
Η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ότι εργάζεται πάνω σε ένα πρωτότυπο ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου, με τις πρώτες δοκιμές του project να σχεδιάζεται να ξεκινήσουν αργότερα φέτος.
Το όχημα θα βασίζεται στη νέα έκδοση του Land Rover Defender και αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας της JLR να επιτύχει το στόχο των μηδενικών εκπομπών των οχημάτων της έως το έτος του 2036. Οι δοκιμές του οχήματος θα επικεντρωθούν σε τομείς όπως η κατανάλωση καυσίμου και οι δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.
Σε σχετική ανακοίνωσή, η εταιρεία – η οποία ανήκει στην Tata Motors – περιέγραψε τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου ως ένα «στο ταξίδι προς τις καθαρές μηδενικές εκπομπές των οχημάτων».
Καθώς οι κυβερνήσεις προσπαθούν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων ρύπων και να αυξήσουν την ποιότητα του αστικού αέρα, τα οχήματα που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι φαίνεται να αλλάζουν. Το Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, σκοπεύει να σταματήσει την πώληση νέων οχημάτων ντίζελ και βενζίνης από το 2030. Από το έτος 2035, όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές από τις εξατμίσεις τους.
Εταιρείες όπως η JLR προσπαθούν, αργά αλλά σταθερά, να προσαρμοστούν σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα. Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η Jaguar θα διαθέτει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το έτος 2025. Η επιχείρηση δήλωσε επίσης ότι το τμήμα της Land Rover θα κυκλοφορήσει έξι «καθαρές ηλεκτρικές παραλλαγές» τα επόμενα πέντε χρόνια.
Ο «ρόλος του υδρογόνου»
Το υδρογόνο μπορεί να «αποθηκεύσει και να παραδώσει χρήσιμη ενέργεια», σύμφωνα με το Γραφείο Ενεργειακής Απόδοσης και Ανανεώσιμης Ενέργειας του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ (DOE). Έχει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και μπορεί να αναπτυχθεί σε τομείς όπως η βιομηχανία και οι μεταφορές.
Παραδείγματα χρήσης του στον τομέα των μεταφορών περιλαμβάνουν λεωφορεία υδρογόνου σε πόλεις όπως το Λονδίνο και το Αμπερντίν, ενώ αεροπλάνα κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχουν επίσης πετάξει τα τελευταία χρόνια.
«Γνωρίζουμε ότι το υδρογόνο μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στη βιομηχανία μεταφορών και παράλληλα με τα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Ralph Clague, επικεφαλής κυψελών υδρογόνου και καυσίμου της Jaguar Land Rover.
Η Jaguar Land Rover δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που εξετάζει υδρογονοκίνητα οχήματα. Άλλοι κατασκευαστές που έχουν εντρυφήσει στην αγορά κυψελών καυσίμου υδρογόνου είναι η Toyota και η Honda, ενώ μικρότερες εταιρείες όπως η Riversimple εργάζονται επίσης σε αυτοκίνητα με υδρογόνο.


Latest News
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.