
Η επανεμφάνιση νέων κρουσμάτων της πανδημίας στη νότια Κίνα απειλεί ξανά την παραγωγική δραστηριότητα που ανθεί στην περιοχή, αλλά και τα τεράστια λιμάνια μεταφοράς αγαθών προς Ευρώπη και ΗΠΑ που βρίσκονται εκεί. Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν εκ νέου προϋποθέσεις για νέες καθυστερήσεις στις μεταφορές διά θαλάσσης και άνοδο των τιμών προϊόντων για καταναλωτές και επιχειρήσεις -την ώρα μάλιστα που χώρες όπως αυτές στην Ευρώπη προσπαθούν να επανέλθουν στην κανονικότητα.
Τα προβλήματα στα λιμάνια και το βιομηχανικό κέντρο της νότιας Κίνας είναι πλέον τόσα πολλά ώστε παράγοντες της αγοράς προειδοποιούν ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα ακόμη και στην τροφοδοσία ευρωπαϊκών και αμερικανικών αγορών για τα Χριστούγεννα, καθώς οι σχετικές παραγγελίες ετοιμάζονται από νωρίς.
Στην καρδιά του προβλήματος βρίσκεται η επαρχία Γκουανγκτόνγκ λόγω της στρατηγικής της θέσης και λειτουργίας. Η περιοχή αποτελεί βασικό βιομηχανικό και μεταφορικό κέντρο στην Κίνα, όπου έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα πολλά νέα κρούσματα Covid-19 αναγκάζοντας τις αρχές να επιβάλλουν νέους αυστηρούς περιορισμούς. Τα μεγαλύτερα προβλήματα καταγράφονται στις πόλεις Σενζέν και Γκουανγκζού, προβλήματα τα οποία περιγράφονται ως χωρίς προηγούμενο από πηγές του CNBC.
Το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην Γκουανγκτόνγκ ως κύριο εμπορικό κέντρο της Κίνας από όπου αναχωρεί κάθε χρόνο το 24% των εξαγωγών της χώρας. Στη Γκουανγκτόνγκ βρίσκονται μεταξύ άλλων τα λιμάνια Σενζέν και Γκουανκζού τα οποία είναι το τρίτο και το μεγαλύτερο παγκοσμίως όσων αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) σύμφωνα με το World Shipping Council.
Το όλο ζήτημα απειλεί να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις καθώς τα κόστη μεταφοράς στη ναυτιλία έχουν φτάσει ήδη στα ύψη το προηγούμενο διάστημα λόγω της πανδημίας και της έλλειψης κοντέινερ. Είναι ενδεικτικό ότι η τιμή διακίνησης ενός στάνταρντ κοντέινερ των 40 ποδών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ έχει ξεπεράσει τα 10.500 δολάρια, ενώ η τιμή για τη μεταφορά στην αντίστροφη διαδρομή, από το Ρότερνταμ στη Σαγκάη, διαμορφώνεται στα 1.700 δολάρια. Αυτό δείχνει το πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα, σε μια περίοδο μάλιστα που η ζήτηση μεγαλώνει συνεχώς καθώς τώρα αρχίζουν να δίνονται και να εκτελούνται παραγγελίες και για την επερχόμενη εορταστική περίοδο.
Προβληματισμός για τις παραγγελίες των Χριστουγέννων
Πηγές του BBC προειδοποιούν ότι η κρίση στον κλάδο των μεταφορών με κοντέινερ δεν δείχνει σημάδια κάμψης και πως εάν δεν βρεθεί σύντομα λύση τότε μπορεί να υπάρξουν ακόμη κι ελλείψεις προϊόντων ενόψει των Χριστουγέννων. Ήδη στα λιμάνια της νότιας Κίνας βρίσκονται στοιβαγμένα πολλά προϊόντα που δεν μπορούν να μεταφερθούν για τρεις βασικούς λόγους.
-Στη μεταπανδημική εποχή υπάρχουν συνεχείς διακυμάνσεις στη ζήτηση προϊόντων με αποτέλεσμα οι εταιρείες στην Κίνα να μην μπορούν να διαχειριστούν ακόμη επαρκώς την κατάσταση. Αντιμετωπίζουν από ουρές πλοίων μέσα κι έξω στα λιμάνια μέχρι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων.
-Το πρόσφατο μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ δημιούργησε καθυστερήσεις στις μεταφορές και συνωστισμό σε μεγάλα εμπορικά λιμάνια εντείνοντας ακόμη περισσότερα τα υπάρχοντα προβλήματα.
-Λιμάνια της νότιας Κίνας αρχίζουν ξανά να υπολειτουργούν λόγω νέων περιορισμών για την πανδημία.
Τα παραδείγματα είναι χαρακτηριστικά. Ο εμπορευματικός σταθμός της Γιαντιάν, ο Yantian International Container Terminal, στη Σενζέν αποτελεί βασικό οδό εξαγωγών από το Pearl River Delta, που αποτελεί βασικό βιομηχανικό κέντρο της Κίνας. Όμως από τα τέλη του Μαίου το τέρμιναλ αυτό υπολειτουργεί σημαντικά λόγω νέων μέτρων κατά του Covid-19. Το αποτέλεσμα είναι σύμφωνα με στοιχεία του BBC ότι δεκάδες πλοία αναγκάζονται να περιμένουν έξω από το λιμάνι μέχρι να βρεθεί προβλήτα να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν.
Τις τελευταίες ημέρες οι ναυτιλιακές παρακάμπτουν τη Γιαντιάν προτιμώντας άλλα τέρμιναλ στην περιοχή, όπως είναι η Σεκού, η Νάσα και το Χονγκ Κονγκ. Όμως κι εκεί έχουν αρχίσει να καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις με την όλη υπόθεση να θυμίζει όλο και περισσότερο ντόμινο.


Latest News

«Βλέπει» περαιτέρω μεταβλητότητα βραχυπρόθεσμα στις αγορές λόγω δασμών η UBS - Πού θα κλείσει ο S&P 500;
Η αμερικανική κυβέρνηση είναι έτοιμη να ανακοινώσει έναν νέο γύρο «αμοιβαίων» δασμών στις 2 Απριλίου, αφού επέβαλε μια σειρά δασμών στην Κίνα, το Μεξικό και τον Καναδά

Πώς οι δαπάνες της Γερμανίας αυξάνουν το κόστος δανεισμού σε όλη την ευρωζώνη
Οι επενδυτές προειδοποιούν ότι οι υψηλότερες αποδόσεις των ομολόγων θα μπορούσαν να δυσκολέψουν ολόκληρη την ευρωζώνη να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες

Πληθωρισμό 3,5% και κίνδυνο ύφεσης στις ΗΠΑ «βλέπει» η Goldman Sachs
Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι ο κίνδυνος από τους δασμούς της 2ας Απριλίου είναι μεγαλύτερος από ό,τι πολλοί συμμετέχοντες στην αγορά είχαν υποθέσει προηγουμένως, επισημαίνει η Goldman Sachs

Αν «υπαναχωρήσει» θα έχει μεγάλα προβλήματα - Η απειλή Τραμπ στον Ζελένσκι για σπάνιες γαίες
«Προσπαθεί να υπαναχωρήσει από τη συμφωνία για τις σπάνιες γαίες κι αν το κάνει θα έχει μεγάλα προβλήματα, πολύ μεγάλα προβλήματα», δηλώνει ο Τραμπ για τον πρόεδρο της Ουκρανίας.

Η ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το Switch 2
Η Nintendo στοιχηματίζει στη μετατόπιση της παραγωγής παιχνιδομηχανών από την Κίνα στο Βιετνάμ για να αμτιμετωπίσει τους αμερικανικούς δασμούς

Οδηγοί των Uber – Lyft στην Καλιφόρνια διεκδικούν απλήρωτους μισθούς
Οι οδηγοί των Uber και Lyft πραγματοποίησαν διαδηλώσεις από το Σαν Φρανσίσκο στο Σαν Ντιέγκο εν μέσω συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων

Ρεκόρ κερδών για τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου και αερίου της Ασίας
Η PetroChina ελέγχεται από το κινεζικό κράτος παρήγαγε 941,8 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου το 2024

Με την εκλογή Τραμπ, οι αυταρχικοί ηγέτες έχουν αναθαρρέψει
Οι αυταρχικοί ηγέτες παγκοσμίως φαίνεται ότι έχουν πάρει θάρρος από τις πράξεις και τις πολιτικές του Ντόναλντ Τραμπ

Το αντιαμερικανικό αίσθημα ανεβαίνει στην Ευρώπη, ο Τραμπ πυροδοτεί την οργή
Αυξάνεται το ποσοστό των Ευρωπαίων που αρνούνται να αγοράσουν αμερικανικά προϊόντα λόγω των πολιτικλων του προέδρου Τραμπ

Επιστροφή σε... δοκιμασμένες συνταγές για τη Volvo - Eνας βετεράνος στο τιμόνι
Ο Hakan Samuelsson, 74 ετών, θα διαδεχθεί τον Jim Rowan στο τιμόνι της Volvo Cars, ο οποίος θα παραιτηθεί στις 31 Μαρτίου