Η πορεία της ναυτιλίας προς την πλήρη απεξάρτηση της από τον άνθρακα υποστηρίζεται από όλους τους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας δεν μπορεί όμως να γίνει σε βάρος της ασφάλειας των ναυτικών και της ασφαλούς λειτουργίας του πλοίου. Αυτή η αρχή πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Πλοίων μεταφοράς Χύδην Ξηρού Φορτίου (Intercargo) κ. Δημήτρη Φαφαλιό.
Μιλώντας στο 11ο Annual Operational Excellence in Shipping Forum της Capital Link ο κ. Φαφαλιός ανέφερε δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα που αν δεν υπάρξει η αναγκαία προσοχή μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα ασφαλείας για τα πληρώματα και τα πλοία. Το ένα αφορά τη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για την αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο απεξάρτησης από τον άνθρακα και την τοξικότητα του. Σημειώνεται ότι η αμμωνία ως καύσιμο είναι μια ιδέα που κερδίζει έδαφος μεταξύ των ειδικών ως κατάλληλη λύση μακροπρόθεσμα στην κατεύθυνση απαλλαγής της ναυτιλίας από το άνθρακα καθώς αποτελεί ένα καύσιμο μηδενικών ρύπων όταν προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (green ammonia).
Ωστόσο, λόγω της ακραίας τοξικότητας του καυσίμου, είναι κρίσιμο να αντιμετωπιστούν όλα τα ζητήματα ασφάλειας προκειμένου να μετριαστούν οι κίνδυνοι για τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Το δεύτερο αφορά στη μείωση της ισχύος του κινητήρα του πλοίου προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές αερίων ρύπων. Όπως τόνισε ο κ. Φαφαλιός, κάτω από ένα κρίσιμο σημείο η μείωση της ισχύος θα προκαλέσει προβλήματα ασφαλούς ναυσιπλοΐας στο πλοίο.
Ο κ. Φαφαλιός εκτίμησε πάντως ότι η ναυτιλία θα ανταποκριθεί πλήρως στους στόχους μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και πρόσθεσε ότι η διεθνής κοινότητα πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και το χρονοδιάγραμμα με τα μέτρα βραχυπρόθεσμου, μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου χαρακτήρα που έχει λάβει για τη μείωση των αερίων ρύπων από τη ναυτιλία Πρόκειται για μέτρα λεπτομερή, λειτουργικά και αποτελεσματικά τόνισε.
Latest News
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ