Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Τόκιο θα χρειαστούν πακέτο διάσωσης ύψους περίπου 800 εκατομμυρίων δολαρίων, εάν διεξαχθούν «κεκλεισμένων των θυρών», καθώς οι διοργανωτές καθυστερούν μέχρι τελευταίας στιγμής την απόφαση για το εάν θα επιτραπεί η παρουσία φιλάθλων από την Ιαπωνία.

Οι πρόσφατοι προϋπολογισμοί δείχνουν ότι οι διοργανωτές του Τόκιο 2020 έχουν προνοήσει για την παρουσία θεατών στα γήπεδα. Έχοντας ήδη ξοδέψει τα δισεκατομμύρια γεν από τις πωλήσεις εισιτηρίων, η επιπλέον χρηματοδότηση από τους φορολογούμενους, θεωρείται ο μόνος τρόπος να επιστραφούν τα χρήματα, σύμφωνα με ανάλυση των Financial Times με βάση στοιχεία της οργανωτικής επιτροπής.

Με την κυβέρνηση της Ιαπωνίας αποφασισμένη να προχωρήσει στη διεξαγωγή των αγώνων από τις 23 Ιουλίου, η απόφαση για το εάν θα επιτραπεί η παρουσία οπαδών από την Ιαπωνία στα γήπεδα έχει γίνει μία από τις μεγαλύτερες διαμάχες σχετικά με τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Μιλώντας στη σύνοδο κορυφής των G7 στην Κορνουάλη, ο Πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, Γιοσιχίντε Σούγκα, ανέφερε ότι η χώρα του είναι αποφασισμένη να επιτρέψει την παρουσία θεατών, εάν είναι εφικτό.

«Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό κρουσμάτων του κορωνοϊού, θα αποφασίσουμε [σχετικά με τη χωρητικότητα] με βάση και το πόσα άτομα επιτρέπονται και σε άλλες αθλητικές εκδηλώσεις», ανέφερε.

Είτε η παρουσία θεατών απαγορευτεί πλήρως ή εν μέρει, η πόλη του Τόκιο θα έχει την υποχρέωση επιστροφής των εισιτηρίων, εφόσον συμφώνησε να αναλάβει το κόστος διοργάνωσης των αγώνων, η διεξαγωγή των οποίων έχει καθυστερήσει.

Από τα έσοδα ύψους 668 δισεκατομμυρίων γεν (6,1 δισεκατομμύρια δολάρια), που υπολόγισε η οργανωτική επιτροπή για το έτος αυτό, τα 90 δισεκατομμύρια γεν προέρχονται από πωλήσεις εισιτηρίων, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ήμισυ των εμπορικών εσόδων για το Τόκιο 2020. Το υπόλοιπο προέρχεται από δημόσια χρηματοδότηση.

Ισολογισμός που δημοσιεύθηκε από το Τόκιο 2020, την προηγούμενη εβδομάδα, έδειξε οφειλή ύψους 118,3 δισεκατομμυρίων γεν από προκαταβολές που ελήφθησαν. Τα περισσότερα από αυτά αντιπροσώπευαν έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων στο ιαπωνικό κοινό, το οποίο είχε αγοράσει τα εισιτήρια δύο χρόνια πριν.

Οι γιατροί και οι ειδικοί σε θέματα δημόσιας υγείας έχουν συμβουλεύσει την Ιαπωνία να διοργανώσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες χωρίς θεατές, ώστε να αποφευχθεί η μετάδοση του κορωνοϊού, αλλά οι διοργανωτές και οι χορηγοί επιθυμούν απελπισμένα να κρατήσουν τουλάχιστον μερικούς από τους οπαδούς, ώστε να αποδώσουν οι επενδύσεις τους.

Ο Shigeru Omi, επικεφαλής ιατρικός σύμβουλος της κυβέρνησης για την πανδημία, προειδοποίησε τους διοργανωτές να μην κάνουν τους αγώνες να μοιάζουν με «φεστιβάλ». Προέβη στη συμβουλή αυτή διότι οι οπαδοί, που θα γιορτάζουν και θα πίνουν, θα μετατρέψουν τους αγώνες σε ένα είδος «κοινωνικοποίησης υψηλού κινδύνου», η οποία θα οδηγήσει στην εξάπλωση του ιού, όπως προειδοποίησε.

«Αν πραγματοποιηθούν οι αγώνες, η μόνη λύση είναι να μην υπάρχει κανένας θεατής», δήλωσε ο Haruo Ozaki, πρόεδρος της Ιατρικής Ένωσης του Τόκιο, σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου.

Το Τόκιο συνεχίζει να αναφέρει 300-400 κρούσματα κορωνοϊού ημερησίως και πρόκειται να παραμείνει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης έως τις 20 Ιουνίου. Οι διοργανωτές των Ολυμπιακών αγώνων έχουν καθυστερήσει την απόφαση για την παρουσία θεατών μέχρι τα τέλη Ιουνίου, ελπίζοντας ότι η κατάσταση με τον ιό θα βελτιωθεί.

Οι χορηγοί επιθυμούν την ύπαρξη θεατών αφού έδωσαν εισιτήρια για μερικές από τις μεγαλύτερες στιγμές των αγώνων σε διαγωνισμούς και άλλες εκδηλώσεις μάρκετινγκ.

«Ένα μείζον ζήτημα για τους χορηγούς είναι εάν θα μπορούν να επιτρέψουν την παρουσία των νικητών από τις καταναλωτικές εκστρατείες που διοργανώθηκαν, πριν τη διεξαγωγή των αγώνων, πέρσι», δήλωσε διευθυντής μάρκετινγκ που δίνει συμβουλές σε αρκετούς χορηγούς του Τόκιο 2020 για το πώς θα χειριστούν τους αγώνες.

«Οι περισσότεροι χορηγοί έχουν ήδη βγάλει πολλά από τις πωλήσεις εισιτηρίων. Εάν αυτά τα εισιτήρια ακυρωθούν, θα υπάρξει πληθώρα αντιδράσεων».

Πρόσφατα Άρθρα
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης