Οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα χρειαστούν πακέτο διάσωσης, εάν πραγματοποιηθούν χωρίς θεατές
Οι διοργανωτές είναι έτοιμοι για την παρουσία οπαδών στα γήπεδα, αλλά οι ειδικοί στα θέματα δημόσιας υγείας προειδοποιούν να μην επιτραπεί η παρουσία τους
![](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/ArticleAttributionForDigital.png)
![Οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα χρειαστούν πακέτο διάσωσης, εάν πραγματοποιηθούν χωρίς θεατές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/tokyo-1-scaled.jpg)
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Τόκιο θα χρειαστούν πακέτο διάσωσης ύψους περίπου 800 εκατομμυρίων δολαρίων, εάν διεξαχθούν «κεκλεισμένων των θυρών», καθώς οι διοργανωτές καθυστερούν μέχρι τελευταίας στιγμής την απόφαση για το εάν θα επιτραπεί η παρουσία φιλάθλων από την Ιαπωνία.
Οι πρόσφατοι προϋπολογισμοί δείχνουν ότι οι διοργανωτές του Τόκιο 2020 έχουν προνοήσει για την παρουσία θεατών στα γήπεδα. Έχοντας ήδη ξοδέψει τα δισεκατομμύρια γεν από τις πωλήσεις εισιτηρίων, η επιπλέον χρηματοδότηση από τους φορολογούμενους, θεωρείται ο μόνος τρόπος να επιστραφούν τα χρήματα, σύμφωνα με ανάλυση των Financial Times με βάση στοιχεία της οργανωτικής επιτροπής.
Με την κυβέρνηση της Ιαπωνίας αποφασισμένη να προχωρήσει στη διεξαγωγή των αγώνων από τις 23 Ιουλίου, η απόφαση για το εάν θα επιτραπεί η παρουσία οπαδών από την Ιαπωνία στα γήπεδα έχει γίνει μία από τις μεγαλύτερες διαμάχες σχετικά με τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Μιλώντας στη σύνοδο κορυφής των G7 στην Κορνουάλη, ο Πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, Γιοσιχίντε Σούγκα, ανέφερε ότι η χώρα του είναι αποφασισμένη να επιτρέψει την παρουσία θεατών, εάν είναι εφικτό.
«Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό κρουσμάτων του κορωνοϊού, θα αποφασίσουμε [σχετικά με τη χωρητικότητα] με βάση και το πόσα άτομα επιτρέπονται και σε άλλες αθλητικές εκδηλώσεις», ανέφερε.
Είτε η παρουσία θεατών απαγορευτεί πλήρως ή εν μέρει, η πόλη του Τόκιο θα έχει την υποχρέωση επιστροφής των εισιτηρίων, εφόσον συμφώνησε να αναλάβει το κόστος διοργάνωσης των αγώνων, η διεξαγωγή των οποίων έχει καθυστερήσει.
Από τα έσοδα ύψους 668 δισεκατομμυρίων γεν (6,1 δισεκατομμύρια δολάρια), που υπολόγισε η οργανωτική επιτροπή για το έτος αυτό, τα 90 δισεκατομμύρια γεν προέρχονται από πωλήσεις εισιτηρίων, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ήμισυ των εμπορικών εσόδων για το Τόκιο 2020. Το υπόλοιπο προέρχεται από δημόσια χρηματοδότηση.
Ισολογισμός που δημοσιεύθηκε από το Τόκιο 2020, την προηγούμενη εβδομάδα, έδειξε οφειλή ύψους 118,3 δισεκατομμυρίων γεν από προκαταβολές που ελήφθησαν. Τα περισσότερα από αυτά αντιπροσώπευαν έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων στο ιαπωνικό κοινό, το οποίο είχε αγοράσει τα εισιτήρια δύο χρόνια πριν.
Οι γιατροί και οι ειδικοί σε θέματα δημόσιας υγείας έχουν συμβουλεύσει την Ιαπωνία να διοργανώσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες χωρίς θεατές, ώστε να αποφευχθεί η μετάδοση του κορωνοϊού, αλλά οι διοργανωτές και οι χορηγοί επιθυμούν απελπισμένα να κρατήσουν τουλάχιστον μερικούς από τους οπαδούς, ώστε να αποδώσουν οι επενδύσεις τους.
Ο Shigeru Omi, επικεφαλής ιατρικός σύμβουλος της κυβέρνησης για την πανδημία, προειδοποίησε τους διοργανωτές να μην κάνουν τους αγώνες να μοιάζουν με «φεστιβάλ». Προέβη στη συμβουλή αυτή διότι οι οπαδοί, που θα γιορτάζουν και θα πίνουν, θα μετατρέψουν τους αγώνες σε ένα είδος «κοινωνικοποίησης υψηλού κινδύνου», η οποία θα οδηγήσει στην εξάπλωση του ιού, όπως προειδοποίησε.
«Αν πραγματοποιηθούν οι αγώνες, η μόνη λύση είναι να μην υπάρχει κανένας θεατής», δήλωσε ο Haruo Ozaki, πρόεδρος της Ιατρικής Ένωσης του Τόκιο, σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου.
Το Τόκιο συνεχίζει να αναφέρει 300-400 κρούσματα κορωνοϊού ημερησίως και πρόκειται να παραμείνει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης έως τις 20 Ιουνίου. Οι διοργανωτές των Ολυμπιακών αγώνων έχουν καθυστερήσει την απόφαση για την παρουσία θεατών μέχρι τα τέλη Ιουνίου, ελπίζοντας ότι η κατάσταση με τον ιό θα βελτιωθεί.
Οι χορηγοί επιθυμούν την ύπαρξη θεατών αφού έδωσαν εισιτήρια για μερικές από τις μεγαλύτερες στιγμές των αγώνων σε διαγωνισμούς και άλλες εκδηλώσεις μάρκετινγκ.
«Ένα μείζον ζήτημα για τους χορηγούς είναι εάν θα μπορούν να επιτρέψουν την παρουσία των νικητών από τις καταναλωτικές εκστρατείες που διοργανώθηκαν, πριν τη διεξαγωγή των αγώνων, πέρσι», δήλωσε διευθυντής μάρκετινγκ που δίνει συμβουλές σε αρκετούς χορηγούς του Τόκιο 2020 για το πώς θα χειριστούν τους αγώνες.
«Οι περισσότεροι χορηγοί έχουν ήδη βγάλει πολλά από τις πωλήσεις εισιτηρίων. Εάν αυτά τα εισιτήρια ακυρωθούν, θα υπάρξει πληθώρα αντιδράσεων».
![Scoreplay: Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο επενδύει στην εταιρεία AI για αθλητικά βίντεο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/giannis-antetokounmpo-sits-steps-600x337.jpg)
Νέο «χτύπημα» από τον Γιάννη Αντετοκούνμπο - Επενδύει σε εταιρεία AI για αθλητικά βίντεο
Η τεχνολογία της ScorePlay χρησιμοποιείται από περισσότερους από 200 αθλητικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο
![Deloitte: Οι είκοσι ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/france-football1-600x442.jpg)
Οι 20 ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα - Η έκθεση της Deloitte [πίνακας]
Η Ρεάλ Μαδρίτης πέτυχε ένα νέο ορόσημο, καθώς γίνεται ο πρώτος ποδοσφαιρικός σύλλογος που καταγράφει έσοδα 1 δισ. ευρώ σε μία μόνο αγωνιστική περίοδo
![Netflix: Δίνει νέα πνοή σε κλασικές συνταγές της τηλεόρασης του ’50](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/NETFLIX_EXT-600x450.jpg)
Κάντο όπως η τηλεόραση του '50 - Τι επιλέγει το Netflix
Το Netflix επενδύσει σε ζωντανές μεταδόσεις και talk show για να ενισχύσει τα νέα διαφημιστικά εγχειρήματά της
![Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/brighton-600x339.jpg)
Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας
«Σπάει» όλα τα κοντέρ η μεταγραφή του Στέφανου Τζίμα στην Μπράιτον, καθώς μπήκε στο Top15 με τις πιο ακριβές μεταγραφές της φετινής χειμερινής μεταγραφικής περιόδου
![Champions League: Είναι δίκαιη η league phase;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/UEFA-1.jpg)
Είναι δίκαιη η league phase του Champions League;
Ο υπερυπολογιστής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ερεύνησε κατά πόσο είναι δίκαιο το σύστημα της league phase του Champions League
![Decathlon: Πώς ο γαλλικός κολοσσός έγινε αθόρυβα το διαμάντι στη λιανική αθλητικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/michel-leclercq-600x379.png)
Πώς η Decathlon έγινε αθόρυβα το διαμάντι στη λιανική αθλητικών
H Decathlon δεν αποζητά την προσοχή, δεν χρηματοδοτεί μεγάλες αθλητικές ομάδες, δεν διαθέτει φανταχτερό μάρκετινγκ και δεν ψάχνεται για αναγνώριση όπως η Adidas ή η Under Armour
![Τσέλσι: Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στο ποδόσφαιρο γυναικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ΡΤΗΤΡΡΤΓ-600x393.jpg)
Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής από την Τσέλσι
Η Τσέλσι ολοκλήρωσε την απόκτηση της Ναόμι Γκίρμα από την Σαν Ντιέγκο Γουέιβς σε ποσό που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στην ιστορία του ποδοσφαίρου γυναικών