
Μέσα στον Ιούλιο εφόσον όλα προχωρήσουν χωρίς νεότερα εμπόδια θα βάλει μπρος το τραμ στον Πειραιά. Το έργο που έχει αντιμετωπίσει πλήθος εμποδίων, με πιο πρόσφατα την καθυστέρηση των έργων στο Φαληρικό Δέλτα, στην οποία «κούμπωσε» πριν από περισσότερο από ένα χρόνο και το ετοιμόρροπο διατηρητέο κτήριο της Ομηρίδου Σκυλίτση, μπαίνει στην τελική ευθεία. Έτσι, θα γίνει το πρώτο βήμα για να δοθεί λύση στο μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα της πόλης, που δεν είναι άλλο από το κυκλοφοριακό.
Με την παράδοση και των τριών σταθμών της επέκτασης της Γραμμής 3, το καλοκαίρι του 2022, ο Πειραιάς θα είναι πια και επίσημα ο μεγαλύτερος κόμβος συγκοινωνιών και logisticsτης χώρας. Έχοντας στην καρδιά βεβαίως της δραστηριότητάς του, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς θα ενώνεται μέσα σε 50 λεπτά με το «Ελευθέριος Βενιζέλος», θα έχει σύνδεση με τις Γραμμές 1 και 3 του μετρό, αλλά και με τον προαστιακό, που βάζει στην εξίσωση και τη σύνδεση με τον σιδηρόδρομο.
Έτσι, το λιμάνι ενώνεται με το Θριάσιο Πεδίο, όπου θα αναπτυχθούν τα δύο μεγάλα κέντραLogistics, Θριάσιο Ι και ΙΙ. Τον χάρτη βέβαια θα ολοκληρώσει μεσοπρόθεσμα η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, ένας «αιώνιος» διαγωνισμός που καλά κρατεί από το 2016 και ξεκόλλησε πρόσφατα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων προς έγκριση. Κατόπιν, τα ενδιαφερόμενα σχήματα θα κληθούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προσφορές για το έργο των 350 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή του έργου θα κρατήσει 5 χρόνια.
Το τραμ και πάλι στις ράγες
Στην τελική ευθεία φαίνεται πως βρίσκεται η λύση σχετικά με το τελευταίο εμπόδιο για την εμπορική λειτουργία του τραμ στον Πειραιά. Πρόκειται για το υπό κατάρρευση διατηρητέο κτίριο επί της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση που «απειλεί» τις γραμμές του τροχιόδρουμου. Το κτίριο το οποίο επλήγη από τον σεισμό του καλοκαιριού του 2019, κατόπιν έπιασε δύο φορές φωτιά μέσα σε 15 μήνες, με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος του να έχει ήδη καταρρεύσει.
Η επόμενη πράξη θα παιχτεί την Πέμπτη στη συνεδρίας του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού όπου και θα κριθεί η πρόταση του Δήμου Πειραιά για την διατήρηση του μέρους εκείνου του κτηρίου που μένει ακόμα όρθιο με μια ειδική τεχνική, που θα επιτρέψει την έναρξη των δοκιμαστικών δρομολογίων του τραμ. Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2019, προτού ξεκινήσει ο νέος κύκλος καθυστερήσεων, είχαν ήδη ολοκληρωθεί τα δοκιμαστικά δρομολόγια και αυτό επρόκειτο να αποδοθεί στους πολίτες τον Ιανουάριο του 2020.
Εφόσον, πάντως, δοθεί την Πέμπτη το «πράσινο φως» από το ΚΣΝΜ, τότε σε 20 ημέρες, δηλαδή στις αρχές Ιουλίου, θα μπορούν να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και μέσα στον Ιούλιο να γίνει και η έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας. Στην αντίθετη περίπτωση, οποιαδήποτε άλλη λύση θα φτάσει την έναρξη των δοκιμών στο 2022. Πάντως ήδη έχουν τοποθετηθεί τα απαραίτητα υποστυλώματα.
Η επέκταση του τραμ προς Πειραιά περιλαμβάνει 5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 συνολικά σταθμούς σε μια κυκλική διαδρομή.
Στο 90% οι εργασίες στους τρεις σταθμούς της επέκτασης προς το Λιμάνι
Υπενθυμίζεται ότι οι πρώτοι τρεις σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, δόθηκαν στην κυκλοφορία στις 6 Ιουλίου 2020, δίνοντας ανάσα στις καθημερινές μετακινήσεις της ευρύτερης περιοχής και περιορίζοντας την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 11.000 ημερησίως και των εκπομπών CO2 κατά 60 τόνους ημερησίως.
Ως προς τους τρεις εναπομείναντες σταθμούς, που θα ολοκληρώσουν την επέκταση το καλοκαίρι του 2022, σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα που είχαν προκύψει και οι εργασίες αυτή τη στιγμή βρίσκονται περί το 90% – δηλαδή λίγο μπροστά κι από το χρονοδιάγραμμα – και συγκεκριμένα στη φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και της εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
Όταν το έργο ολοκληρωθεί και τεθούν οι τρεις τελευταίοι σταθμοί σε λειτουργία προβλέπεται να αυξηθεί η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 επιβιβάσεις ημερησίως. Η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.


Latest News

Όμιλος ΑΒΑΞ: Στο φως οι σταθμοί «Δικαστήρια» και «Ακαδημία» της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Ο Όμιλος ΑΒΑΞ παρουσιάζει, μέσα από λήψεις με drone, πλάνα με τις εργασίες εκσκαφής για τους δύο σταθμούς στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Μητσοτάκης για Flyover: Το έργο θα αποπερατωθεί στα μέσα του 2027
Το έργο του Flyover όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή ανακούφιση στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο
Το μετακινούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τμήματος στον σιδηρόδρομο που καταστράφηκε από τον Daniel και οι επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις σε όλη τη χώρα

H ES SYSTEMS και η Ολυμπία Οδός υλοποίησαν την επέκταση του έργου "Smart Tunnel"
Το έργο ξεκίνησε το 2019 και αφορούσε στην εγκατάσταση του πρώτου συστήματος παρακολούθησης κατάστασης εξοπλισμού σε μία σήραγγα της Ολυμπίας Οδού

Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας

Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών

«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ

Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων

Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ

Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ