
Τον κώδωνα του κινδύνου, ότι η σημαντική αύξηση στις τιμές και οι ελλείψεις στα δομικά υλικά μπορεί να υπονομεύσουν το Ταμείο Ανάκαμψης, κρούουν εκπρόσωποι του κατασκευαστικού κλάδου στην Ευρώπη.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, ο εν λόγω κλάδος, ο οποίος αντιστοιχεί στο 10% της συνολικής οικονομικής παραγωγής στην ΕΕ, αναμένεται να λάβει ένα μεγάλο μέρος του Ταμείου Ανάκαμψης μέσω των προωθούμενων έργων υποδομής.
Ωστόσο, το κόστος των υλικών, από μέταλλο και ξύλο μέχρι σκυρόδεμα και χαλκό, καταγράφει εκρηκτική αύξηση τις τελευταίες εβδομάδες, με δεδομένο ότι οικονομική ανάκαμψη έχει προκαλέσει κατασκευαστική έξαρση,
Μάλιστα, πολλοί παραγωγοί δεν μπορούν να παράσχουν τις προμήθειες νωρίτερα από το τέλος του έτους, γεγονός που προκαλεί καθυστερήσεις στην προμήθεια των υλικών και ενισχύει τις πληθωριστικές πιέσεις,
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Οικοδομικών Επιχειρήσεων (FIEC), το κόστος ασφάλτου αυξήθηκε κατά 15% μόνο σε τρεις μήνες, το κόστος τσιμέντου αυξήθηκε κατά 10% σε ένα μήνα και η αύξηση για το κόστος του ξύλου ήταν πάνω από 20%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά τα δημόσια έργα, για περιπτώσεις καθυστερήσεων προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις στους κατασκευαστές, ενώ οι εργολάβοι συχνά καλούνται να καλύψουν το αυξανόμενο κόστος, μόλις αυτό προκύψει.
Ο Domenico Campogrande, γενικός διευθυντής της FIEC, προειδοποίησε ότι η αύξηση στις τιμές και οι πρόσθετες καθυστερήσεις, μπορεί να έχουν επιπτώσεις στα κεφάλαια που θα διατεθούν από την ΕΕ. Με λίγα λόγια μπορεί να χρήματα που θα διατεθούν για συγκεκριμένα έργα, να μην φτάσουν, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν και σημαντικές αποκλίσεις ως προς τα χρονοδιαγράμματα.
Σε επιστολή της προς το European Fee, η FIEC σήμανε «συναγερμό» για την αύξηση των τιμών και τις ελλείψεις, τονίζοντας ότι αυτές οι παράμετροι απειλούν τον κλάδο και κατ’επέκταση τα εθνικά σχέδια στήριξης.
Στην Ιταλία – που είναι ο μεγαλύτερος δικαιούχος των χρημάτων από τις Βρυξέλλες – η ομοσπονδιακή κυβέρνηση σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα από 100 δισ. ευρώ από τη χρηματοδότησή της στην ΕΕ για την κατασκευή νέων υποδομών τα επόμενα 5 χρόνια. Ωστόσο, ο κλάδος έχει προειδοποιήσει τους κυβερνώντες για τους κινδύνους.


Latest News

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη