
Το καλοκαίρι ξεκίνησε, στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου, όπου οι βορειοευρωπαίοι περνούν κατά κανόνα τις διακοπές τους, οι εργαζόμενοι στον ευρύτερο τουριστικό κλάδο κρατούν την ανάσα τους και σταυρώνουν τα δάκτυλα για να ανακάμψει η αγορά αλλά… πώς να πάνε όλα κατ’ ευχην όταν ακόμα υπάρχουν ασάφειες και σύγχυση αναφορικά με τους υγειονομικούς κανόνες, το κανονιστικό πλαίσιο και τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα ταξιδέψει τη δύσκολη εφετινή χρονιά ο κόσμος;
Έτσι στα μέσα Ιουνίου μεγάλοι τουριστικοί πράκτορες, όπως η TUI, αναγκάζονται να ακυρώνουν κρατήσεις επειδή δεν έχουν ξεκαθαριστεί ακόμα οι υγειονομικές «αποχρώσεις» των προορισμών. Το ζήτημα με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού δεν έχει ακόμα λυθεί. Και ξαφνικά προέκυψε νέο πρόβλημα με την ασφαλιστική κάλυψη των ταξιδιωτών από την Covid-19. Όπως αποκάλυψε ο όμιλος καταναλωτικών ερευνών Which?, ελάχιστοι ασφαλιστές είναι ειλικρινείς όταν υποσχονται «πλήρη κάλυψη» από ο,τιδήποτε απρόοπτο μπορεί να αποδοθεί στον κορωνοϊό. Πόσο «απρόοπτο», όμως, μπορεί να είναι το χτύπημα μιας απειλής δεδομένης και πανταχού παρούσας, όπως είναι η Covid-19;
Οι ασάφειες των «πακέτων»
Η Which? ανέλυσε 263 διαφορετικά ασφαλιστικά πακέτα που παρέχουν τα ταξιδιωτικά γραφεία στη Βρετανία και διαπίστωσε ότι μόνο δύο παρέχουν στους ταξιδιώτες ολοκληρωμένη οικονομική προστασία. Συγκεκριμένα η ανάλυση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μόνο δύο πακέτα, που εν προκειμένω υποστηρίζονται από τις τράπεζες HSBC και Barclays, προσφέρουν ευρεία προστασία. Αυτά είναι όμως διαθέσιμα και καλύπτουν μόνο τους ταξιδιώτες που είναι ταυτόχρονα και πελάτες των συγκεκριμένων βρετανικών τραπεζών. Και επίσης μπορούν να εξασφαλιστούν από τους ταξιδιώτες αν αυτοί αγοράσουν ταυτόχρονα και άλλα ασφαλιστικά προϊόντα.
Τα πακέτα αυτά προστατεύουν τους ταξιδιώτες από ακυρώσεις που συνδέονται με εκτιμήσεις και συμβουλές εκ μέρους του βρετανικού Γραφείου Ανάπτυξης Εξωτερικών και Κοινοπολιτείας – πρόκειται για μια υπηρεσία που λειτουργεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών του Ηνωμένου Βασιλείου – ή με αποφάσεις της κυβέρνησης του Λονδίνου αναφορικά με ταξιδιωτικές απαγορεύσεις. Καλύπτουν επίσης τα δύο «ολοκληρωμένα πακέτα» οποιοδήποτε κόστος προκύψει αν ένας ταξιδιώτης διαγνωστεί θετικός στον κορωνοϊό ή χρειαστεί να απομονωθεί στη χώρα στην οποία έχει επισκεφθεί. Καλύπτουν δηλαδή όλες τις ιατροφαρμακευτικές δαπάνες για την αποθεραπεία του και επίσης το κόστος επαναπατρισμού του.
Ο όμιλος Which? διαπιστώνει ότι ενώ κάποιοι ασφαλιστές τουριστικών ταξιδιών δηλώνουν ότι προσφέρουν «πλήρη κάλυψη Covid», εφαρμόζουν πολιτικές και προγράμματα που εξαιρούν πιθανά και εν δυνάμει κοστοβόρα σενάρια, όπως για παράδειγμα να αποφασιστούν ενδεχομένως νέα τοπικά ή γενικότερα λοκντάουν στη Βρετανία ή στη χώρα προορισμού του ταξιδιώτη.
Καραντίνα ιδίοις αναλώμασι
Όλα τα πακέτα που εξετάστηκαν προσφέρουν κάλυψη των ιατροφαρμακευτικών εξόδων και του επαναπατρισμού για τους τουρίστες που θα επιμολυνθούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Όμως μόνο ένα στα τρία πακέτα καλύπτει τα έξοδα σε περίπτωση που οι ταξιδιώτες χρειαστεί να απομονωθούν στη χώρα προορισμού έπειτα από ένα τεστ ή για λόγους ιχνηλάτησης κάποιου κρούσματος. Επίσης μόνο το 3% των πακέτων καλύπτει το ενδεχόμενο κάποιος να μην μπορέσει να ταξιδέψει μέχρι το σπίτι του λόγω της ανάγκης να παραμείνει σε καραντίνα όταν επιστρέψει στην πατρίδα του. Πρόκειται για ένα σενάριο που είναι πιθανό να συμβεί σε περίπτωση που η χώρα στην οποία παραθερίζει κάποιος «αλλάξει χρώμα» επικινδυνότητας και ο ταξιδιώτης επιστρέφοντας στην πατρίδα του δεν μπορέσει να πάρει δεύτερο μεταφορικό μέσο για να μεταβεί στην πόλη όπου διαμένει.
«Όπως δείχνει η απόσυρση της Πορτογαλίας από την πράσινη λίστα, ακόμα και την τελευταία στιγμή είναι δυνατόν να ανατραπούν τα σχέδια για διακοπές κάποιων καταναλωτών. Η έρευνά μας δείχνει ότι πολλοί ασφαλιστές ταξιδίων δεν παρέχουν πολλή προστασία αν κάτι τέτοιο συμβεί», δήλωσε στο BBC ο Γκάρεθ Σόου, επικεφαλής της Which?. «Η κυβέρνηση από κοινού με τις ανεξάρτητες ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να εξασφαλίσουν ένα αίσθημα σιγουριάς στους πολίτες που θα αποφασίσουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, πληροφορώντας τους επακριβώς και λεπτομερώς για τις καλύψεις ασφάλειας που θα έχουν ή δεν θα έχουν», πρόσθεσε ο Σόου.
«Η πανδημία δεν είναι ατύχημα»
Εκπρόσωπος της Ένωσης Βρετανών Ασφαλιστών μιλώντας επίσης στο BBC κάλεσε τους πολίτες να διαβάζουν με επιμέλεια τις καλύψεις που προσφέρουν οι εταιρείες ώστε να κατανοούν πλήρως τι καλύπτει τι δεν καλύπτει το πακέτο που αγοράζουν. «Σε κάθε περίπτωση η Ένωση επισημαίνει ότι η έννοια της ασφάλισης ενός ταξιδιού περιλαμβάνει και τιμολογεί την κάλυψη απρόοπτων συμβάντων. Μετά την επίσημη αναγνώριση της πανδημίας του κορωνοϊού η κάλυψη των κινδύνων που απορρέουν από αυτόν δεν μπορεί να χαρακτηριστεί απρόοπτο συμβάν. Δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ατύχημα. Πρόκειται για έναν γνωστό και πιθανό κίνδυνο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
«Οι ταξιδιώτες θα πρέπει πάντοτε να είναι ενήμεροι και να ακολουθούν τις κυβερνητικές συμβουλές και τις συστάσεις των αρχών στις χώρες υποδοχής που επισκέπτονται. Και πάντα να ακολουθούν τις συμβουλές του βρετανικού Γραφείου Ανάπτυξης Εξωτερικών και Κοινοπολιτείας, που θα τους βοηθούν ώστε να μην προμηθεύονται ανεπαρκή ταξιδιωτικά ασφαλιστικά πακέτα», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της Ενωσης Βρετανών Ασφαλιστών.


Latest News

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς

Καμπανάκι Scope προς ΗΠΑ - Πότε θα υποβαθμιστεί η πιστοληπτική ικανότητά της
Η Scope είναι η πρώτη εταιρεία αξιολόγησης που απευθύνει μια τόσο αυστηρή προειδοποίηση για πιθανή υποβάθμιση των ΗΠΑ

Η Honda «μετακομίζει» στις ΗΠΑ- Σχεδιάζει να μεταφέρει την παραγωγή απο Καναδά και Μεξικό
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Honda πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων

Μπαϋρού: Το χρέος και το δημόσιο έλλειμα καθιστούν τη Γαλλία ευάλωτη
Η Γαλλία χρειάζεται επειγόντως να μειώσει το δημοσιονομικό της έλλειμμα για να αντιμετωπίσει ένα «τσουνάμι αποσταθεροποίησης», λέει ο πρωθυπουργός Μπαϋρού

ΕΕ και ΗΠΑ μιλούσαν επί δυόμιση ώρες για τους δασμούς... χωρίς αποτέλεσμα
ΕΕ και Αμερικανοί διαπραγματευτές συναντήθηκαν στην Ουάσινγκτον για το θέμα των δασμών αλλά η συνάντηση ήταν άκαρπη

Bank of America: Νέο ρεκόρ από τις συναλλαγές μετοχών – Αύξηση εσόδων από δάνεια
Τα έσοδα της Bank of America από τη διαπραγμάτευση μετοχών αυξήθηκαν κατά 17% στα 2,18 δισ. δολάρια