
Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης το καλώδιο φόρτισης μπήκε στη ζωή μας και έγινε συνώνυμο της εξέλιξης. Η χρήση του χρειάζεται κάποιες βασικές γνώσεις από τους οδηγούς-κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με την κλασική μάνικα στο βενζινάδικο, η οποία συνδέει το αυτοκίνητο με την αντλία βενζίνης και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ολοκληρώνεται ο ανεφοδιασμός του οχήματος. Με την ηλεκτροκίνηση ο οδηγός πρέπει να προγραμματίσει τη φόρτιση του οχήματός του, να υπολογίσει τη διαδρομή και να έχει μαζί του έναν φορτιστή.
Στον μέλλον, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα αλλάξουν πολλά στον χώρο της αυτοκίνησης. Στον τομέα της φόρτισης, για παράδειγμα, αναμένεται να υπάρξει μία σημαντική διαφοροποίηση, καθώς το τελευταίο διάστημα βρίσκεται στο στάδιο δοκιμών η κατασκευή πομπών επαγωγικής φόρτισης αυτοκινήτων. Αυτή η τεχνολογία θα επιτρέψει να κατασκευαστούν μεγάλου μήκους χώροι στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως, για παράδειγμα, σε πιάτσες ταξί, σε πάρκινγκ ή οπουδήποτε αλλού, όπου θα φορτίζονται ταυτόχρονα τα αυτοκίνητα χωρίς καμία μέριμνα εκ μέρους του οδηγού, διατηρώντας πλήρη ελευθερία κινήσεων σε ολόκληρο το μήκος που περιλαμβάνουν οι επαγωγικοί αγωγοί.
Αυτή η εφαρμογή θα δώσει ελευθερία κινήσεων στους οδηγούς που μπορούν να συνδυάσουν δουλειά και παράλληλη φόρτιση. Μεταξύ των ευνοημένων αναμένεται να είναι οι οδηγοί ηλεκτρικών ταξί. Αυτή η καινοτομία αναμένεται να προκαλέσει εκρηκτική διάδοση της ηλεκτροκίνησης στον κόσμο των επαγγελματιών, που θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα χωρίς να είναι αναγκασμένοι και δεσμευμένοι να περιμένουν για αρκετή ώρα σε ένα μέρος όσο διαρκεί η φόρτιση. Το ίδιο μπορεί να γίνει και σε πάρκινγκ, όπου απλά παρκάροντας για λίγα λεπτά κάπου θα μπορεί ο οδηγός να φορτίζει και το αυτοκίνητό του.
Ήδη, 25 ηλεκτρικά ταξί στο Όσλο εξοπλίστηκαν με συστήματα επαγωγικής φόρτισης και εκμεταλλεύονται σειρές πομπών, οι οποίοι έχουν ενσωματωθεί στο έδαφος της πιάτσας τους. Αυτός ο στόλος, αποτελούμενος από ηλεκτρικές Jaguar I-pace, είναι μία πιλοτική εφαρμογή που εντάσσεται στο κρατικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού των ταξί της Νορβηγίας.
Αντίστοιχες εφαρμογές στατικής και δυναμικής επαγωγικής φόρτισης θα υλοποιηθούν και από άλλους κλάδους μεταφορών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τη διαδικασία της χρήσης καλωδίων φόρτισης ως άκρως ενοχλητική. Σύμφωνα με τον επίτιμο πρόεδρο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛΙΝΗΟ), Διονύση Νέγκα, υπάρχουν δύο είδη επαγωγικής φόρτισης: Η στατική και η δυναμική. Η πρώτη αναφέρεται σε πομπό ηλεκτρικής ενέργειας τοποθετημένο σε σταθερό σημείο, συνήθως στο επίπεδο του δρόμου ή και εμβαπτισμένο στη μάζα της επίστρωσής του, και σε δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου το οποίο έρχεται και σταθμεύει ακριβώς πάνω από τον πομπό παραμένοντας εκεί ακίνητο για όλη τη διάρκεια της φόρτισης. Η δεύτερη αναφέρεται σε αυτοκίνητο το οποίο διαθέτει δέκτη στο κάτω μέρος του και διέρχεται κινούμενο πάνω από πολλούς, διαδοχικά τοποθετημένους στην επιφάνεια του δρόμου πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας, όπου θα μπορούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητα «εν κινήσει».
Με τον δεύτερο τρόπο φόρτισης, δηλαδή τη δυναμική, μπορεί στο μέλλον να εξασφαλιστεί αέναη κίνηση αυτόνομων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία θα κινούνται συνεχώς στην ίδια συγκεκριμένη διαδρομή, που κατά μήκος της θα είναι εφοδιασμένη με διαδοχικούς πομπούς ηλεκτρικής ενέργειας εγκιβωτισμένους στα υλικά κατασκευής της.
Ήδη, η τεχνολογία στον τομέα της φόρτισης περνάει σε επόμενο βήμα και όλα δείχνουν ότι πολύ σύντομα θα μπορούν να ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κινούνται απροβλημάτιστα παντού και χωρίς οι οδηγοί να έχουν την δέσμευση των καλωδίων. Μα το σημαντικότερο όλων είναι ότι θα μπορεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτίζεται ενώ κινείται, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να μένει σταθερός σε ένα σημείο για πολλά λεπτά της ώρας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News
![ΑΠΕ: Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 – Η θέση της Ελλάδας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_ape_ola-1024x600-1-600x352.png)
Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 - Η επίδοση της Ελλάδας [γραφήματα]
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στην ακαθάριστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από την έναρξη της καταμέτρησης, το 2004

Αντιστάθμιση 145 εκατ. στη βαριά βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος – Τα έξτρα έσοδα από ρύπους
Στα 588 εκατ. ευρώ τα συνολικά κονδύλια τη διετία προς τη βιομηχανία από τα δικαιώματα εκπομπών ρύπων

Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 2031
Στοίχημα η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα - Τest drive στους σταθμούς φόρτισης από την εταιρεία P3 Greece

Παπουτσάνης: Από ΑΠΕ το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας για τη μονάδα της Ριτσώνας
Δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα παράγουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου Παπουτσάνης στη Ριτσωνα

Σχεδόν 2 εκατοστά πάνω η στάθμη της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων
Μέσα σε λίγα χρόνια το λιώσιμο των πάγων έχει οδηγήσει σε αύξηση της στάθμης της θάλασσας κατά τουλάχιστον 2 εκατοστά

Νέες αιτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Τι πρέπει να κάνετε
Στα 44 εκατ. ο προϋπολογισμός για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Στα «σκουπίδια» 2 TWh πράσινης ενέργειας το 2025 – Οι εκτιμήσεις για το ψαλίδι στις ΑΠΕ
Υπερδιπλάσιες οι περικοπές παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ το 2024, σύμφωνα με τον Παντελή Μπίσκα – Και συναγερμός για μπλακ άουτ το Πάσχα

Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες – Εγκατάσταση μόνο με συμφωνία του 51% των ιδιοκτητών
Για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 51% των ιδιοκτητών, όπως προβλέπει ειδική ρύθμιση του υπ. Ενέργειας

Το στοίχημα της Ιαπωνίας με τις λεπτές ηλιακές κυψέλες για να τα βάλει με την Κίνα
Η Ιαπωνία θα παράξει εξαιρετικά λεπτές και εύκαμπτες ηλιακές κυψέλες προσπαθώντας να ενισχύσει την ενεργειακή της ασφάλεια

Τσακίρης στον ΟΤ: «Η ΕΤΕπ θα στηρίξει τα offshore αιολικά στην Ελλάδα»
Ο Γιάννης Τσακίρης, αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, μετά τη χρηματοδότηση με 400 εκατ. ευρώ του offshore αιολικού στην Πολωνία μιλά στον ΟΤ