
Τον κώδωνα του κινδύνου, ότι η σημαντική αύξηση στις τιμές και οι ελλείψεις στα δομικά υλικά μπορεί να υπονομεύσουν το Ταμείο Ανάκαμψης, κρούουν εκπρόσωποι του κατασκευαστικού κλάδου στην Ευρώπη.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, ο εν λόγω κλάδος, ο οποίος αντιστοιχεί στο 10% της συνολικής οικονομικής παραγωγής στην ΕΕ, αναμένεται να λάβει ένα μεγάλο μέρος του Ταμείου Ανάκαμψης μέσω των προωθούμενων έργων υποδομής.
Ωστόσο, το κόστος των υλικών, από μέταλλο και ξύλο μέχρι σκυρόδεμα και χαλκό, καταγράφει εκρηκτική αύξηση τις τελευταίες εβδομάδες, με δεδομένο ότι οικονομική ανάκαμψη έχει προκαλέσει κατασκευαστική έξαρση,
Μάλιστα, πολλοί παραγωγοί δεν μπορούν να παράσχουν τις προμήθειες νωρίτερα από το τέλος του έτους, γεγονός που προκαλεί καθυστερήσεις στην προμήθεια των υλικών και ενισχύει τις πληθωριστικές πιέσεις,
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Οικοδομικών Επιχειρήσεων (FIEC), το κόστος ασφάλτου αυξήθηκε κατά 15% μόνο σε τρεις μήνες, το κόστος τσιμέντου αυξήθηκε κατά 10% σε ένα μήνα και η αύξηση για το κόστος του ξύλου ήταν πάνω από 20%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά τα δημόσια έργα, για περιπτώσεις καθυστερήσεων προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις στους κατασκευαστές, ενώ οι εργολάβοι συχνά καλούνται να καλύψουν το αυξανόμενο κόστος, μόλις αυτό προκύψει.
Ο Domenico Campogrande, γενικός διευθυντής της FIEC, προειδοποίησε ότι η αύξηση στις τιμές και οι πρόσθετες καθυστερήσεις, μπορεί να έχουν επιπτώσεις στα κεφάλαια που θα διατεθούν από την ΕΕ. Με λίγα λόγια μπορεί να χρήματα που θα διατεθούν για συγκεκριμένα έργα, να μην φτάσουν, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν και σημαντικές αποκλίσεις ως προς τα χρονοδιαγράμματα.
Σε επιστολή της προς το European Fee, η FIEC σήμανε «συναγερμό» για την αύξηση των τιμών και τις ελλείψεις, τονίζοντας ότι αυτές οι παράμετροι απειλούν τον κλάδο και κατ’επέκταση τα εθνικά σχέδια στήριξης.
Στην Ιταλία – που είναι ο μεγαλύτερος δικαιούχος των χρημάτων από τις Βρυξέλλες – η ομοσπονδιακή κυβέρνηση σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα από 100 δισ. ευρώ από τη χρηματοδότησή της στην ΕΕ για την κατασκευή νέων υποδομών τα επόμενα 5 χρόνια. Ωστόσο, ο κλάδος έχει προειδοποιήσει τους κυβερνώντες για τους κινδύνους.


Latest News

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο