Καλά νέα για τος πλοιοκτήτες των δεξαμενοπλοίων είχαν την προηγούμενη εβδομάδα τόσο ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (International Energy Agency -IEA) όσο και η αμερικάνικη υπηρεσία ενέργειας (U.S. Energy Information Administration-EIA). Και οι δυο οργανισμοί με μικρές διαφορές προέβλεψαν αύξηση της ζήτησης αργού πετρελαίου για το υπόλοιπο του 2021 κα για το 2022 καθώς ο πλανήτης επανέρχεται σε «λειτουργία» σταδιακά, αντιμετωπίζοντας την πανδημία.
Η IEA εκτίμα ότι η παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 5,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2021 και επιπλέον 3,1 εκατ βαρέλια την ημέρα το 2022.
Η ΕΙΑ αναμένει την ίδια άνοδο της ζήτησης για το 2021 είναι όμως λίγο περισσότερο αισιόδοξη για το 2022 καθώς εκτιμά άνοδο της ζήτησης κατά +3,6 εκατ. βαρέλια τη ημέρα.
Τι σημαίνουν αυτές οι εκτιμήσεις για τα δεξαμενόπλοια; Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Poten & Partners το καλό είναι ότι και οι δύο οργανισμοί αναμένουν έντονη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου και σε αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια. Ωστόσο υπάρχει εδώ μια μικρή υποσημείωση.
Το 2021, η ανάκαμψη της ζήτησης αφορά περισσότερο τις χώρες του ΟΟΣΑ, οι οποίες έχουν πρόσβαση σε περισσότερες πηγές προμηθείας αργού που είναι σε πιο κοντινές αποστάσεις με συνέπια η άνοδος σε τονομίλια να είναι μικρότερη αναλογικά από την γενικότερη άνοδο της ζήτησης αργού. Για το 2022 όμως όπου η πρόβλεψη για άνοδο της κατανάλωσης πετρελαίου αφορά περισσότερο χώρες εκτός του ΟΟΣΑ, και, ταυτόχρονα, επιταχύνεται και η αύξηση της παραγωγής χωρών εκτός ΟΠΕΚ, καταγράφεται μια μεγαλύτερη άνοδο της ζήτησης σε τονομίλια που είναι πολύ καλύτερο νέο για τα δεξαμενόπλοια.
Από την οικονομική ανάκαμψη θα επωφεληθούν και τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού όπως σημειώνει ο Poten.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τους Clarksons ο μέσος ημερήσιος ναύλος για ένα VLCC κυμάνθηκε στα 2.800 δολ. την προηγούμενη Παρασκευή μειωμένος κατά 16,7% σε σύγκριση με μία ημέρα πριν ενώ για ένα ιδίου μεγέθους δεξαμενόπλοιο κατηγορίας όμως eco και έτους ναυπήγησης 2015 ο μέσος ημερήσιος ναυλος ήταν στο τέλος της εβδομάδας στα 9.200 δολ μειωμένος κατά 500 δολ από μία ημέρα πριν.
Πάντως όπως εκτιμά και ο Clarksons τα νέα από τις ανακοινώσεις της ΙΕΑ για τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιωv είναι καλά και προσθέτει ότι οι επενδυτές θα πρέπεi να ξεσκονίσουν τους υπολογιστές τονομιλίων καθώς η άνοδος της παραγωγής από τις ΗΠΑ λειτουργεί προ όφελος των δεξαμενοπλοίων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ένα εκατ βαρέλια αργού από τις ΗΠΑ προς την Κίνα απαιτεί 55 VLCC ετησίως, ενώ ο ίδιος όγκος από τη Μέση Ανατολή θα απαιτούσε μόλις 23 VLCCs.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς