Η Σρι Λάνκα επιδιώκει μια προσωρινή απαίτηση 40 εκατομμυρίων δολαρίων από τον διαχειριστή ενός πλοίου που καταστράφηκε από πυρκαγιά και βυθίστηκε στα ανοικτά της χώρας για να καλύψει μέρος του κόστους της καταπολέμησης των συνεπειών, ανέφεραν αξιωματούχοι το Σάββατο.
Ο γενικός εισαγγελέας της Σρι Λάνκα έστειλε το αίτημα σε δικηγόρους που εκπροσωπούν την X-Press Feeders, την εταιρεία εκμετάλλευσης του πλοίου, δήλωσε η Darshani Lahandapura, επικεφαλής της κρατικής αρχής προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Είπε ότι οι αρχές εξακολουθούν να αξιολογούν τις συνολικές ζημίες και η προσωρινή αξίωση ζητά αποζημίωση για έξοδα από τις 20 Μαΐου, όταν το πλοίο άρπαξε φωτιά, έως την 1η Ιουνίου.
Το υπό σημαία Σιγκαπούρης MV X-Press Pearl άρχισε να βυθίζεται στις 2 Ιουνίου, μια ημέρα αφότου οι αρχές νόμισαν ότι έσβησαν τη φωτιά.
Την περασμένη εβδομάδα, ειδικοί ανακάλυψαν τη συσκευή καταγραφής δεδομένων του πλοίου.
Η πυρκαγιά ξέσπασε ενώ το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο περίπου 9,5 ναυτικά μίλια (18 χιλιόμετρα) βορειοδυτικά της πρωτεύουσας, Κολόμπο, και περίμενε να μπει στο κύριο λιμάνι της χώρας.
Το ναυτικό της Σρι Λάνκα πιστεύει ότι η πυρκαγιά προκλήθηκε από το χημικό φορτίο του πλοίου, το οποίο περιελάμβανε περισσότερους από 22 τόνους νιτρικού οξέος και άλλες χημικές ουσίες, οι περισσότερες εκ των οποίων καταστράφηκαν στη φωτιά. Αλλά συντρίμμια, συμπεριλαμβανομένων καμένου υαλοβάμβακα και τόνων πλαστικών σβόλων, έχουν ήδη μολύνει τις κοντινές παραλίες.
Υπάρχουν ανησυχίες ότι μια διαρροή των εναπομείναντων χημικών ουσιών και πετρελαίου στο πλοίο θα μπορούσε να καταστρέψει τη θαλάσσια ζωή.
Ωστόσο, οι αρχές της Σρι Λάνκα και ο διαχειριστής του πλοίου λένε ότι δεν υπάρχει ακόμη μεγάλη διαρροή πετρελαίου.
Η φωτιά έκαιγε για 13 ημέρες πριν σβήσει την περασμένη εβδομάδα. Οι προσπάθειες να το ρυμουλκήσουν σε βαθύτερα νερά απέτυχαν όταν η πρύμνη του σκάφους βυθίστηκε.
Το πλοίο παραμένει μερικώς βυθισμένο σε ύδατα βάθους περίπου 21 μέτρων.
Latest News
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023
«Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»: Ποιοι και πώς θα λάβουν άτοκα δάνεια 5.000 – 25.000 ευρώ
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την πρεμιέρα του νέου προγράμματος «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου» με την επιλογή των δικαιούχων να γίνεται με βάση τη σειρά υποβολής των αιτήσεων
Μητσοτάκης για «Εξοικονομώ 2025»: «Βελτιώνει την ποιότητα ζωής και συμβάλει στην πράσινη ανάπτυξη»
Το πρόγραμμα, οι δικαιούχοι και η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το «Εξοικονομώ 2025»
Ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση από την Elpedison
Η συγκεκριμένη λύση της Elpedison δίνει τη δυνατότητα χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης
Πέντε μίνι - Εξοικονομώ 250 εκατ. για επιχειρήσεις, καταλύματα, δήμους, παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία
Οι ενδιαφερόμενοι για καθένα από αυτά, θα μπορούν να υποβάλουν, σταδιακά, τις αιτήσεις τους, καθώς υπεγράφησαν οι σχετικές προσκλήσεις