Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης το καλώδιο φόρτισης μπήκε στη ζωή μας και έγινε συνώνυμο της εξέλιξης. Η χρήση του χρειάζεται κάποιες βασικές γνώσεις από τους οδηγούς-κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με την κλασική μάνικα στο βενζινάδικο, η οποία συνδέει το αυτοκίνητο με την αντλία βενζίνης και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ολοκληρώνεται ο ανεφοδιασμός του οχήματος. Με την ηλεκτροκίνηση ο οδηγός πρέπει να προγραμματίσει τη φόρτιση του οχήματός του, να υπολογίσει τη διαδρομή και να έχει μαζί του έναν φορτιστή.
Στον μέλλον, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα αλλάξουν πολλά στον χώρο της αυτοκίνησης. Στον τομέα της φόρτισης, για παράδειγμα, αναμένεται να υπάρξει μία σημαντική διαφοροποίηση, καθώς το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στο στάδιο δοκιμών η κατασκευή πομπών επαγωγικής φόρτισης αυτοκινήτων. Αυτή η τεχνολογία θα επιτρέψει να κατασκευαστούν μεγάλου μήκους χώροι στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως, για παράδειγμα, σε πιάτσες ταξί, σε πάρκινγκ ή οπουδήποτε αλλού, όπου θα φορτίζονται ταυτόχρονα τα αυτοκίνητα χωρίς καμία μέριμνα εκ μέρους του οδηγού, διατηρώντας πλήρη ελευθερία κινήσεων σε ολόκληρο το μήκος που περιλαμβάνουν οι επαγωγικοί αγωγοί.
Αυτή η εφαρμογή θα δώσει ελευθερία κινήσεων στους οδηγούς που μπορούν να συνδυάσουν δουλειά και παράλληλη φόρτιση. Μεταξύ των ευνοημένων αναμένεται να είναι οι οδηγοί ηλεκτρικών ταξί. Αυτή η καινοτομία αναμένεται να προκαλέσει εκρηκτική διάδοση της ηλεκτροκίνησης στον κόσμο των επαγγελματιών, που θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα χωρίς να είναι αναγκασμένοι και δεσμευμένοι να περιμένουν για αρκετή ώρα σε ένα μέρος όσο διαρκεί η φόρτιση. Το ίδιο μπορεί να γίνει και σε πάρκινγκ, όπου απλά παρκάροντας για λίγα λεπτά κάπου θα μπορεί ο οδηγός να φορτίζει και το αυτοκίνητό του.
Ήδη, 25 ηλεκτρικά ταξί στο Όσλο εξοπλίστηκαν με συστήματα επαγωγικής φόρτισης και εκμεταλλεύονται σειρές πομπών, οι οποίοι έχουν ενσωματωθεί στο έδαφος της πιάτσας τους. Αυτός ο στόλος, αποτελούμενος από ηλεκτρικές Jaguar I-pace, είναι μία πιλοτική εφαρμογή που εντάσσεται στο κρατικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού των ταξί της Νορβηγίας.
Αντίστοιχες εφαρμογές στατικής και δυναμικής επαγωγικής φόρτισης θα υλοποιηθούν και από άλλους κλάδους μεταφορών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τη διαδικασία της χρήσης καλωδίων φόρτισης ως άκρως ενοχλητική. Σύμφωνα με τον επίτιμο πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛΙΝΗΟ), Διονύση Νέγκα, υπάρχουν δύο είδη επαγωγικής φόρτισης: Η στατική και η δυναμική. Η πρώτη αναφέρεται σε πομπό ηλεκτρικής ενέργειας τοποθετημένο σε σταθερό σημείο, συνήθως στο επίπεδο του δρόμου ή και εμβαπτισμένο στη μάζα της επίστρωσής του, και σε δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου το οποίο έρχεται και σταθμεύει ακριβώς πάνω από τον πομπό παραμένοντας εκεί ακίνητο για όλη τη διάρκεια της φόρτισης. Η δεύτερη αναφέρεται σε αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει δέκτη στο κάτω μέρος του και διέρχεται κινούμενο πάνω από πολλούς, διαδοχικά τοποθετημένους στην επιφάνεια του δρόμου πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας, όπου θα μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητα «εν κινήσει».
Με τον δεύτερο τρόπο φόρτισης, δηλαδή τη δυναμική, μπορεί στο μέλλον να εξασφαλιστεί αέναη κίνηση αυτόνομων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία θα κινούνται συνεχώς στην ίδια συγκεκριμένη διαδρομή, που κατά μήκος της θα είναι εφοδιασμένη με διαδοχικούς πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας εγκιβωτισμένους στα υλικά κατασκευής της.
Ήδη, η τεχνολογία στον τομέα της φόρτισης περνάει σε επόμενο βήμα και όλα δείχνουν ότι πολύ σύντομα θα μπορούν να ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κινούνται απροβλημάτιστα παντού και χωρίς οι οδηγοί να έχουν την δέσμευση των καλωδίων. Μα το σημαντικότερο όλων είναι ότι θα μπορεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτίζεται ενώ κινείται, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να μένει σταθερός σε ένα σημείο για πολλά λεπτά της ώρας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»