Με αφορμή την σύνοδο κορυφής ΕΕ-ΗΠΑ στις Βρυξέλλες η Eurostat έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία αναφορικά με τις διμερείς εμπορικές σχέσεις.
Ειδικότερα, η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία ανακοίνωσε ότι το 2020, οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν ο μεγαλύτερος εταίρος για τις εξαγωγές αγαθών της ΕΕ (18% των συνολικών εξαγωγών εκτός ΕΕ ) και ο δεύτερος μεγαλύτερος εταίρος, μετά την Κίνα, για εισαγωγές αγαθών στην ΕΕ (12% του συνόλου των εκτός ΕΕ εισαγωγές).
Μικρή ενίσχυση στο εμπορικό πλεόνασμα
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, το περασμένο έτος το εμπόριο δέχθηκε σημαντικό πλήγμα από την πανδημία COVID-19, με σημαντικές μειώσεις τόσο για τις εξαγωγές εκτός ΕΕ (-9% σε σύγκριση με το 2019) όσο και για τις εισαγωγές (-12%). Το εμπόριο της ΕΕ με τις ΗΠΑ επηρεάστηκε επίσης: οι εξαγωγές της ΕΕ προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 8% το 2020 σε σύγκριση με το 2019, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 14%.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια μικρή αύξηση του εμπορικού πλεονάσματος της ΕΕ με τις ΗΠΑ.
Εισαγωγές και εξαγωγές ανά κλάδο
Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές της ΕΕ προς τις ΗΠΑ το 2020, κυριάρχησαν τα από «μηχανήματα και οχήματα», «χημικά» και «άλλα βιομηχανικά προϊόντα», τα οποία μαζί αντιστοιχούσαν στο 88% των εξαγωγών της ΕΕ προς τις ΗΠΑ. Αυτές οι κατηγορίες κυριάρχησαν επίσης στις εισαγωγές, αποτελώντας το 80% των εισαγωγών της ΕΕ από τις ΗΠΑ.
Σε πιο λεπτομερές επίπεδο, οι μεγαλύτερες τρεις υποκατηγορίες στις εξαγωγές στις ΗΠΑ ήταν «φάρμακα και φαρμακευτικά προϊόντα» » και «αυτοκίνητα και οχήματα».
Στις εισαγωγές από τις ΗΠΑ, οι τρεις μεγαλύτερες υποκατηγορίες ήταν «φάρμακα και φαρμακευτικά προϊόντα», «κινητήρες, κινητήρες (μη ηλεκτρικοί)» και «αεροσκάφη και συναφής εξοπλισμός».
Γερμανία: κύριος εμπορικός εταίρος με τις ΗΠΑ
Μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αγαθών εκτός ΕΕ από τις ΗΠΑ το 2020 ήταν η Γερμανία (50,6 δισεκατομμύρια ευρώ), ακολουθούμενη από τις Κάτω Χώρες (39,8 δισεκατομμύρια ευρώ), τη Γαλλία (24,7 δισεκατομμύρια ευρώ) και το Βέλγιο (24,3 δισεκατομμύρια ευρώ) .
Η Γερμανία ήταν επίσης ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αγαθών εκτός ΕΕ στις ΗΠΑ (104,1 δισεκατομμύρια ευρώ), ακολουθούμενη από απόσταση από την Ιρλανδία (47,7 δισεκατομμύρια ευρώ), την Ιταλία (42,5 δισεκατομμύρια ευρώ), τη Γαλλία (32,7 δισεκατομμύρια ευρώ), τις Κάτω Χώρες (€ 26,4 δισεκατομμύρια) και το Βέλγιο (26,0 δισεκατομμύρια ευρώ).
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες