
Έντονο προβληματισμό προκαλεί σε επενδυτικούς κύκλους ο όρος, που είναι μάλλον παγκόσμια πρωτοτυπία, του διαγωνισμού για το ακίνητο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά που ανήκει στην ΕΤΑΔ που προβλέπει επιστροφή άτοκα το τιμήματος σε τρία χρόνια εάν δεν απομακρυνθεί το hot spot. O όρος αυτός όπως και η μη ύπαρξη άδειας λειτουργίας και άλλων προαπαιτούμενων για την νόμιμη λειτουργία της επιχείρησης αποτελούν αγκάθια για μια ομαλή έκβαση του διαγωνισμού που επαναλαμβάνεται για δεύτερη φορά.
Ειδικότερα όσον αφορά την ΕΝΑΕ, προβληματίζει το γεγονός ότι τυπικά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν διαθέτουν άδεια λειτουργίας γιατί όπως αναφέρει η ανακοίνωση του διαγωνισμού βρίσκεται υπό επικαιροποίηση. Το ίδιο ισχύει και για την Άδεια Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), ενώ και το πιστοποιητικό πυρασφάλειας βρίσκεται υπό έκδοση. Πρακτικά δεν θα έπρεπε να βρίσκονται σε λειτουργία, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά.
Αναφορικά τώρα με το ακίνητο της ΕΤΑΔ στους όρους πληρωμής υπάρχει η πρωτοτυπία πως αν περάσουν τρια χρόνια από την υπογραφή της Σύμβασης Αγοραπωλησίας και δεν έχει παραδοθεί το Ακίνητο που περιλαμβάνει και το hot spot για τους πρόσφυγες στον επενδυτή, τότε η Σύμβαση Αγοραπωλησίας θα λύεται και θα του επιστρέφεται το καταβληθέν από αυτόν μέχρι το χρόνο εκείνο μέρος του Συμφωνημένου Τιμήματος άτοκα και αμφότερα δε τα μέρη παραιτούνται από τη διεκδίκηση οιασδήποτε αποζημίωσης για την αιτία αυτή.
Με λίγα λόγια ο επενδυτής έχει δύο επιλογές: Ή να περιμένει πρώτα να περάσουν τα τρία χρόνια για να εξασφαλίσει ότι θα πάρει το ακίνητο που περιλαμβάνει και το hot spot, χωρίς να επενδύσει στο ακίνητο αυτό και άρα να πάνε χαμένα τρία χρόνια ή να επενδύσει κατά τη διάρκεια των τριών ετών για να εκσυγχρονίσει το ακίνητο και στη συνέχεια όμως να κινδυνεύει να χάσει την επένδυσή του αν δεν φύγει το hot spot.


Latest News

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»