
Οι αμερικανικές τράπεζες θα μπορούσαν και πάλι να αφήσουν πίσω τους Ευρωπαίους αντιπάλους τους. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της JPMorgan Τζέιμι Ντιμόν και ο Ντέιβιντ Σόλομον της Goldman Sachs θέλουν το προσωπικό να επιστρέφει στα γραφεία της Νέας Υόρκης και του Σίτι του Λονδίνου τουλάχιστον μερικές φορές μέσα το καλοκαίρι. Οι Barclays, Deutsche Bank και HSBC είναι πιο χαλαρές. Οι τραπεζίτες που «λιώνουν τις σόλες» τους και εργάζονται σε εταιρείες της Wall Street μπορεί να εκμεταλλευτούν περισσότερο χρόνο για να συναντώνται με τους πελάτες και ένα ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο προσφορών.
Ο Ντιμόν πιστεύει ότι η εργασία από το σπίτι δεν είναι κατάλληλη για όσους θέλουν να κάνουν μπίζνες. Ίσως αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι τραπεζίτες του στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Βρετανία αναμένεται να επιστρέψουν στα γραφεία τους στο Μανχάταν και στο Canary Wharf αυτό το καλοκαίρι, με το ανώτατο όριο να περιορίζεται στο 50%. Ο Σόλομον της Goldman έχει δώσει παρόμοιο χρονοδιάγραμμα στο προσωπικό και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού και έχει χαρακτηρίσει την τηλεργασία ως «εκτροπή». Ας το συγκρίνετε αυτό με τις Barclays, HSBC και Deutsche Bank. Οι δύο πρώτες δεν έχουν ακόμη ανακοινώσει κάποια απόφαση σχετικά με το θέμα, ενώ οι επενδυτικοί τραπεζίτες της Deutsche στις ΗΠΑ δεν αναμένονται στις θέσεις τους παρά μόνο τον Σεπτέμβριο.
Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι οι χαμηλής αποτίμησης υψηλού κόστους τράπεζες, βλέπουν μια ευκαιρία να μειώσουν το κόστος ενστερνιζόμενες την έννοια της τηλεργασίας. Ο διευθύνων σύμβουλος της HSBC Νόελ Κουίν πιστεύει ότι η τράπεζα μπορεί να μειώσει το 40% των φυσικών χώρων γραφείων με την πάροδο του χρόνου. Ο Τζες Στάνλει της Barclays είπε πέρυσι ότι «η συνύπαρξη 7.000 ατόμων σε ένα κτίριο μπορεί να είναι παρελθόν», αν και πρόσφατα μίλησε για τα οφέλη της εργασίας στο γραφείο για τη συνεργασία και την εταιρική κουλτούρα.
Οι Ευρωπαίοι μπορεί να διαπιστώσουν ότι τυχόν εξοικονομήσεις έχουν επίσης κόστος. Ομολογουμένως οι τραπεζίτες που ασχολούνται με συγχωνεύσεις – εξαγορές και κεφαλαιαγορές κατάφεραν να βγάλουν κελεπούρια προωθώντας προσφορές από τις κουζίνες τους πέρυσι. Αλλά αυτό έγινε όταν όλοι ήταν στην ίδια βάρκα. Το προσωπικό των Ντιμόν και Σόλομον μπορεί τώρα να βρεθεί να έχει πλεονέκτημα καθώς συρρέουν στα γραφεία τους: οι συνάδελφοι μπορούν να μοιράζονται γρήγορα ιδέες ή να κουτσομπολεύουν για δουλειές. Οι συχνότερες προσωπικές συναντήσεις με πελάτες βοηθούν στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης.
Η διαφορά μπορεί να είναι μικρή, αλλά η JPMorgan και η Goldman έχουν ήδη τη δυναμική. Το κοινό μερίδιο τους στις αμοιβές από συγχωνεύσεις και εξαγορές αυξήθηκε στο 19% από 18% τα τελευταία πέντε χρόνια, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα της Citigroup, σε σύγκριση με μια πτώση στο 5% από 7% για τις Barclays, Deutsche και HSBC. Με λίγη επιπλέον κινητικότητα από πλευρά των Αμερικανών θα μπορούσε να αυξήσει περισσότερο αυτό το χάσμα.
REUTERS BREAKINGVIEWS


Latest News

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της