
Η Σρι Λάνκα επιδιώκει μια προσωρινή απαίτηση 40 εκατομμυρίων δολαρίων από τον διαχειριστή ενός πλοίου που καταστράφηκε από πυρκαγιά και βυθίστηκε στα ανοικτά της χώρας για να καλύψει μέρος του κόστους της καταπολέμησης των συνεπειών, ανέφεραν αξιωματούχοι το Σάββατο.
Ο γενικός εισαγγελέας της Σρι Λάνκα έστειλε το αίτημα σε δικηγόρους που εκπροσωπούν την X-Press Feeders, την εταιρεία εκμετάλλευσης του πλοίου, δήλωσε η Darshani Lahandapura, επικεφαλής της κρατικής αρχής προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Είπε ότι οι αρχές εξακολουθούν να αξιολογούν τις συνολικές ζημίες και η προσωρινή αξίωση ζητά αποζημίωση για έξοδα από τις 20 Μαΐου, όταν το πλοίο άρπαξε φωτιά, έως την 1η Ιουνίου.
Το υπό σημαία Σιγκαπούρης MV X-Press Pearl άρχισε να βυθίζεται στις 2 Ιουνίου, μια ημέρα αφότου οι αρχές νόμισαν ότι έσβησαν τη φωτιά.
Την περασμένη εβδομάδα, ειδικοί ανακάλυψαν τη συσκευή καταγραφής δεδομένων του πλοίου.
Η πυρκαγιά ξέσπασε ενώ το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο περίπου 9,5 ναυτικά μίλια (18 χιλιόμετρα) βορειοδυτικά της πρωτεύουσας, Κολόμπο, και περίμενε να μπει στο κύριο λιμάνι της χώρας.
Το ναυτικό της Σρι Λάνκα πιστεύει ότι η πυρκαγιά προκλήθηκε από το χημικό φορτίο του πλοίου, το οποίο περιελάμβανε περισσότερους από 22 τόνους νιτρικού οξέος και άλλες χημικές ουσίες, οι περισσότερες εκ των οποίων καταστράφηκαν στη φωτιά. Αλλά συντρίμμια, συμπεριλαμβανομένων καμένου υαλοβάμβακα και τόνων πλαστικών σβόλων, έχουν ήδη μολύνει τις κοντινές παραλίες.
Υπάρχουν ανησυχίες ότι μια διαρροή των εναπομείναντων χημικών ουσιών και πετρελαίου στο πλοίο θα μπορούσε να καταστρέψει τη θαλάσσια ζωή.
Ωστόσο, οι αρχές της Σρι Λάνκα και ο διαχειριστής του πλοίου λένε ότι δεν υπάρχει ακόμη μεγάλη διαρροή πετρελαίου.
Η φωτιά έκαιγε για 13 ημέρες πριν σβήσει την περασμένη εβδομάδα. Οι προσπάθειες να το ρυμουλκήσουν σε βαθύτερα νερά απέτυχαν όταν η πρύμνη του σκάφους βυθίστηκε.
Το πλοίο παραμένει μερικώς βυθισμένο σε ύδατα βάθους περίπου 21 μέτρων.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική