
Η πορεία της ναυτιλίας προς την πλήρη απεξάρτηση της από τον άνθρακα υποστηρίζεται από όλους τους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας δεν μπορεί όμως να γίνει σε βάρος της ασφάλειας των ναυτικών και της ασφαλούς λειτουργίας του πλοίου. Αυτή η αρχή πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo) κ. Δημήτρη Φαφαλιό.
Μιλώντας στο 11ο Annual Operational Excellence in Shipping Forum της Capital Link ο κ. Φαφαλιός ανέφερε δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα που αν δεν υπάρξει η αναγκαία προσοχή μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα ασφαλείας για τα πληρώματα και τα πλοία. Το ένα αφορά τη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για την αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο απεξάρτησης από τον άνθρακα και την τοξικότητα του. Σημειώνεται ότι η αμμωνία ως καύσιμο είναι μια ιδέα που κερδίζει έδαφος μεταξύ των ειδικών ως κατάλληλη λύση μακροπρόθεσμα στην κατεύθυνση απαλλαγής της ναυτιλίας από το άνθρακα καθώς αποτελεί ένα καύσιμο μηδενικών ρύπων όταν προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (green ammonia).
Ωστόσο, λόγω της ακραίας τοξικότητας του καυσίμου, είναι κρίσιμο να αντιμετωπιστούν όλα τα ζητήματα ασφάλειας προκειμένου να μετριαστούν οι κίνδυνοι για τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Το δεύτερο αφορά στη μείωση της ισχύος του κινητήρα του πλοίου προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αερίων ρύπων. Όπως τόνισε ο κ. Φαφαλιός, κάτω από ένα κρίσιμο σημείο η μείωση της ισχύος θα προκαλέσει προβλήματα ασφαλούς ναυσιπλοΐας στο πλοίο.
Ο κ. Φαφαλιός εκτίμησε πάντως ότι η ναυτιλία θα ανταποκριθεί πλήρως στους στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και πρόσθεσε ότι η διεθνής κοινότητα πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και το χρονοδιάγραμμα με τα μέτρα βραχυπρόθεσμου, μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου χαρακτήρα που έχει λάβει για τη μείωση των αερίων ρύπων από τη ναυτιλία Πρόκειται για μέτρα λεπτομερή, λειτουργικά και αποτελεσματικά τόνισε.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»