![Άδειες κερκίδες: Πώς επηρεάστηκαν οι παίκτες ανάλογα με το χρώμα τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/2021-05-22T194021Z_417208821_RC26LN9WZLM1_RTRMADP_5_SOCCER-GREECE-CUP-FINAL_med.jpg)
Η πανδημία, εκτός από τα πολλά και ποικίλα ζήτηματα που ανέδειξε, δημιούργησε κι ένα συναρπαστικό φυσικό πείραμα, που έχει προκαλέσει πληθώρα ακαδημαΙκών ερευνών.
Και δεν είναι άλλο, από τους αθλητές που κλήθηκαν να αγωνιστούν σε άδεια γήπεδα, κι έγιναν εν αγνοία τους πρωταγωνιστές αυτού του πειράματος…
Πολλές μελέτες, επεχείρησαν να αναδείξουν τις επιπτώσεις της απουσίας φιλάθλων, και να αποδείξουν το κατά πόσο τελικά το πλεονέκτημα της γηπεδούχου ομάδας, προέρχεται από την παρουσία υποστηρικτών.
Στο πλαίσιο αυτό ο Fabrizio Colella, μεταπτυχιακός φοιτητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Λωζάνης, ανέδειξε μια άλλη πολύ ευαίσθητη πτυχή, με κοινωνικές προεκτάσεις. Θέλησε να αναδείξει πώς επηρεάζονται οι αποδόσεις των ποδοσφαιριστών από το bulling και τις ρατσιστικές επιθέσεις, και τι συμβαίνει τώρα που οι κερκίδες είναι άδειες.
Όλοι οι ποδοσφαιριστές δέχονται φραστική επίθεση, ωστόσο δεν υφίστανται όλοι τους ίδιους τύπους προσβολών. Τουλάχιστον στα ευρωπαϊκά γήπεδα, οι μη λευκοί παίκτες γίνονται αποδέκτες ρατσιστικών επιθέσεων.
Το ερώτημα που απασχόλησε τον Colella είναι το αν οι επιθέσεις αυτές επιβαρύνουν την απόδοση των μη λευκών παικτών, έναντι των λευκών.
Σύμφωνα με τον Economist, η πανδημία επέτρεψε στον κ. Colella να το ανακαλύψει. Για κάθε παίκτη της Serie A, την κορυφαία κατηγορία του ιταλικού ποδοσφαίρου, συνέταξε μεμονωμένα σκορ απόδοσης σε κάθε αγώνα τα τελευταία δύο χρόνια, κυμαινόμενα από μηδέν έως δέκα, τα οποία δημιουργήθηκαν από έναν αλγόριθμο.
Στη συνέχεια, ταξινόμησε πάνω από 500 παίκτες ως λευκούς ή μη λευκούς χρησιμοποιώντας την κλίμακα Fitzpatrick για ανθρώπινο χρώμα δέρματος, το οποίο είναι χρησιμοποιείται στην έρευνα δερματολογίας.
Τέλος, συνέκρινε τον τρόπο με τον οποίο κάθε παίκτης απέδιδε κατά μέσο όρο, σε αγώνες που παίζονταν μπροστά σε οπαδούς και σε αγώνες χωρίς οπαδούς.
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Κατά μέσο όρο, οι λευκοί παίκτες σημείωσαν ελαφρώς χειρότερες επιδόσεις χωρίς οπαδούς από ό, τι έκαναν σε γεμάτα γήπεδα. Αντίθετα, οι επιδόσεις των μη λευκών ποδοσφαιριστών βελτιώθηκαν σε στατιστικά σημαντικό βαθμό όταν οι οπαδοί απουσίαζαν.
Ο κ. Colella δημιούργησε ένα μαθηματικό μοντέλο που προσπάθησε να εξηγήσει αυτές τις διαφορές χρησιμοποιώντας άλλες μεταβλητές, όπως η εθνικότητα των παικτών και η συνολική ποιότητα των ομάδων. Ωστόσο, κανένας από αυτούς τους ελέγχους δεν εξάλειψε την επίδραση του χρώματος του δέρματος. Το αποτέλεσμα ήταν μεγαλύτερο για τους παίκτες με το πιο σκούρο δέρμα από ό, τι για τους πιο ανοικτόχρωμους.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ολυμπιακοί Αγώνες: Τι περιέχει το χρυσό κουτί που δίνουν στους νικητές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/66ab8fc12800003600de2c49-696x464-1-1-600x400.jpg)
Ολυμπιακοί Αγώνες: Τι περιέχει το χρυσό κουτί που δίνουν στους νικητές
Πέραν όμως των μεταλλίων και όλων αυτών των κλασικών διαδικασιών, οι αθλητές κρατούν στα χέρια τους και ένα χρυσό κουτί, μέσα στο οποίο κρύβεται κάτι…
![«Η Ελλάδα ελπίζει ακόμη σε πρόκριση»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/6283638-e1722370694310-600x400.jpg)
«Η Ελλάδα ελπίζει ακόμη σε πρόκριση»
Ο γερμανικός Τύπος αναφέρεται στην επικράτηση της Εθνικής Μπάσκετ απέναντι στην Αυστραλία
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Πόσα χρήματα παίρνουν οι αθλητές που κερδίζουν μετάλλιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-29T220449Z_5725445_MT1ABCPR908528009_RTRMADP_3_ABACA-PRESS-600x400.jpg)
Πόσα χρήματα παίρνουν οι αθλητές που κερδίζουν μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού [πίνακας]
Παρά το γεγονός ότι η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή δεν δίνει χρηματικά έπαθλα για την κατάκτηση μεταλλίων, αρκετές χώρες ανταμείβουν τους αθλητές τους με διάφορα μπόνους
![Ολυμπιακοί Αγώνες: Χάλκινος ο Τσελίδης στο τζούντο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/6284073-600x400.jpg)
Ολυμπιακοί Αγώνες: Χάλκινος ο Τσελίδης στο τζούντο
Ο Θοδωρής Τσελίδης κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο στην κατηγορία των 90 κιλών του τζούντο, φέρνοντας την πρώτη επιτυχία για την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
![Economist: Η «παγκοσμιοποίηση» του αθλητισμού και ο νέος πυρετός του χρυσού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-02-12T064556Z_527015503_UP1EK2B1TWSYX_RTRMADP_3_FOOTBALL-NFL-SUPERBOWL-600x400.jpg)
Economist: Η «παγκοσμιοποίηση» του αθλητισμού και ο νέος πυρετός του χρυσού
Ο αθλητισμός περνά σε μια φάση παγκοσμιοποίησης ευνοημένος από τις νέες τεχνολογίες, υποστηρίζει σε άρθρο του ο Economist
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Aπαγορεύεται η χρήση πλαστικών, εκτός εάν είναι Coca Cola](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-70-600x397.jpg)
Aπαγορεύεται η χρήση πλαστικών στους Ολυμπιακούς, εκτός εάν είναι... Coca Cola
Οι Αγώνες του Παρισιού θριαμβευτικά διακηρύσσουν την απαγόρευση των πλαστικών μιας χρήσης, ενώ ο μεγάλος χορηγός τους χρησιμοποιεί εκατομμύρια από αυτά
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Ποιοι γόνοι κροίσων αγωνίζονται στο Παρίσι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_rich_athletes-600x352.png)
Ποιοι γόνοι κροίσων αγωνίζονται στους Ολυμπιακούς Αγώνες
Η πρόκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες απαιτεί πειθαρχία, χρόνια εκπαίδευσης και δέσμευση - Και, βέβαια, εννοείται ότι μια καλή χρηματοδότηση συμβάλλει τα μέγιστα
![Formula 1: Ποια ωρολογοποιία κυνηγάει την επίσημη χορηγία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/formula1-600x382.jpeg)
Ποια ωρολογοποιία κυνηγάει την pole position στη Formula 1
Η θέση του επίσημου χορηγού σημαίνει τεράστιες πωλήσεις
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Τα αεροδρόμια του Παρισιού είναι ολυμπιονίκες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/PARIS-ent-600x337.jpg)
Τα αεροδρόμια του Παρισιού είναι ολυμπιονίκες
Αυτή την εβδομάδα, η πόλη του φωτός είναι η πόλη των πτήσεων
![Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Αέρας πολυτέλειας στο Παρίσι – Η δυναμική παρουσία των επώνυμων brand](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-26T221120Z_1068908957_RC2A39A6G7LL_RTRMADP_5_OLYMPICS-2024-OPENING-CEREMONY-600x400.jpg)
Αέρας πολυτέλειας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού - Δυναμικό «παρών» από επώνυμα brand
Πώς τα brand πολυτελείας προσπαθούν να αξιοποιήσουν τη φήμη της γαλλικής πρωτεύουσας για να ξανακερδίσουν το μεγάλο κοινό - «Χρυσή ευκαιρία» οι Ολυμπιακοί Αγώνες