Απτόητη παραμένει στο μονοπάτι της πετρελαϊκής παραγωγής η Νορβηγία, με τη νέα βίβλο για το ενεργειακό της μέλλον που ανακοίνωσε σήμερα, όχι μόνο να διατηρεί αλλά και να διευρύνει την παραγωγή της, τις επόμενες δεκαετίες. Με τον τρόπο αυτό αντικρούει τη γραμμή έτερων κρατών της Ευρώπης και όχι μόνο, αλλά και της Διεθνούς Επιτροπής Ενέργειας (ΙΕΑ) που σε εκτιμήσεις της έχει προειδοποιήσει πως τα ορυκτά καύσιμα σταδιακά θα… πεθάνουν, καθώς ο πλανήτης έχει βάλει σαν στόχο το μηδενισμό των ρύπων μέχρι το 2050.
«Θα καλύπτουμε τις ενεργειακές ανάγκες του κόσμου, όσο υπάρχει ακόμη ζήτηση» ήταν η απλή απάντηση της υπουργού Πετρελαίου και Ενέργειας της χώρας, Τίνα Μπρου, η οποία κατά τη δημοσίευση της νέας εθνικής στρατηγικής ξεκαθάρισε ότι η χώρα θα διατηρήσει αμετάβλητη την πετρελαϊκή στρατηγική της, διευκολύνοντας την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, αν και σεβόμενη τους στόχους της κλιματικής αλλαγής.
Άλλωστε, η ίδια η χώρα παραμένει πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση κατέχοντας τον μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, ενώ έχει προχωρήσει και σε νέους κανονισμούς για την αποψίλωση των δασών, με απώτερο στόχο την μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 50% μέχρι το 2030 και το μηδενισμό τους μέχρι το 2050.
Απλά η διαφορά είναι πως ενώ η Νορβηγία στο εσωτερικό της θα… πρασινίζει, θα διατηρήσει αμετάβλητη (αλλά και θα αυξήσει) την πετρελαϊκή παραγωγή της συνεχίζοντας να προμηθεύει με ορυκτά καύσιμα όποια άλλη χώρα τα χρειάζεται. Μάλιστα, το άνοιγμα νέων περιοχών προς εκμετάλλευση θα συνεχιστεί, όπως επιβεβαιώθηκε από την ανακοίνωση της προ ημερών πως θα ξεκινήσει εξόρυξη σε μια σειρά νέων περιοχών.
Θυμίζουμε πως τα ενεργειακά έσοδα παραμένουν στρατηγικός παράγοντας για τα δημόσια έσοδα της χώρας και το υψηλό βιοτικό επίπεδο που απολαμβάνουν οι Νορβηγοί. Το 42% των εξαγωγών της χώρας αφορούν τον πετρελαϊκό κλάδο, ο οποίος αριθμεί πάνω από 200.000 θέσεις εργασίας. Εκτιμάται δε, πως κάποιες απομακρυσμένες περιοχές της υπαίθρου εξακολουθούν να κατοικούνται ακριβώς λόγω του πετρελαϊκού κλάδου.
Τα έσοδα από το πετρέλαιο καταλήγουν στο περίφημο κρατικό fund της Νορβηγίας, που παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο με 1,36 τρισ. δολάρια, τα οποία «αυγατίζουν» μέσα από τις επενδύσεις και χάρη στα οποία θα μπορούσαν να ζήσουν άνετα αρκετές ακόμη γενιές Νορβηγών.
Στον αντίποδα, αξίζει να σημειωθεί, πως η γειτονική Δανία έχει ανακοινώσει την πρόθεση της να τερματίσει την παραγωγή πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα μέχρι το 2050
Latest News
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους