
Η επανεμφάνιση νέων κρουσμάτων της πανδημίας στη νότια Κίνα απειλεί ξανά την παραγωγική δραστηριότητα που ανθεί στην περιοχή, αλλά και τα τεράστια λιμάνια μεταφοράς αγαθών προς Ευρώπη και ΗΠΑ που βρίσκονται εκεί. Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν εκ νέου προϋποθέσεις για νέες καθυστερήσεις στις μεταφορές διά θαλάσσης και άνοδο των τιμών προϊόντων για καταναλωτές και επιχειρήσεις -την ώρα μάλιστα που χώρες όπως αυτές στην Ευρώπη προσπαθούν να επανέλθουν στην κανονικότητα.
Τα προβλήματα στα λιμάνια και το βιομηχανικό κέντρο της νότιας Κίνας είναι πλέον τόσα πολλά ώστε παράγοντες της αγοράς προειδοποιούν ότι μπορεί να υπάρξει πρόβλημα ακόμη και στην τροφοδοσία ευρωπαϊκών και αμερικανικών αγορών για τα Χριστούγεννα, καθώς οι σχετικές παραγγελίες ετοιμάζονται από νωρίς.
Στην καρδιά του προβλήματος βρίσκεται η επαρχία Γκουανγκτόνγκ λόγω της στρατηγικής της θέσης και λειτουργίας. Η περιοχή αποτελεί βασικό βιομηχανικό και μεταφορικό κέντρο στην Κίνα, όπου έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα πολλά νέα κρούσματα Covid-19 αναγκάζοντας τις αρχές να επιβάλλουν νέους αυστηρούς περιορισμούς. Τα μεγαλύτερα προβλήματα καταγράφονται στις πόλεις Σενζέν και Γκουανγκζού, προβλήματα τα οποία περιγράφονται ως χωρίς προηγούμενο από πηγές του CNBC.
Το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην Γκουανγκτόνγκ ως κύριο εμπορικό κέντρο της Κίνας από όπου αναχωρεί κάθε χρόνο το 24% των εξαγωγών της χώρας. Στη Γκουανγκτόνγκ βρίσκονται μεταξύ άλλων τα λιμάνια Σενζέν και Γκουανκζού τα οποία είναι το τρίτο και το μεγαλύτερο παγκοσμίως όσων αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) σύμφωνα με το World Shipping Council.
Το όλο ζήτημα απειλεί να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις καθώς τα κόστη μεταφοράς στη ναυτιλία έχουν φτάσει ήδη στα ύψη το προηγούμενο διάστημα λόγω της πανδημίας και της έλλειψης κοντέινερ. Είναι ενδεικτικό ότι η τιμή διακίνησης ενός στάνταρντ κοντέινερ των 40 ποδών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ έχει ξεπεράσει τα 10.500 δολάρια, ενώ η τιμή για τη μεταφορά στην αντίστροφη διαδρομή, από το Ρότερνταμ στη Σαγκάη, διαμορφώνεται στα 1.700 δολάρια. Αυτό δείχνει το πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση για τη μεταφορά προϊόντων από την Κίνα, σε μια περίοδο μάλιστα που η ζήτηση μεγαλώνει συνεχώς καθώς τώρα αρχίζουν να δίνονται και να εκτελούνται παραγγελίες και για την επερχόμενη εορταστική περίοδο.
Προβληματισμός για τις παραγγελίες των Χριστουγέννων
Πηγές του BBC προειδοποιούν ότι η κρίση στον κλάδο των μεταφορών με κοντέινερ δεν δείχνει σημάδια κάμψης και πως εάν δεν βρεθεί σύντομα λύση τότε μπορεί να υπάρξουν ακόμη κι ελλείψεις προϊόντων ενόψει των Χριστουγέννων. Ήδη στα λιμάνια της νότιας Κίνας βρίσκονται στοιβαγμένα πολλά προϊόντα που δεν μπορούν να μεταφερθούν για τρεις βασικούς λόγους.
-Στη μεταπανδημική εποχή υπάρχουν συνεχείς διακυμάνσεις στη ζήτηση προϊόντων με αποτέλεσμα οι εταιρείες στην Κίνα να μην μπορούν να διαχειριστούν ακόμη επαρκώς την κατάσταση. Αντιμετωπίζουν από ουρές πλοίων μέσα κι έξω στα λιμάνια μέχρι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων.
-Το πρόσφατο μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ δημιούργησε καθυστερήσεις στις μεταφορές και συνωστισμό σε μεγάλα εμπορικά λιμάνια εντείνοντας ακόμη περισσότερα τα υπάρχοντα προβλήματα.
-Λιμάνια της νότιας Κίνας αρχίζουν ξανά να υπολειτουργούν λόγω νέων περιορισμών για την πανδημία.
Τα παραδείγματα είναι χαρακτηριστικά. Ο εμπορευματικός σταθμός της Γιαντιάν, ο Yantian International Container Terminal, στη Σενζέν αποτελεί βασικό οδό εξαγωγών από το Pearl River Delta, που αποτελεί βασικό βιομηχανικό κέντρο της Κίνας. Όμως από τα τέλη του Μαίου το τέρμιναλ αυτό υπολειτουργεί σημαντικά λόγω νέων μέτρων κατά του Covid-19. Το αποτέλεσμα είναι σύμφωνα με στοιχεία του BBC ότι δεκάδες πλοία αναγκάζονται να περιμένουν έξω από το λιμάνι μέχρι να βρεθεί προβλήτα να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν.
Τις τελευταίες ημέρες οι ναυτιλιακές παρακάμπτουν τη Γιαντιάν προτιμώντας άλλα τέρμιναλ στην περιοχή, όπως είναι η Σεκού, η Νάσα και το Χονγκ Κονγκ. Όμως κι εκεί έχουν αρχίσει να καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις με την όλη υπόθεση να θυμίζει όλο και περισσότερο ντόμινο.


Latest News

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα

Έτοιμη για τη μεγάλη στροφή η Ευρώπη - Πώς επιδρούν οι δασμοί στο μοντέλο της
Η Citi προβλέπει μεγάλη στροφή στο οικονομικό μοντέλο της Γηραιάς Ηπείρου - Οι επιπτώσεις στο εμπόριο από τους δασμούς Τραμπ

Πάουελ: Το μεγάλο διακύβευμα της απόλυσής του – Ποιοι τον υπερασπίζονται
Ο Αμερικανός πρόεδρος ανέβασε τους τόνους εναντίον του κεντρικού τραπεζίτη με το Λευκό Οίκο να εξετάζει την απόλυσή του

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα

Ο γιoς δισεκατομμυριούχου κληρόνομου της Chanel αποκαλύπτει τις δικές του επενδύσεις
Ο 38χρονος Ντέιβιντ Βερτχάιμερ προσέλαβε τον Ντέιβιντ Αν για να ηγηθεί των επενδύσεών στην εταιρεία του 1686 Partners

Γιατί ο ακροδεξιός Φάρατζ θέλει τα... χλωριωμένα κοτόπουλα των ΗΠΑ στη Βρετανία
Ο Φάρατζ δήλωσε ότι οι Βρετανοί καταναλωτές αγοράζουν ήδη κοτόπουλα από μέρη όπως η Ταϊλάνδη που εκτρέφονται σε κακές συνθήκες

Καμπανάκι επικεφαλής Fed Σικάγο για ανάγκη ανεξαρτησίας της κεντρικής τράπεζας
Οι κεντρικές τράπεζες όπως η Fed που μπορούν να ασκούν νομισματική πολιτική χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις έχουν καλύτερα αποτελέσματα για τις οικονομίες τους

Μπέσεντ: Σχοινοβάτης σε ένα εύθραυστο σχοινί
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε ένα απρόβλεπτο Τραμπ και στο να διατηρήσει την εμπιστοσύνη στα αμερικανικά ομόλογα και στο δολάριο