Εισιτήριο για το καλοκαίρι του 2022 βγάζουν οι τρεις σταθμοί της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο. Αυτό επαναβεβαιώθηκε σήμερα, κατά την επίσκεψη στο εργοτάξιο του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο» του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή. Για την ανάδειξη του Πειραιά σε ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο της ευρύτερης περιοχής, μίλησε ο υπουργός, καθώς θα έχει σύνδεση εκτός από το μετρό, με το τραμ και τον προαστιακό, που θα συνδέουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μέσα σε 50 λεπτά.
Όπως είπε ο αρμόδιος υπουργός, στα τέλη του 2019 σχεδόν δεν είχαν ξεκινήσει οι εκσκαφές, ενώ σήμερα βρισκόμαστε στα τελειώματα των αρχιτεκτονικών εργασιών και έχουν ήδη πέσει τα μπετά. Τα εργοτάξια των τριών σταθμών κρατήθηκαν ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας και σήμερα βρίσκονται σχεδόν στο 90% των εργασιών, σε ορισμένες δε περιπτώσεις και μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Οι τρεις σταθμοί θα έχουν ολοκληρωθεί και θα μπουν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.
Οι τρεις εναπομείναντες σταθμοί της επέκτασης θα καλύψουν πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης του Πειραιά, ενώ ο τερματικός σταθμός είναι στην καρδιά της επιχειρηματικής και εμπορικής ζωής. Με την επέκταση, η Γραμμή 3, συνολικού μήκους 50 χλμ., θα ενώνει το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας, τα βόρεια προάστια και το αεροδρόμιο.
Επεσήμανε δε πως ένα μεγάλο έργο Μετρό είναι και μία μεγάλη ευκαιρία ανάδειξης αρχαιολογικών ευρημάτων. Ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο θα είναι ένας σταθμός Μουσείο με την προβολή αυτών των ευρημάτων, όπου κυριαρχεί ένα βοτσαλωτό δάπεδο.
Σταθμός-μουσείο στο Δημοτικό Θέατρο
Νωρίτερα, ο υπουργός ξεναγήθηκε στην «Ξυλαποθήκη», όπου έχουν συγκεντρωθεί όλα τα αρχαιολογικά ευρήματα της ανασκαφής και γίνεται η αποκατάστασή τους από τους ειδικούς. Περισσότερα από 10.000 αντικείμενα όλων των εποχών που ακολούθησαν την ιστορία της πόλης, οι αρχαιότητες πριν το 86 π.Χ., τμήμα του Αδριάνειου Υδραγωγείου, του αποχετευτικού συστήματος της πόλης, αλλά και καθημερινά αντικείμενα, όπως σκεύη, είναι συγκεντρωμένα στον χώρο.
Όπως επισημάνθηκε, τα εν λόγω ευρήματα, για τα οποία έχει υιοθετηθεί η μέθοδος της απόσπασης κι επενατοποθέτησης, για την οποία τόσος λόγος έχει γίνει στην περίπτωση του μετρό Θεσσαλονίκης σχετικά με τον σταθμό Βενιζέλου, θα επανατοποθετηθούν στον χώρο του σταθμού στο Δημοτικό Θέατρο. Ο εν λόγω σταθμός θα αποτελεί ουσιαστικά ένα «μουσείο» για την πόλη, που θα αναδεικνύει την ιστορία, αλλά και το τουριστικό της προφίλ.
«Ο σταθμός “Δημοτικό Θέατρο” θα είναι ένας σταθμός πρότυπο», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, «που θα συμβολίζει αυτό που εμείς στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη λέμε ότι μπορούμε να έχουμε και αρχαία και μετρό. Και θα είναι πρότυπο δεδομένου ότι έχει βρεθεί ένα πολύ σημαντικό βοτσαλωτό δάπεδο που θα εκτεθεί, καθώς και άλλα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα».
Τον υπουργό συνόδευαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης επεσήμανε πως είναι πλέον όρατο πως υπάρχει εντυπωσιακή πρόοδος και το έργο “τρέχει”. Σημείωσε πως υπάρχει αγωνία για να ενταχθεί το Μετρό στην πόλη και να ξεκινήσει η λειτουργία του. “Ο Πειραιάς θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Ευρώπη με την παρουσία Μετρό, Τραμ, Προαστιακού και του Λιμανιού” είπε χαρακτηριστικά ο κ.Μώραλης.
Επικαιροποιείται η μελέτη υπογειοποίησης του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς
Αναφορικά με την υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του Μετρό, από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, όπως είπε ο υπουργός, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, προχωρά η επικαιροποίηση της μελέτης, έτσι ώστε αυτό το δύσκολο, αλλά συνάμα σημαντικό έργο να προχωρήσει. Ήδη, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει η σκέψη της σύντμησης των χρόνων προκειμένου να ολοκληρωθούν οι μελέτες γρηγορότερα. «Το έργο βρίσκεται σε μια πολύ καλή βάση», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
Latest News
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο