
Στη μαθητική μου ζωή είχα αλλάξει σχολεία τρεις φορές. Μετακομίζαμε σε άλλη περιοχή, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων του πατέρα μου. Και τις τρεις, τα συναισθήματα ήταν τα ίδια: λύπη για τον αποχωρισμό από τους φίλους. Φόβος για το νέο άγνωστο περιβάλλον. Ανησυχία για τη συνεργασία με τους νέους δασκάλους. Θα πει κανείς ότι υπάρχουν παιδιά που για τον ίδιο λόγο αλλάζουν σχολείο κάθε χρόνο. Εκεί να δεις ανάγκη για προσαρμοστικότητα! Παρ’ όλα αυτά, τότε τουλάχιστον, αυτό δεν απάλυνε καθόλου τη δική μου κατάσταση…
Η αλλαγή είναι κομμάτι της ζωής. Απλώς τις περισσότερες φορές δεν το έχουμε εμπεδώσει, και εκπλησσόμαστε, φοβόμαστε και προσπαθούμε να την αποφύγουμε. Όμως αυτό είναι ανέφικτο.
Εξάλλου, σχεδόν πάντα αυτή έρχεται για καλό. Ή τουλάχιστον μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε για καλό.
Όταν εφευρέθηκε η ατμομηχανή, ήταν ένας “διάβολος”. Θορυβώδης, βρώμικος και απειλητικός για τη χειρωνακτική εργασία. Όταν η μηχανή εσωτερικής καύσης μπήκε στο πρώτο αυτοκίνητο, τα κάρα σιγά-σιγά άρχισαν να εξαφανίζονται. Όμως οι αποστάσεις μίκρυναν αφάνταστα. Και αυτές εκμηδενίστηκαν με τα αεροπλάνα. Ο τηλέγραφος και αργότερα το τηλέφωνο άλλαξαν την επικοινωνία των ανθρώπων. Ας μη μιλήσουμε για τους υπολογιστές, την κινητή τηλεφωνία, το διαδίκτυο.
Όλα αυτά είχαν κόστος, και έφεραν αρνητικές αλλαγές σε πολλούς ανθρώπους που δεν μπορούσαν ή δεν ήθελαν να προσαρμοσθούν. Όμως είχαν θετικές επιπτώσεις σε ακόμη περισσότερους ανθρώπους. Και σίγουρα άλλαξαν προς το καλύτερο τη ζωή όλης της ανθρωπότητας αφού καθιερώθηκαν. Τόσο, που ο προηγούμενος τρόπος ζωής να γίνει σύντομα ιστορική αναφορά.
Η αλλαγή στον χώρο των επιχειρήσεων
Οι επιχειρήσεις, και το περί αυτών ανθρώπινο δυναμικό είναι χώρος όπου κατ’ εξοχήν συντελούνται αλλαγές. Τεχνολογικές, αλλά όχι μόνο. Λειτουργικές, οργανωτικές, διοικητικές.
Και αυτές ακολουθούν εκείνες που συμβαίνουν στην αγορά. Ορισμένες φορές, δημιουργούν τις αλλαγές που συμβαίνουν στην αγορά. Πόσο εύκολη είναι όμως η αποδοχή, και ακόμη περισσότερο η υιοθέτηση αυτών των αλλαγών από τους ανθρώπους της επιχείρησης;
Τόσο δύσκολη όσο και εκείνων που συμβαίνουν στην ευρύτερη κοινωνία.
Δεν είναι απαραίτητο να έχουμε μια κοσμογονική διαφοροποίηση για να εμφανισθεί η εν πολλοίς αναμενόμενη αντίδραση εκείνων που καλούνται να διαχειρισθούν ή και να υποστούν τις επιπτώσεις της.
Ο άνθρωπος από τη φύση του, αντιδρά σχεδόν πάντα με συγκεκριμένο τρόπο σε οτιδήποτε επιχειρεί να διαταράξει την ισορροπία του. Αν εστιάσουμε στους ανθρώπους μιας επιχείρησης όπου υλοποιούνται αλλαγές, θα δούμε ότι:
● Νοιώθουν παράξενα, είναι ανήσυχοι και κατέχονται από νευρικότητα
● Σκέπτονται αυτά που θα πρέπει να στερηθούν. Δεν υπολογίζουν τι θα κερδίσουν
● Αισθάνονται μοναξιά, ακόμη και αν όλοι οι υπόλοιποι αντιμετωπίζουν την ίδια αλλαγή
● Δεν μπορούν να χειρισθούν μονομιάς όλα τα θέματα της αλλαγής
● Ο καθένας βρίσκεται σε διαφορετικό επίπεδο ετοιμότητας για τη νέα κατάσταση
● Ανησυχούν ότι δε διαθέτουν αρκετούς πόρους (χρόνο, χρήμα, δεξιότητες κλπ)
● Αν το σύστημα σταματήσει να τους πιέζει, επανέρχονται σύντομα στην προηγούμενη συμπεριφορά τους
Πώς να στηρίξετε τους ανθρώπους σας στην πορεία για εφαρμογή των αλλαγών
Υπάρχουν τρεις βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθείτε για να βοηθήσετε τους ανθρώπους σας στην αποδοχή και εφαρμογή των αλλαγών:
● Διατηρείτε θετική αντίληψη για αυτούς. Αυτή η στάση, μεταδίδεται και σ’ εκείνους
● Ενημερώστε τους έγκαιρα για τα σχέδιά σας. Αν τα γνωρίζουν, καθώς και την πρόθεσή σας να τους καταστήσετε υπεύθυνους, θα είναι πιο δεκτικοί και δεσμευμένοι στους κοινούς στόχους σας
● Παρατηρήστε τι κάνουν σωστά στη διαδικασία αυτής της αλλαγής. Επαινέστε τη σταδιακή πρόοδο. Μην περιμένετε να γίνουν όλα τέλεια εξ αρχής
Να θυμάστε ότι αν δεν αλλάξετε, δε μένετε στάσιμοι. Γίνεστε παρελθόν.


Latest News

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Περισσότερες γυναίκες στα διοικητικά συμβούλια - Τα κριτήρια
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσμοθετείται υποχρεωτική συμμετοχή των γυναικών σε ποσοστό τουλάχιστον κατά 33% στα ΔΣ των εισηγμένων εταιρειών

Το τοξικό εργασιακό περιβάλλον φέρνει αποχωρήσεις - Πόσοι έφυγαν από τη δουλειά τους
Τα ευρήματα της έρευνας Workmonitor της Randstad για τις προσδοκίες των εργαζομένων

Το 93% των στελεχών πληροφορικής σχεδιάζει να εφαρμόσει AI Agents
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας της Salesforce δείχνουν ότι η αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα της πληροφορικής δημιουργεί νέες ευκαιρίες για βελτίωση της αποδοτικότητας με χαμηλότερο κόστος, μέσω των ΑΙ Agents

Οι εταιρείες έχουν νέο... δίλημμα - ΑΙ ή Gen Z για θέσεις εργασίες;
Tο 40% των μάνατζερ θα προτιμούσε να προσλάβει ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης αντί για πτυχιούχους της Gen Z