![Σκρέκας: Συντάσσουμε το σχέδιο ενός νέου εθνικού κλιματικού νόμου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ΥΠΕΝ-ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ-1_1600x1052.jpg)
Η διαμόρφωση της νέας στρατηγικής της Ε.Ε. για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, το σχέδιο δράσης για τη μηδενική ρύπανση του αέρα, των υδάτων και του εδάφους έως το 2050 και η πρόταση κανονισμού για τις μπαταρίες και τα απόβλητα μπαταριών ήταν τα τρία κύρια θέματα της Συνόδου του Συμβουλίου Υπουργών Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία συμμετείχε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Κωνσταντίνο Αραβώση.
Η Σύνοδος, η οποία πραγματοποιήθηκε χθες, Πέμπτη 10 Ιουνίου, στο Λουξεμβούργο, ξεκίνησε με την έγκριση των Συμπερασμάτων Συμβουλίου για τη νέα στρατηγική της Ε.Ε. με στόχο τη διαμόρφωση μιας Ευρώπης ανθεκτικής στην κλιματική αλλαγή. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέφρασε την πλήρη ικανοποίησή του για το κείμενο των Συμπερασμάτων Συμβουλίου, που παρουσιάστηκε από την Πορτογαλική Προεδρία, υπογραμμίζοντας πως «η νέα στρατηγική αναγνωρίζει την ανάγκη βελτίωσης των υφιστάμενων γνώσεων και εργαλείων προσαρμογής και προβλέπει στοχευμένες δράσεις, προκειμένου να καταστούν εύκολα προσβάσιμα τα κατάλληλα κλιματικά δεδομένα, οι υπηρεσίες και τα μοντέλα».
Στην τοποθέτησή του, ο κ. Σκρέκας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις ορατές πλέον επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, η οποία αποτελεί την επόμενη μεγάλη παγκόσμια κρίση, καταδεικνύοντας την επιτακτική ανάγκη για τη θωράκιση των κοινωνιών και των οικονομιών. «Με στόχο της αύξηση της κλιματικής ανθεκτικότητας, η οικονομική ανάκαμψη από την πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση πρέπει να στηριχθεί σε βιώσιμες και αποδοτικές λύσεις» συμπλήρωσε, ενώ πρόσθεσε ότι «στην Ελλάδα, συντάσσουμε ήδη το σχέδιο ενός νέου εθνικού κλιματικού νόμου, ο οποίος θα έχει ψηφιστεί πριν από την 26η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP26) που θα λάβει χώρα στη Γλασκώβη στις αρχές του Νοεμβρίου. Πρόκειται για έναν νόμο, ο οποίος έχει συγκεκριμένες αναφορές για τα θέματα κλιματικής προσαρμογής, εστιάζοντας τόσο στη βελτίωση της ανθεκτικότητας, όσο και στη μείωση της τρωτότητας σε όλους τους τομείς της ελληνικής οικονομίας».
Αναφορικά με το σχέδιο δράσης της Ε.Ε. για τον περιορισμό της ρύπανσης του αέρα, των υδάτων και του εδάφους σε επίπεδα που δεν θεωρούνται επιβλαβή για την υγεία και το περιβάλλον, ο κ. Σκρέκας σημείωσε ότι η Ελλάδα υποστηρίζει σθεναρά το όραμα για μηδενική ρύπανση έως το 2050, το οποίο αποτελεί δομικό στοιχείο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, ταυτόχρονα με την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας. «Η απανθρακοποίηση της οικονομίας αποτελεί το πλέον δραστικό και αποτελεσματικό μέτρο ριζικής μείωσης της ρύπανσης. Το άλλο βασικό εργαλείο είναι η προώθηση της κυκλικής οικονομίας», επισήμανε. Στη συνέχεια, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εργαστεί, κατά προτεραιότητα, στη θέσπιση ευρωπαϊκού κανονιστικού πλαισίου για το έδαφος για το οποίο έως σήμερα απουσιάζει η ενωσιακή πολιτική, στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των αποβλήτων τροφίμων και στη μείωση της θαλάσσιας ρύπανσης, ενώ υπογράμμισε ότι «παράλληλα με τις κανονιστικές δράσεις, θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην προώθηση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου διευκόλυνσης σε ενωσιακό επίπεδο, μέσω του οποίου θα ενθαρρύνονται οι επενδύσεις με θετικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόσημο, η έρευνα και η καινοτομία».
Για το τρίτο κύριο θέμα της ατζέντας του Συνόδου που ήταν η πρόταση κανονισμού για τις μπαταρίες και τα απόβλητα μπαταριών, ο κ. Σκρέκας, στην παρέμβασή του, εκτίμησε ότι απαιτείται ακόμη αρκετή δουλειά, προκειμένου το σχέδιο κανονισμού να καταφέρει να δημιουργήσει ένα σύνολο λειτουργικών κανόνων που να μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα σε όλα τα κράτη-μέλη και δίχως να αμφισβητούνται τα μέτρα που ήδη έχουν ληφθεί σε εθνικό επίπεδο, με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
Το Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος της Ε.Ε. επικεντρώθηκε και στη συμμαχία για την απαλλαγή των μεταφορών από ανθρακούχες εκπομπές (Transport Decarbonisation Alliance – TDA), με τον κ. Σκρέκα να επισημαίνει την ανάγκη επιτάχυνσης του εξηλεκτρισμού των οχημάτων και της ταχύτερης εισαγωγής αυστηρότερων ορίων εκπομπών. Επιπρόσθετα, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφέρθηκε στον Κανονισμό Ταξινομίας (EU Taxonomy), τονίζοντας πως αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στη διάθεση των κρατών-μελών, προκειμένου να επιταχύνουν την ενεργειακή και πράσινη μετάβασή τους με βιώσιμο και αποτελεσματικό τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό, μίλησε για τον φιλόδοξο προγραμματισμό της Ελληνικής Κυβέρνησης, με κεντρικούς πυλώνες την απολιγνιτοποίηση και την αύξηση της χρήσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, καθώς και την ανάγκη βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης υποδομών φυσικού αερίου ως μεταβατικού καύσιμου.
Στη Σύνοδο, τέλος, συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, και επιμέρους θέματα, όπως η πρόληψη της απάτης σε σχέση με τα βιοκαύσιμα (βιοντίζελ), αλλά και η αντιμετώπιση της μείωσης των επικονιαστών.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού