστόσο η παραγγελία της Capital Maritime για τέσσερα συν δυο MR products tankers με καινοτόμες περιβαλλοντικά εφαρμογές πρόωσης, όπως επίσης και η παραγγελία της Euronav για δύο συν δύο δεξαμενόπλοια Suezmax στα ναυπηγεία της Hyundai Samho έναντι 66,2 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.
Τέλος, στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων η Eastern Pacific συνήψε συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων containerships 7.000 teu το ένα στα ναυπηγεία New Times με option για δυο ακόμη, με την αξία του κάθε πλοίου να εκτιμάται στα 70 εκατομμύρια δολάρια.
Latest News
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι