Το Γραφείο Στρατηγικής Ικανότητας (SCO) του Υπουργού Άμυνας, σε συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, πραγματοποίησε πρόσφατα έναν αυτόνομο πλου μεγάλης απόστασης με ένα μη επανδρωμένο σκάφος (Ghost Fleet Overlord Unmanned Surface Vessel (USV)) από την Ακτή του Κόλπου του Μεξικού, περνώντας από τον Διώρυγα του Παναμά , στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ. Αυτή ήταν η δεύτερη τέτοια αποστολή.
Το μη επανδρωμένο πλοίο, με το όνομα NOMAD, ταξίδεψε 4.421 ναυτικά μίλια (8.187 χλμ), το 98% των οποίων ήταν σε αυτόνομη λειτουργία. Το πρώτο πλοίο Ghost Fleet Overlord, RANGER, ολοκλήρωσε μια παρόμοια διέλευση τον Οκτώβριο του 2020. Και τα δύο USV πέρασαν από τη διώρυγα του Παναμά με επανδρωμένη λειτουργία.
Ο πλους του NOMAD παρείχε μια ευκαιρία για εκτεταμένο έλεγχο της αντοχής των πλοίων, των αυτόνομων λειτουργιών και της διαλειτουργικότητας των κυβερνητικών συστημάτων διοίκησης, ελέγχου, επικοινωνιών, υπολογιστών και πληροφοριών με αυτονομία προμηθευτή, μηχανικά συστήματα κύτους και ηλεκτρικά συστήματα κύτους. Οι εντολές και ο έλεγχος απομακρυσμένης αποστολής για τον πλου του NOMAD πραγματοποιήθηκαν από ένα κέντρο μη-επανδρωμένων επιχειρήσεων στην ξηρά που χειρίζονταν ναυτικοί των ΗΠΑ που ανήκουν στην Μοίρα Surface Development Squadron One.
«Αυτό είναι ένα άλλο σημαντικό ορόσημο για το πρόγραμμα Ghost Fleet Overlord του SCO και υποστηρίζει το μη επανδρωμένο πλαίσιο εκστρατείας του Ναυτικού προσθέτοντας ένα δεύτερο πλοίο Overlord στη Δυτική Ακτή. Το πρόγραμμα SCO Ghost Fleet Overlord χρησιμεύει για την ενημέρωση των πρωτοτύπων του Ναυτικού με την ενσωμάτωση ώριμων τεχνολογιών για την επιτάχυνση των προτεραιοτήτων της υπηρεσίας και είναι ένα βασικό κομμάτι της φιλοσοφίας του πλαίσιου μη-επανδρωμένων επιχειρήσεων (Unmanned Campaign Framework )του ναυτικού ‘κατασκεύασε λίγο, δοκίμασε λίγο και μάθετε πολλά’ φιλοσοφία που διατυπώνεται στο Navy ,” είπε ο διευθυντής της SCO Jay Dryer.
Το NOMAD USV με το RANGER USV θα συμμετάσχουν σε ασκήσεις πειραματισμού στόλου για να ωριμάσει περαιτέρω τα συστήματα αυτονομίας, να καταδειχτεί η αξιοπιστία του συστήματος και να διερευνηθούν έννοιες εμπλοκής για συντονισμένες επιχειρήσεις με επανδρωμένα πολεμικά πλοία, ενώ δοκιμάζει τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου. Και τα δύο πλοία θα συνεχίσουν να παρέχουν βασικά δεδομένα συστήματος, θα επιτρέπουν την ανάδραση από τον χειριστή του στόλου και θα επιδεικνύουν δυνατότητες απαραίτητες για τη συνεχή ωρίμανση και την ανάπτυξη των εννοιών λειτουργίας USV.
Το πρόγραμμα Ghost Fleet Overlord βρίσκεται επί του παρόντος στη δεύτερη φάση του, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση κυβερνο-συστημάτων εντολών και ελέγχου και ωφέλιμων φορτίων και πιο περίπλοκων και απαιτητικών πειραμάτων ναυτικών επιχειρήσεων. Η Φάση II διεξάγεται με τα ίδια σκάφη και ομάδες της βιομηχανίας που συμμετείχαν στη Φάση Ι και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2022, οπότε και τα δύο πλοία Ghost Fleet Overlord θα μεταβούν στο Ναυτικό για περαιτέρω πειραματισμό.
Το πρόγραμμα Ghost Fleet Overlord, που εκτελείται από την SCO σε συνεργασία με το Εκτελεστικό Γραφείο του Προγράμματος, Unmanned and Small Combatants, διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ενημέρωση των νέων κατηγοριών USV του Ναυτικού και χρησιμεύει ως μέρος των εκτεταμένων τεχνικών προσπαθειών μείωσης του κινδύνου.
«Η στενή συνεργασία μας με το SCO για το πρόγραμμα Overlord είναι η επιτάχυνση της τεχνολογικής επίδειξης, η ανάπτυξη CONOPs [έννοια των λειτουργιών] και η επιχειρησιακή διοίκηση και ο έλεγχος των μη επανδρωμένων επιφανειακών σκαφών σε άμεση ευθυγράμμιση με τα σχέδια του Ναυτικού», δήλωσε ο Pete Small, Διευθυντής Προγράμματος Ναυτικού για USV.
Δύο επιπλέον πρωτότυπα Ghost Fleet Overlord USV βρίσκονται υπό κατασκευή και θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση και την επιτάχυνση του πειραματισμού και των δοκιμών του Ναυτικού.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα