Η επανεμφάνιση νέων κρουσμάτων της πανδημίας στη νότια Κίνα απειλεί ξανά την παραγωγική δραστηριότητα που ανθεί στην περιοχή, αλλά και τα τεράστια λιμάνια μεταφοράς αγαθών προς Ευρώπη και ΗΠΑ που βρίσκονται εκεί. Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν εκ νέου προϋποθέσεις για νέες καθυστερήσεις στις μεταφορές διά θαλάσσης και άνοδο των τιμών προϊόντων για καταναλωτές και επιχειρήσεις -την ώρα μάλιστα που χώρες όπως αυτές στην Ευρώπη προσπαθούν να επανέλθουν στην κανονικότητα.
Τα προβλήματα στα λιμάνια και το βιομηχανικό κέντρο της νότιας Κίνας είναι πλέον τόσα πολλά ώστε παράγοντες της αγοράς προειδοποιούν ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα ακόμη και στην τροφοδοσία ευρωπαϊκών και αμερικανικών αγορών για τα Χριστούγεννα, καθώς οι σχετικές παραγγελίες ετοιμάζονται από νωρίς.
Στην καρδιά του προβλήματος βρίσκεται η επαρχία Γκουανγκτόνγκ λόγω της στρατηγικής της θέσης και λειτουργίας. Η περιοχή αποτελεί βασικό βιομηχανικό και μεταφορικό κέντρο στην Κίνα, όπου έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα πολλά νέα κρούσματα Covid-19 αναγκάζοντας τις αρχές να επιβάλλουν νέους αυστηρούς περιορισμούς. Τα μεγαλύτερα προβλήματα καταγράφονται στις πόλεις Σενζέν και Γκουανγκζού, προβλήματα τα οποία περιγράφονται ως χωρίς προηγούμενο από πηγές του CNBC.
Το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην Γκουανγκτόνγκ ως κύριο εμπορικό κέντρο της Κίνας από όπου αναχωρεί κάθε χρόνο το 24% των εξαγωγών της χώρας. Στη Γκουανγκτόνγκ βρίσκονται μεταξύ άλλων τα λιμάνια Σενζέν και Γκουανκζού τα οποία είναι το τρίτο και το μεγαλύτερο παγκοσμίως όσων αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) σύμφωνα με το World Shipping Council.
Το όλο ζήτημα απειλεί να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις καθώς τα κόστη μεταφοράς στη ναυτιλία έχουν φτάσει ήδη στα ύψη το προηγούμενο διάστημα λόγω της πανδημίας και της έλλειψης κοντέινερ. Είναι ενδεικτικό ότι η τιμή διακίνησης ενός στάνταρντ κοντέινερ των 40 ποδών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ έχει ξεπεράσει τα 10.500 δολάρια, ενώ η τιμή για τη μεταφορά στην αντίστροφη διαδρομή, από το Ρότερνταμ στη Σαγκάη, διαμορφώνεται στα 1.700 δολάρια. Αυτό δείχνει το πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα, σε μια περίοδο μάλιστα που η ζήτηση μεγαλώνει συνεχώς καθώς τώρα αρχίζουν να δίνονται και να εκτελούνται παραγγελίες και για την επερχόμενη εορταστική περίοδο.
Προβληματισμός για τις παραγγελίες των Χριστουγέννων
Πηγές του BBC προειδοποιούν ότι η κρίση στον κλάδο των μεταφορών με κοντέινερ δεν δείχνει σημάδια κάμψης και πως εάν δεν βρεθεί σύντομα λύση τότε μπορεί να υπάρξουν ακόμη κι ελλείψεις προϊόντων ενόψει των Χριστουγέννων. Ήδη στα λιμάνια της νότιας Κίνας βρίσκονται στοιβαγμένα πολλά προϊόντα που δεν μπορούν να μεταφερθούν για τρεις βασικούς λόγους.
-Στη μεταπανδημική εποχή υπάρχουν συνεχείς διακυμάνσεις στη ζήτηση προϊόντων με αποτέλεσμα οι εταιρείες στην Κίνα να μην μπορούν να διαχειριστούν ακόμη επαρκώς την κατάσταση. Αντιμετωπίζουν από ουρές πλοίων μέσα κι έξω στα λιμάνια μέχρι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων.
-Το πρόσφατο μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ δημιούργησε καθυστερήσεις στις μεταφορές και συνωστισμό σε μεγάλα εμπορικά λιμάνια εντείνοντας ακόμη περισσότερα τα υπάρχοντα προβλήματα.
-Λιμάνια της νότιας Κίνας αρχίζουν ξανά να υπολειτουργούν λόγω νέων περιορισμών για την πανδημία.
Τα παραδείγματα είναι χαρακτηριστικά. Ο εμπορευματικός σταθμός της Γιαντιάν, ο Yantian International Container Terminal, στη Σενζέν αποτελεί βασικό οδό εξαγωγών από το Pearl River Delta, που αποτελεί βασικό βιομηχανικό κέντρο της Κίνας. Όμως από τα τέλη του Μαίου το τέρμιναλ αυτό υπολειτουργεί σημαντικά λόγω νέων μέτρων κατά του Covid-19. Το αποτέλεσμα είναι σύμφωνα με στοιχεία του BBC ότι δεκάδες πλοία αναγκάζονται να περιμένουν έξω από το λιμάνι μέχρι να βρεθεί προβλήτα να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν.
Τις τελευταίες ημέρες οι ναυτιλιακές παρακάμπτουν τη Γιαντιάν προτιμώντας άλλα τέρμιναλ στην περιοχή, όπως είναι η Σεκού, η Νάσα και το Χονγκ Κονγκ. Όμως κι εκεί έχουν αρχίσει να καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις με την όλη υπόθεση να θυμίζει όλο και περισσότερο ντόμινο.
Latest News
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους
Τραμπ: Ανακοίνωσε την δημιουργία ειδικής υπηρεσίας για τη συλλογή δασμών
Η ανάρτηση του Ντόναλντ Τραμπ στο Truth Social
Jack Daniel's: Ο λόγος που απολύει 600 εργαζόμενους
Τα σχέδια για απολύσεις του παραγωγού ουίσκι έρχονται λίγες ημέρες μετα την «σύσταση» του Γενικού Χειρουργού των ΗΠΑ ότι τα αλκοολούχα θα πρέπει να φέρουν προειδοποίηση για τους κινδύνους καρκίνου
«Παγώνουν» οι εξαγωγές πετρελαίου στην Αρκτική, απο τη Ρωσία, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τις ποσότητες πετρελαίου που παράγει η Ρωσία στις εγκαταστάσεις κοντά στον αρκτικό κύκλο
ΕΚΤ προς τράπεζες: Βελτιωθείτε στην διαχείριση γεωπολιτικών κινδύνων
Η ΕΚΤ καλεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες να βελτιώσουν την ανθεκτικότητά τους σε γεωπολιτικά σοκ
Χαμηλότερα από το αναμενόμενο ο πληθωρισμός χονδρικής στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο Δείκτης Τιμών Παραγωγού αυξήθηκε μόλις 0,2% τον Δεκέμβριο
Αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού - Η νέα στρατηγική της Starbucks
Η Starbucks δημιούργησε έναν «Κώδικα Δεοντολογίας Καφετέριας» και με την εφαρμογή του στις ΗΠΑ, αρχίζει η μεγάλη της μεταμόρφωση
Πίεση από παντού - Θα παρατείνει ο Μπάιντεν την προθεσμία απαγόρευσης του TikTok στις 19 Ιανουαρίου;
Ο Μπάιντεν θα μπορούσε να παρατείνει την προθεσμία κατά 90 ημέρες - Το ενδεχόμενο που εξετάζεται μέχρι την ολοκλήρωση της ακρόασης