
Αύξηση των εθνικών αμυντικών δαπανών στο 2% του ΑΕΠ και εισαγωγή κανόνων για τα οπλικά συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, ζητά μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ.
«Ήρθε η ώρα να δημιουργηθούν νέοι κανόνες ελέγχου των εξοπλισμών ώστε να ρυθμιστούν οι νέες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη. Παρ ‘όλα αυτά, η αμυντική συμμαχία πρέπει να συνεχίσει να αναπτύσσει τέτοια συστήματα, και μόνο διότι οι εν δυνάμει αντίπαλοί μας το κάνουν αυτό και (μάλιστα) σε μαζική κλίμακα», τόνισε ο Στόλτενμπεργκ στο περιοδικό «Der Spiegel».
Ο Νορβηγός επικεφαλής του ΝΑΤΟ έχει κατά νουν κυρίως την Κίνα. «Το Πεκίνο επενδύει σε μεγάλο βαθμό σε υπερσύγχρονες στρατιωτικές δυνατότητες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και τα αυτόνομα οπλικά συστήματα. Ταυτόχρονα, η Κίνα προσεγγίζει την Ευρώπη και προσπαθεί να ελέγξει τις κρίσιμες υποδομές της, όπως είναι τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας».
Γι αυτό και σύμφωνα με τον Στόλτενμπεργκ, η πρώτη σύνοδος του ΝΑΤΟ με την συμμετοχή του νέου προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες τη Δευτέρα, «θα επικεντρωθεί στην επέκταση των εταιρικών σχέσεων της Συμμαχίας με χώρες της περιοχής του Ειρηνικού. Ένα άλλο θέμα θα είναι και πάλι ο στόχος των χωρών του ΝΑΤΟ να αυξήσουν τις εθνικές αμυντικές τους δαπάνες στο 2% του ΑΕΠ τους», πρόσθεσε.
Ο Στόλτενμπεργκ απορρίπτει το αίτημα των Πρασίνων της Γερμανίας να καταργηθεί αυτός ο στόχος. «Φυσικά και περιμένω από όλους τους συμμάχους να κάνουν ό,τι έχουν δεσμευτεί. Σε μια συνάντηση στο Βερολίνο στα τέλη του 2019, υπενθύμισα στην ηγεσία των Πρασίνων την αμοιβαία δέσμευση των εταίρων του ΝΑΤΟ το 2014», συνέχισε.
Σύμφωνα με επίσημες πληροφορίες του ίδιου του ΝΑΤΟ, ο Στόλτενμπεργκ συναντήθηκε τότε και με την σημερινή υποψήφια Πράσινη καγκελάριο Αναλένα Μπέρμποκ. Στο προεκλογικό σχέδιο προγράμματος για τις ομοσπονδιακές βουλευτικές εκλογές του κόμματος εν τούτοις ο στόχος του 2% του ΑΕΠ περιγράφεται ως «αυθαίρετος» και απορρίπτεται. Στη Γερμανία, η επίτευξη του 2% θα οδηγούσε σε τεράστιες πρόσθετες δαπάνες. Πιο πρόσφατα, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έδωσε πάντως ελπίδες για αύξηση των εθνικών αμυντικών δαπανών σε 1,5% του ΑΕΠ έως το 2024.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Το... χαρέμι του Μασκ και οι «λεγεώνες» παιδιών – Το συγκρότημα στο Όστιν
Ποιες τακτικές χρησιμοποιεί ο Μασκ για να διαχειριστεί τη «λεγεώνα» των μωρών του - και τις μητέρες τους. Έχει ήδη αποκτήσει 14 παιδιά, αλλά μπορεί να έχει πολλά περισσότερα

Άνοδος της θερμοκρασίας και τοπικές λασποβροχές
Ο καιρός ανά περιοχή – Η πρόγνωση της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για σήμερα Μεγάλη Τετάρτη

Από σήμερα η επιστροφή των πινακίδων για το Πάσχα - Ποιοι εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Δένδιας – Πιτσιλής υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας: Στόχος η διαφάνεια στις αγορές των εξοπλιστικών
Πρέπει «να προστατεύσουμε τελικά το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου» τόνισε ο Δένδιας

Μποϊκοτάζ της Κίνας στην Boeing - Σταματά να παραλαμβάνει αεροσκάφη
Κλιμακώνεται η εμπορική διαμάχη μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών

Μητσοτάκης: Χτίζουμε πάνω στα θεμέλια της δημοσιονομικής πειθαρχίας
Αισιόδοξος για τις προοπτικές της οικονομίας εμφανίστηκε ο Κ. Μητσοτάκης κατά την πρώτη του συνάντηση με τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ .Τασούλα

Από 16 Απριλίου σε ισχύ η επιστροφή πινακίδων - Ποιοι περιπτώσεις εξαιρούνται
Τι ισχύει με την επιστροφή πινακίδων σε ιδιοκτήτες οχημάτων που προέβησαν σε αντικοινωνική στάθμευση

Μικρή πτώση της θερμοκρασίας και αφρικανική σκόνη – Πού θα βρέξει
Τοπικές βροχές αναμένονται στην Αττική κυρίως τις μεσημβρινές ώρες οπότε είναι πιθανό να σημειωθεί μικρής διάρκειας καταιγίδα. Ο καιρός σήμερα

Αντίστροφη μέτρηση για τον Προσωπικό Αριθμό: Πότε έρχεται, πώς θα τον αποκτήσετε
Έρχεται να αντικαταστήσει τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ που χρησιμοποιούνταν μέχρι σήμερα – Σύμφωνα με τον νόμο, ο Προσωπικός Αριθμός θα εμφανίζεται στις νέες ψηφιακές ταυτότητες

Απεργία στα ταξί σήμερα για τη διέλευση από τις λεωφορειολωρίδες
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας