Καλά νέα για τος πλοιοκτήτες των δεξαμενοπλοίων είχαν την προηγούμενη εβδομάδα τόσο ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (International Energy Agency -IEA) όσο και η αμερικάνικη υπηρεσία ενέργειας (U.S. Energy Information Administration-EIA). Και οι δυο οργανισμοί με μικρές διαφορές προέβλεψαν αύξηση της ζήτησης αργού πετρελαίου για το υπόλοιπο του 2021 κα για το 2022 καθώς ο πλανήτης επανέρχεται σε «λειτουργία» σταδιακά, αντιμετωπίζοντας την πανδημία.
Η IEA εκτίμα ότι η παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 5,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2021 και επιπλέον 3,1 εκατ βαρέλια την ημέρα το 2022.
Η ΕΙΑ αναμένει την ίδια άνοδο της ζήτησης για το 2021 είναι όμως λίγο περισσότερο αισιόδοξη για το 2022 καθώς εκτιμά άνοδο της ζήτησης κατά +3,6 εκατ. βαρέλια τη ημέρα.
Τι σημαίνουν αυτές οι εκτιμήσεις για τα δεξαμενόπλοια; Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Poten & Partners το καλό είναι ότι και οι δύο οργανισμοί αναμένουν έντονη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου και σε αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια. Ωστόσο υπάρχει εδώ μια μικρή υποσημείωση.
Το 2021, η ανάκαμψη της ζήτησης αφορά περισσότερο τις χώρες του ΟΟΣΑ, οι οποίες έχουν πρόσβαση σε περισσότερες πηγές προμηθείας αργού που είναι σε πιο κοντινές αποστάσεις με συνέπια η άνοδος σε τονομίλια να είναι μικρότερη αναλογικά από την γενικότερη άνοδο της ζήτησης αργού. Για το 2022 όμως όπου η πρόβλεψη για άνοδο της κατανάλωσης πετρελαίου αφορά περισσότερο χώρες εκτός του ΟΟΣΑ, και, ταυτόχρονα, επιταχύνεται και η αύξηση της παραγωγής χωρών εκτός ΟΠΕΚ, καταγράφεται μια μεγαλύτερη άνοδο της ζήτησης σε τονομίλια που είναι πολύ καλύτερο νέο για τα δεξαμενόπλοια.
Από την οικονομική ανάκαμψη θα επωφεληθούν και τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού όπως σημειώνει ο Poten.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τους Clarksons ο μέσος ημερήσιος ναύλος για ένα VLCC κυμάνθηκε στα 2.800 δολ. την προηγούμενη Παρασκευή μειωμένος κατά 16,7% σε σύγκριση με μία ημέρα πριν ενώ για ένα ιδίου μεγέθους δεξαμενόπλοιο κατηγορίας όμως eco και έτους ναυπήγησης 2015 ο μέσος ημερήσιος ναυλος ήταν στο τέλος της εβδομάδας στα 9.200 δολ μειωμένος κατά 500 δολ από μία ημέρα πριν.
Πάντως όπως εκτιμά και ο Clarksons τα νέα από τις ανακοινώσεις της ΙΕΑ για τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιωv είναι καλά και προσθέτει ότι οι επενδυτές θα πρέπεi να ξεσκονίσουν τους υπολογιστές τονομιλίων καθώς η άνοδος της παραγωγής από τις ΗΠΑ λειτουργεί προ όφελος των δεξαμενοπλοίων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ένα εκατ βαρέλια αργού από τις ΗΠΑ προς την Κίνα απαιτεί 55 VLCC ετησίως, ενώ ο ίδιος όγκος από τη Μέση Ανατολή θα απαιτούσε μόλις 23 VLCCs.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International