Εργα για την ανάπτυξη «5G λωρίδων κυκλοφορίας» που θα διευκολύνουν την ημιαυτόνομη οδήγηση φορτηγών σε έξι μεγάλους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, συνολικού μήκους 2.011 χιλιομέτρων, προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
Σύμφωνα με το σχέδιο, το συγκεκριμένο έργο ύψους 160-180 εκατ. ευρώ θα οδηγήσει σε νέες επενδύσεις στον τομέα της συνδεδεμένης και αυτόνομης κινητικότητας, ενισχύοντας θεαματικά την ανταγωνιστικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας.
Ειδικότερα, το έργο αποσκοπεί στη δημιουργία γρήγορων «διαδρόμων 5G» σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, παρέχοντας τη δυνατότητα για την αυτόνομη μετακίνηση των φορτηγών του μέλλοντος! Τέτοιοι διάδρομοι μεταφορών μπορούν να δημιουργηθούν από τη Βόρεια Ελλάδα μέχρι τη Νότια, την Κεντρική και τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και την Πελοπόννησο. Μέσω των «5G λωρίδων κυκλοφορίας», τα αυτόνομα φορτηγά θα μπορούν με μικρότερο κόστος και μεγαλύτερες ταχύτητες να εξασφαλίζουν την αδιάλειπτη ροή των εμπορευματικών μεταφορών.
Πέραν των δικτύων 5G, θα εγκατασταθούν και άλλα «έξυπνα» συστήματα, τα οποία θα καλύπτουν όλους τους μεγάλους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, και συγκεκριμένα τα τμήματα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, Εγνατία οδός, Ιονία οδός, Ε65, Ολυμπία οδός και Μορέας. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά φιλόδοξο έργο για τα ελληνικά δεδομένα, το οποίο, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, θα μπορεί να υλοποιηθεί μελλοντικά μέσω ΣΔΙΤ, αλλάζοντας ριζικά τον τομέα των μεταφορών στη χώρα. Πέραν αυτού, οι βασικοί αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας θα ενταχθούν και στην πρωτοβουλία των «διασυνοριακών δρόμων 5G» που έχει αναληφθεί σε επίπεδο ΕΕ, με στόχο την υποστήριξη της ασφαλούς και αυτοματοποιημένης οδήγησης.
Ηδη σήμερα στους δρόμους αρκετών χωρών της ΕΕ μπορεί κανείς να συναντήσει ομάδες οχημάτων τα οποία κινούνται χάρη σε εφαρμογές που στηρίζονται στην ύπαρξη και στη λειτουργία των δικτύων 5G στις βασικές οδικές αρτηρίες. Εκτιμάται ότι μέσα στα επόμενα χρόνια ομάδες από «νταλίκες» που θα μεταφέρουν κοντέινερς θα μπορούν σε λιγότερο χρόνο και με λιγότερο κόστος να φθάνουν μέσω μιας βασικής εθνικής οδικής αρτηρίας στα σύνορα, με τη βοήθεια ενός δικτύου 5G.
Οι εικόνες από το… μέλλον δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια πρόγευση των αλλαγών που έρχονται με τα νέα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας 5G, στα οποία θα βασιστούν ορισμένα από τα έργα που έχει συμπεριλάβει η κυβέρνηση στο ελληνικό σχέδιο για την αξιοποίηση των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το πλέον χαρακτηριστικό έργο είναι αυτό που εισάγει… ευφυΐα στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους και δημιουργεί έναν εικονικό διάδρομο κίνησης, ο οποίος θα εγγυάται την ασφαλή διακίνηση εμπορευμάτων και την προώθησή τους προς τις αγορές της Ευρώπης.
Το ελληνικό σχέδιο προβλέπει ότι κατά μήκος των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα εγκατασταθεί 5G υποδομή όπου οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων θα κινούνται αυτόνομα (για την ακρίβεια, σε μια ημιαυτόνομη οδήγηση) και με απόλυτη ασφάλεια τόσο για τα ίδια όσο και για τους υπόλοιπους οδηγούς. Με την υλοποίηση του έργου η Ελλάδα αναμένεται να διαθέτει μια ολοκληρωμένη υποδομή, όπου για παράδειγμα ένας στόλος φορτηγών θα κινείται συγχρονισμένα προς τα βόρεια σύνορα της χώρας, με οικονομικότερη χρήση καυσίμων και με δυνατότητα άμεσης προσαρμογής στις συνθήκες που επικρατούν στον δρόμο. Είναι χαρακτηριστικό ότι παλαιότερες τεχνολογίες (4G, 4G+ κ.λπ.) που δοκιμάστηκαν τα αμέσως προηγούμενα χρόνια σε πιλοτικά προγράμματα στην Ευρώπη έδειξαν πως το λογισμικό που αναλαμβάνει να… κρατήσει το τιμόνι σε ένα αυτόνομο όχημα μπορεί να αντιδράσει σε χρόνο κάτω από το ένα δέκατο του δευτερολέπτου, όταν ένας κανονικός οδηγός μπορεί να χρειαστεί τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο, και αυτή η διαφορά είναι ικανή να σώσει ζωές.
Στην Ευρώπη
Σήμερα στους δρόμους αρκετών χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης μπορεί κανείς να συναντήσει μικρές ομάδες οχημάτων (συνήθως σε τετράδες), τα οποία κινούνται χάρη σε εφαρμογές που στηρίζονται στην ύπαρξη και λειτουργία των δικτύων 5G στις βασικές οδικές αρτηρίες. Οι «ημιαυτόνομες συνοδείες» αποτελούν πλέον μια νέα πραγματικότητα, την οποία βιώνουν επιχειρήσεις και εργαζόμενοι στις μεταφορές.
Συγκεκριμένα, ενώ όλα τα φορτηγά έχουν κάποιο άτομο στην καμπίνα τους, μόνο ο οδηγός στην καμπίνα του προπορευόμενου οχήματος είναι ενεργός. Ολοι οι άλλοι έχουν επικουρικό ρόλο και… κινούνται στον αυτόματο!
Στην πλήρη ανάπτυξή του, το έργο των «5G διαδρόμων» στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους θα εξασφαλίζει ταχεία και ασφαλή διακίνηση εμπορευμάτων με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, γεγονός με προφανή οφέλη για το περιβάλλον.
Latest News
Στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών η Microsoft για το cloud
Η πρόεδρος της FTC Lina Khan συνεχίζει να προκαλεί τις Big Tech τις τελευταίες ημέρες της προεδρίας Μπάιντεν στις ΗΠΑ
Ισχυρή ζήτηση για διακομιστές ΑΙ «βλέπει» η Foxconn - Τι εκτιμά ο CEO για τους δασμούς Τραμπ
Η Foxconn ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις επενδύσεις της σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Μεξικό και το Βιετνάμ
Όλη η Ελλάδα... online - Πώς εξελίσσεται η χρήση του διαδικτύου [γραφήματα]
Τα αποτελέσματα της έρευνας της Focus Bari για τη χρήση του διαδικτύου στην ελληνική επικράτεια - Ποια ηλικία αύξησε κατακόρυφα την καθημερινή χρήση
Τι είναι τελικά αυτά τα cookies που πρέπει να αποδεχόμαστε;
O μέσος χρήστης θα συναντήσει περίπου 1.020 banners αποδοχής cookies τον χρόνο
X: Ποιοι κλείνουν και ποιοι ανοίγουν λογαριασμούς μετά τον διορισμό του Μασκ
Ο Guardian κλείνει τους λογαριασμούς στο «τοξικό» X , ωστόσο κάποιες εταιρείες είναι έτοιμες να προβάλλουν και πάλι διαφημίσεις στην πλατφόρμα του Μασκ
Μειώνονται κατά 40% οι συνδρομές σε Facebook και Instragram
Η Meta θα προσφέρει επίσης στους χρήστες της ΕΕ πρόσβαση σε Facebook και Instagram δωρεάν, εάν συμφωνούν να εμφανίζονται διαφημίσεις
«Ασπίδα» από τις κυβερνοεπιθέσεις και στη ναυτιλία στήνει η ThreatScene Greece
«Στην ThreatScene, η αποστολή μας δεν σταματά μόνο στη ναυτιλία. Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το σύνολο των επιχειρήσεων απέναντι στις κυβερνοαπειλές», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Τασιοπούλου
Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο
Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη
Ευθυμίου (Εθνική): Απαραίτητη η AI για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος
Οι επισημάνσεις της Τούλας Ευθυμίου, Chief Money Laundering Officer of Financial Crime Compliance της Εθνικής Τράπεζας