
Εισιτήριο για το καλοκαίρι του 2022 βγάζουν οι τρεις σταθμοί της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο. Αυτό επαναβεβαιώθηκε σήμερα, κατά την επίσκεψη στο εργοτάξιο του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο» του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή. Για την ανάδειξη του Πειραιά σε ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο της ευρύτερης περιοχής, μίλησε ο υπουργός, καθώς θα έχει σύνδεση εκτός από το μετρό, με το τραμ και τον προαστιακό, που θα συνδέουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μέσα σε 50 λεπτά.
Όπως είπε ο αρμόδιος υπουργός, στα τέλη του 2019 σχεδόν δεν είχαν ξεκινήσει οι εκσκαφές, ενώ σήμερα βρισκόμαστε στα τελειώματα των αρχιτεκτονικών εργασιών και έχουν ήδη πέσει τα μπετά. Τα εργοτάξια των τριών σταθμών κρατήθηκαν ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας και σήμερα βρίσκονται σχεδόν στο 90% των εργασιών, σε ορισμένες δε περιπτώσεις και μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Οι τρεις σταθμοί θα έχουν ολοκληρωθεί και θα μπουν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.
Οι τρεις εναπομείναντες σταθμοί της επέκτασης θα καλύψουν πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης του Πειραιά, ενώ ο τερματικός σταθμός είναι στην καρδιά της επιχειρηματικής και εμπορικής ζωής. Με την επέκταση, η Γραμμή 3, συνολικού μήκους 50 χλμ., θα ενώνει το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας, τα βόρεια προάστια και το αεροδρόμιο.
Επεσήμανε δε πως ένα μεγάλο έργο Μετρό είναι και μία μεγάλη ευκαιρία ανάδειξης αρχαιολογικών ευρημάτων. Ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο θα είναι ένας σταθμός Μουσείο με την προβολή αυτών των ευρημάτων, όπου κυριαρχεί ένα βοτσαλωτό δάπεδο.
Σταθμός-μουσείο στο Δημοτικό Θέατρο
Νωρίτερα, ο υπουργός ξεναγήθηκε στην «Ξυλαποθήκη», όπου έχουν συγκεντρωθεί όλα τα αρχαιολογικά ευρήματα της ανασκαφής και γίνεται η αποκατάστασή τους από τους ειδικούς. Περισσότερα από 10.000 αντικείμενα όλων των εποχών που ακολούθησαν την ιστορία της πόλης, οι αρχαιότητες πριν το 86 π.Χ., τμήμα του Αδριάνειου Υδραγωγείου, του αποχετευτικού συστήματος της πόλης, αλλά και καθημερινά αντικείμενα, όπως σκεύη, είναι συγκεντρωμένα στον χώρο.
Όπως επισημάνθηκε, τα εν λόγω ευρήματα, για τα οποία έχει υιοθετηθεί η μέθοδος της απόσπασης κι επενατοποθέτησης, για την οποία τόσος λόγος έχει γίνει στην περίπτωση του μετρό Θεσσαλονίκης σχετικά με τον σταθμό Βενιζέλου, θα επανατοποθετηθούν στον χώρο του σταθμού στο Δημοτικό Θέατρο. Ο εν λόγω σταθμός θα αποτελεί ουσιαστικά ένα «μουσείο» για την πόλη, που θα αναδεικνύει την ιστορία, αλλά και το τουριστικό της προφίλ.
«Ο σταθμός “Δημοτικό Θέατρο” θα είναι ένας σταθμός πρότυπο», ανέφερε ο κ. Καραμανλής, «που θα συμβολίζει αυτό που εμείς στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη λέμε ότι μπορούμε να έχουμε και αρχαία και μετρό. Και θα είναι πρότυπο δεδομένου ότι έχει βρεθεί ένα πολύ σημαντικό βοτσαλωτό δάπεδο που θα εκτεθεί, καθώς και άλλα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα».
Τον υπουργό συνόδευαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης επεσήμανε πως είναι πλέον όρατο πως υπάρχει εντυπωσιακή πρόοδος και το έργο “τρέχει”. Σημείωσε πως υπάρχει αγωνία για να ενταχθεί το Μετρό στην πόλη και να ξεκινήσει η λειτουργία του. “Ο Πειραιάς θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Ευρώπη με την παρουσία Μετρό, Τραμ, Προαστιακού και του Λιμανιού” είπε χαρακτηριστικά ο κ.Μώραλης.
Επικαιροποιείται η μελέτη υπογειοποίησης του τμήματος Φάληρο-Πειραιάς
Αναφορικά με την υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του Μετρό, από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, όπως είπε ο υπουργός, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, προχωρά η επικαιροποίηση της μελέτης, έτσι ώστε αυτό το δύσκολο, αλλά συνάμα σημαντικό έργο να προχωρήσει. Ήδη, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπάρχει η σκέψη της σύντμησης των χρόνων προκειμένου να ολοκληρωθούν οι μελέτες γρηγορότερα. «Το έργο βρίσκεται σε μια πολύ καλή βάση», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA