
Έντονο προβληματισμό προκαλεί σε επενδυτικούς κύκλους ο όρος, που είναι μάλλον παγκόσμια πρωτοτυπία, του διαγωνισμού για το ακίνητο των ναυπηγείων Σκαραμαγκά που ανήκει στην ΕΤΑΔ που προβλέπει επιστροφή άτοκα το τιμήματος σε τρία χρόνια εάν δεν απομακρυνθεί το hot spot. O όρος αυτός όπως και η μη ύπαρξη άδειας λειτουργίας και άλλων προαπαιτούμενων για την νόμιμη λειτουργία της επιχείρησης αποτελούν αγκάθια για μια ομαλή έκβαση του διαγωνισμού που επαναλαμβάνεται για δεύτερη φορά.
Ειδικότερα όσον αφορά την ΕΝΑΕ, προβληματίζει το γεγονός ότι τυπικά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν διαθέτουν άδεια λειτουργίας γιατί όπως αναφέρει η ανακοίνωση του διαγωνισμού βρίσκεται υπό επικαιροποίηση. Το ίδιο ισχύει και για την Άδεια Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), ενώ και το πιστοποιητικό πυρασφάλειας βρίσκεται υπό έκδοση. Πρακτικά δεν θα έπρεπε να βρίσκονται σε λειτουργία, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά.
Αναφορικά τώρα με το ακίνητο της ΕΤΑΔ στους όρους πληρωμής υπάρχει η πρωτοτυπία πως αν περάσουν τρια χρόνια από την υπογραφή της Σύμβασης Αγοραπωλησίας και δεν έχει παραδοθεί το Ακίνητο που περιλαμβάνει και το hot spot για τους πρόσφυγες στον επενδυτή, τότε η Σύμβαση Αγοραπωλησίας θα λύεται και θα του επιστρέφεται το καταβληθέν από αυτόν μέχρι το χρόνο εκείνο μέρος του Συμφωνημένου Τιμήματος άτοκα και αμφότερα δε τα μέρη παραιτούνται από τη διεκδίκηση οιασδήποτε αποζημίωσης για την αιτία αυτή.
Με λίγα λόγια ο επενδυτής έχει δύο επιλογές: Ή να περιμένει πρώτα να περάσουν τα τρία χρόνια για να εξασφαλίσει ότι θα πάρει το ακίνητο που περιλαμβάνει και το hot spot, χωρίς να επενδύσει στο ακίνητο αυτό και άρα να πάνε χαμένα τρία χρόνια ή να επενδύσει κατά τη διάρκεια των τριών ετών για να εκσυγχρονίσει το ακίνητο και στη συνέχεια όμως να κινδυνεύει να χάσει την επένδυσή του αν δεν φύγει το hot spot.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία