![Intermodal: Ενδιαφέρον και για νεότευκτα LNG Carriers και LPG Carriers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ιντ.png)
Ενδιαφέρον για παραγγελίες κατασκευής νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου εκδηλώθηκε τις τελευταίες ημέρες σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal.
Συνολικά εννέα συμφωνίες για ναυπηγήσεις LNG Carriers και LPG Carriers καταγράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.
Ξεχώρισε η παραγγελία της Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, στα ναυπηγεία της Hyundai για την κατασκευή τεσσάρων LNG Carriers μεταφορικής ικανότητας 200.000 κυβικών μέτρων έναντι τιμήματος 198,8 εκατομμύρια δολάρια το καθένα. Στα LPG Carriers η Brave Maritime της οικογένειας Βαφειά τοποθέτησε μια ακόμη παραγγελία, την τέταρτη για φέτος για την κατασκευή μονάδας LPG Carrier μεταφορικής ικανότητας 40.000 κ.μ. στα ναυπηγεία Hyundai Mipo.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ακόμη ότι ο αριθμός των νέων παραγγελιών για την ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων αποκαλύπτει μια πιο συντηρητική προσέγγιση από την πλευρά των πλοιοκτητών καθώς οι αυξανόμενες αξίες των νεότευκτων, καθιστούν πιο ελκυστικά τα second hand πλοία.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα δεδομένα που παραθέτει ο ναυλομεσιτικός οίκος το κόστος ναυπήγησης σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες πλοίων έχει ανέβει φέτος σε σύγκριση με τα τρία προηγούμενα χρόνια.
Ενδεικτικά στα VLCC το τρέχον κόστος ναυπήγησης νεότευκτου ανέρχεται στα 95 εκατ. δολ. όταν πέρυσι ήταν στα 88 εκατ. δολ, το 2019 στα 92 εκατ. δολ. και το 2018 στα 88 εκατ. δολ.
Στο χύδην ξηρό φορτίο και συγκεκριμένα στα capes η τιμή ναυπήγησης είναι φέτος στα 56 εκατ. δολ .όταν πέρυσι ήταν στα 49, το 2019 στα 52 εκατ. δολ. και το 2018 στα 49 εκατ. δολ.
Στις νέες παραγγελίες στα δεξαμενόπλοια ξεχώρισε ωστόσο η παραγγελία της Capital Maritime για τέσσερα συν δυο MR products tankers με καινοτόμες περιβαλλοντικά εφαρμογές πρόωσης, όπως επίσης και η παραγγελία της Euronav για δύο συν δύο δεξαμενόπλοια Suezmax στα ναυπηγεία της Hyundai Samho έναντι 66,2 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.
Τέλος, στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων η Eastern Pacific συνήψε συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων containerships 7.000 teu το ένα στα ναυπηγεία New Times με option για δυο ακόμη, με την αξία του κάθε πλοίου να εκτιμάται στα 70 εκατομμύρια δολάρια.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023