
Την άμεση λήψη μέτρων ενίσχυσης και αποζημίωσης του κλάδου των επιβατηγών πλοίων για τη ζημίες που υπέστησαν λόγω της μειωμένης επιβατικής κίνησης σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των καυσίμων, καθώς και με τις οφειλές 50 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας, κυρίως για την εξυπηρέτηση των μικρών νησιών της χώρας, ζητάει με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, η επιβατική κίνηση το πρώτο εξάμηνο του 2021 θα είναι μικρότερη αυτής του 2020, τόσο στις ακτοπλοϊκές γραμμές όσο και στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας.
Παρά την αναμενόμενη αύξηση της κίνησης μετά την 1/7, τα ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών το 2021 θα είναι αυξημένα σε σχέση με το 2020, ως συνέπεια του διπλασιασμού των τιμών των καυσίμων, αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ο Σύνδεσμος υποστηρίζει ότι τη διετία 2020/2021 οι συνολικές ζημιές των πλοίων μελών του ΣΕΕΝ τα οποία εξυπηρετούν τα ελληνικά νησιά και τη γραμμή Ελλάδας-Ιταλίας αναμένεται να ξεπεράσουν τα 200.000.000 ευρώ. «Στις ζημιές αυτές έχουν συνυπολογισθεί ήδη τα μισθώματα των συμβάσεων COVID-19, τα οποία για τις Εταιρείες μέλη του Συνδέσμου δεν ξεπέρασαν τα 45.000.000 ευρώ και τα οποία αποτελούν αποζημιώσεις για κάλυψη μικρού μέρους του κόστους των δρομολογίων τα οποία είμαστε υποχρεωμένοι να εκτελούμε», σημειώνει από την πλευρά του, συμπληρώνοντας ότι την ίδια στιγμή, παρά την κρίση, τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και τον σχεδόν μηδενικό τουρισμό, τα πλοία σε γενικές γραμμές εκτελούν την τρέχουσα περίοδο τα ίδια δρομολόγια με το 2019, όταν η κίνηση ήταν τριπλάσια της σημερινής.
«Ο τρόπος αντιμετώπισης του κλάδου των θαλάσσιων επιβατηγών μεταφορών υποδηλώνει υποβάθμιση της σοβαρότητας της κατάστασης και των κινδύνων όχι μόνο για το μέλλον των Εταιρειών μας αλλά και για τον τουρισμό της χώρας και τα νησιά μας τα οποία εξυπηρετούμε υποδειγματικά», υπογραμμίζει ο Σύνδεσμος, ζητώντας άμεση λήψη μέτρων ενίσχυσης και αποζημίωσης του κλάδου.
Ζητά, ακόμη, την άμεση πληρωμή των οφειλόμενων μισθωμάτων και την εξόφληση των εταιρειών ανάλογα με την ημερομηνία κατάθεσης των σχετικών δικαιολογητικών και την επαναφορά σε μόνιμη βάση του μέτρου της προκαταβολής των μισθωμάτων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας με την κατάθεση των δικαιολογητικών.


Latest News

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα

Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα

Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη

Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ

Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης