Η επανεμφάνιση νέων κρουσμάτων της πανδημίας στη νότια Κίνα απειλεί ξανά την παραγωγική δραστηριότητα που ανθεί στην περιοχή, αλλά και τα τεράστια λιμάνια μεταφοράς αγαθών προς Ευρώπη και ΗΠΑ που βρίσκονται εκεί. Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν εκ νέου προϋποθέσεις για νέες καθυστερήσεις στις μεταφορές διά θαλάσσης και άνοδο των τιμών προϊόντων για καταναλωτές και επιχειρήσεις -την ώρα μάλιστα που χώρες όπως αυτές στην Ευρώπη προσπαθούν να επανέλθουν στην κανονικότητα.
Τα προβλήματα στα λιμάνια και το βιομηχανικό κέντρο της νότιας Κίνας είναι πλέον τόσα πολλά ώστε παράγοντες της αγοράς προειδοποιούν ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα ακόμη και στην τροφοδοσία ευρωπαϊκών και αμερικανικών αγορών για τα Χριστούγεννα, καθώς οι σχετικές παραγγελίες ετοιμάζονται από νωρίς.
Στην καρδιά του προβλήματος βρίσκεται η επαρχία Γκουανγκτόνγκ λόγω της στρατηγικής της θέσης και λειτουργίας. Η περιοχή αποτελεί βασικό βιομηχανικό και μεταφορικό κέντρο στην Κίνα, όπου έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα πολλά νέα κρούσματα Covid-19 αναγκάζοντας τις αρχές να επιβάλλουν νέους αυστηρούς περιορισμούς. Τα μεγαλύτερα προβλήματα καταγράφονται στις πόλεις Σενζέν και Γκουανγκζού, προβλήματα τα οποία περιγράφονται ως χωρίς προηγούμενο από πηγές του CNBC.
Το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην Γκουανγκτόνγκ ως κύριο εμπορικό κέντρο της Κίνας από όπου αναχωρεί κάθε χρόνο το 24% των εξαγωγών της χώρας. Στη Γκουανγκτόνγκ βρίσκονται μεταξύ άλλων τα λιμάνια Σενζέν και Γκουανκζού τα οποία είναι το τρίτο και το μεγαλύτερο παγκοσμίως όσων αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) σύμφωνα με το World Shipping Council.
Το όλο ζήτημα απειλεί να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις καθώς τα κόστη μεταφοράς στη ναυτιλία έχουν φτάσει ήδη στα ύψη το προηγούμενο διάστημα λόγω της πανδημίας και της έλλειψης κοντέινερ. Είναι ενδεικτικό ότι η τιμή διακίνησης ενός στάνταρντ κοντέινερ των 40 ποδών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ έχει ξεπεράσει τα 10.500 δολάρια, ενώ η τιμή για τη μεταφορά στην αντίστροφη διαδρομή, από το Ρότερνταμ στη Σαγκάη, διαμορφώνεται στα 1.700 δολάρια. Αυτό δείχνει το πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα, σε μια περίοδο μάλιστα που η ζήτηση μεγαλώνει συνεχώς καθώς τώρα αρχίζουν να δίνονται και να εκτελούνται παραγγελίες και για την επερχόμενη εορταστική περίοδο.
Προβληματισμός για τις παραγγελίες των Χριστουγέννων
Πηγές του BBC προειδοποιούν ότι η κρίση στον κλάδο των μεταφορών με κοντέινερ δεν δείχνει σημάδια κάμψης και πως εάν δεν βρεθεί σύντομα λύση τότε μπορεί να υπάρξουν ακόμη κι ελλείψεις προϊόντων ενόψει των Χριστουγέννων. Ήδη στα λιμάνια της νότιας Κίνας βρίσκονται στοιβαγμένα πολλά προϊόντα που δεν μπορούν να μεταφερθούν για τρεις βασικούς λόγους.
-Στη μεταπανδημική εποχή υπάρχουν συνεχείς διακυμάνσεις στη ζήτηση προϊόντων με αποτέλεσμα οι εταιρείες στην Κίνα να μην μπορούν να διαχειριστούν ακόμη επαρκώς την κατάσταση. Αντιμετωπίζουν από ουρές πλοίων μέσα κι έξω στα λιμάνια μέχρι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων.
-Το πρόσφατο μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ δημιούργησε καθυστερήσεις στις μεταφορές και συνωστισμό σε μεγάλα εμπορικά λιμάνια εντείνοντας ακόμη περισσότερα τα υπάρχοντα προβλήματα.
-Λιμάνια της νότιας Κίνας αρχίζουν ξανά να υπολειτουργούν λόγω νέων περιορισμών για την πανδημία.
Τα παραδείγματα είναι χαρακτηριστικά. Ο εμπορευματικός σταθμός της Γιαντιάν, ο Yantian International Container Terminal, στη Σενζέν αποτελεί βασικό οδό εξαγωγών από το Pearl River Delta, που αποτελεί βασικό βιομηχανικό κέντρο της Κίνας. Όμως από τα τέλη του Μαίου το τέρμιναλ αυτό υπολειτουργεί σημαντικά λόγω νέων μέτρων κατά του Covid-19. Το αποτέλεσμα είναι σύμφωνα με στοιχεία του BBC ότι δεκάδες πλοία αναγκάζονται να περιμένουν έξω από το λιμάνι μέχρι να βρεθεί προβλήτα να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν.
Τις τελευταίες ημέρες οι ναυτιλιακές παρακάμπτουν τη Γιαντιάν προτιμώντας άλλα τέρμιναλ στην περιοχή, όπως είναι η Σεκού, η Νάσα και το Χονγκ Κονγκ. Όμως κι εκεί έχουν αρχίσει να καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις με την όλη υπόθεση να θυμίζει όλο και περισσότερο ντόμινο.
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών