
Η Σρι Λάνκα επιδιώκει μια προσωρινή απαίτηση 40 εκατομμυρίων δολαρίων από τον διαχειριστή ενός πλοίου που καταστράφηκε από πυρκαγιά και βυθίστηκε στα ανοικτά της χώρας για να καλύψει μέρος του κόστους της καταπολέμησης των συνεπειών, ανέφεραν αξιωματούχοι το Σάββατο.
Ο γενικός εισαγγελέας της Σρι Λάνκα έστειλε το αίτημα σε δικηγόρους που εκπροσωπούν την X-Press Feeders, την εταιρεία εκμετάλλευσης του πλοίου, δήλωσε η Darshani Lahandapura, επικεφαλής της κρατικής αρχής προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Είπε ότι οι αρχές εξακολουθούν να αξιολογούν τις συνολικές ζημίες και η προσωρινή αξίωση ζητά αποζημίωση για έξοδα από τις 20 Μαΐου, όταν το πλοίο άρπαξε φωτιά, έως την 1η Ιουνίου.
Το υπό σημαία Σιγκαπούρης MV X-Press Pearl άρχισε να βυθίζεται στις 2 Ιουνίου, μια ημέρα αφότου οι αρχές νόμισαν ότι έσβησαν τη φωτιά.
Την περασμένη εβδομάδα, ειδικοί ανακάλυψαν τη συσκευή καταγραφής δεδομένων του πλοίου.
Η πυρκαγιά ξέσπασε ενώ το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο περίπου 9,5 ναυτικά μίλια (18 χιλιόμετρα) βορειοδυτικά της πρωτεύουσας, Κολόμπο, και περίμενε να μπει στο κύριο λιμάνι της χώρας.
Το ναυτικό της Σρι Λάνκα πιστεύει ότι η πυρκαγιά προκλήθηκε από το χημικό φορτίο του πλοίου, το οποίο περιελάμβανε περισσότερους από 22 τόνους νιτρικού οξέος και άλλες χημικές ουσίες, οι περισσότερες εκ των οποίων καταστράφηκαν στη φωτιά. Αλλά συντρίμμια, συμπεριλαμβανομένων καμένου υαλοβάμβακα και τόνων πλαστικών σβόλων, έχουν ήδη μολύνει τις κοντινές παραλίες.
Υπάρχουν ανησυχίες ότι μια διαρροή των εναπομείναντων χημικών ουσιών και πετρελαίου στο πλοίο θα μπορούσε να καταστρέψει τη θαλάσσια ζωή.
Ωστόσο, οι αρχές της Σρι Λάνκα και ο διαχειριστής του πλοίου λένε ότι δεν υπάρχει ακόμη μεγάλη διαρροή πετρελαίου.
Η φωτιά έκαιγε για 13 ημέρες πριν σβήσει την περασμένη εβδομάδα. Οι προσπάθειες να το ρυμουλκήσουν σε βαθύτερα νερά απέτυχαν όταν η πρύμνη του σκάφους βυθίστηκε.
Το πλοίο παραμένει μερικώς βυθισμένο σε ύδατα βάθους περίπου 21 μέτρων.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων