
Καθ’ όλη την διάρκεια του δεύτερου εγκλεισμού, το ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων & Επικοινωνίας) δεν σταμάτησε να εργάζεται συστηματικά μαζί με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Πιερρακάκη με στόχο την προσέλκυση ξένων παραγωγών στη χώρα μας.
Μέσα στις ημέρες του εορτασμού του Πάσχα και ενώ ήταν ήδη γνωστό ότι η άρση του lockdown βρίσκεται κοντά, ο Πάνος Κουάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ, συζητώντας με ανθρώπους της Millennium Μedia έμαθε για ένα έτοιμο σενάριο, η ιστορία του οποίου τοποθετείται στην πολυχρησιμοποιημένη (κινηματογραφικά) Γαλλική Συνοικία της Νέας Ορλεάνης.
Το ερώτημα των ανθρώπων της Millennium ήταν αν αυτή η ιστορία θα μπορούσε να γυριστεί στη Βόρεια Ελλάδα.
Ελληνοβουλγαρική «συμμαχία»
Η εν λόγω ταινία τιτλοφορείται «Barracuda», είναι περιπέτεια και έχει ως πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας σε ρόλο γκάνγκστερ. Οσο για τον λόγο για τον οποίο η Millennium Media ήθελε τη Βόρεια Ελλάδα, στην οποία ούτως ή άλλως επιδιώκει γενικότερα να επενδύσει, είναι επειδή στη γειτονική Βουλγαρία βρίσκονται τα δικά της NU Boyana Στούντιο, εκεί όπου έχουν γυριστεί πάρα πολλές αμερικανικές παραγωγές, από τη «Μαύρη Ντάλια» του Μπράιαν Ντε Πάλμα, ως την τριλογία «Ο Ολυμπος έπεσε», «Το Λονδίνο έπεσε» και «O φύλακας άγγελος έπεσε» με τον Τζέραρντ Μπάτλερ.
Για τη Millennium Media η Βόρεια Ελλάδα αποτελεί ιδανικό χώρο για γυρίσματα και για πρακτικούς λόγους: λόγω γεωγραφικής τοποθεσίας, η πρόσβαση για μεταφορά εξοπλισμού από τη Βουλγαρία είναι πολύ πιο εύκολη από αλλού.
Βέβαια, με το άκουσμα της πόλης της Νέας Ορλεάνης το μυαλό του κ. Κουάνη πήγε αυτομάτως σε έλη, βάλτους και αλιγάτορες, οπότε τα πράγματα σκούρυναν σε ό,τι αφορά τα γυρίσματα στη χώρα μας.
Ωστόσο, η Millennium του έστειλε το σενάριο και διαβάζοντάς το ο κ. Κουάνης είδε ότι θα μπορούσε να γίνει μια στοιχειώδης έρευνα για την ανεύρεση τουλάχιστον μιας τοποθεσίας (ο αλιγάτορας φυσικά δεν συζητούνταν).

Η Θεσσαλονίκη έγινε… Μαϊάμι
Οι άνθρωποι της Millennium ήρθαν στην Ελλάδα και μέσω του Film Office της Κεντρικής Μακεδονίας και του τομεάρχη Τουρισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρου Θάνου, έλεγξαν περιοχές όπως το Δέλτα του Αξιού και πολύ απλά ενθουσιάστηκαν.
Πρώτο τηλεφώνημα στον σταρ της ταινίας, τον Αντόνιο Μπαντέρας, για το αν θέλει να έρθει στην Ελλάδα για δουλειά – και ναι θέλει, γιατί ο ισπανός ηθοποιός αγαπά τη χώρα μας. Δεύτερο τηλεφώνημα, το ίδιο ερώτημα, στον αυστραλό σκηνοθέτη της ταινίας Ρίτσαρντ Χιουζ – και ναι, θέλει κι αυτός να έρθει στην Ελλάδα για δουλειά (ο Ρίτσαρντ Χιουζ είναι αδελφός του σκηνοθέτη Πάτρικ Χιουζ).
Εφόσον λοιπόν δύο από τα πρόσωπα-κλειδιά αυτής της παραγωγής ήθελαν να έρθουν να δουλέψουν στην Ελλάδα, άρχισε μια νέα συζήτηση από την οποία προέκυψε η ιδέα της αλλαγής του σεναρίου.
Η ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης θύμιζε στους παραγωγούς τη Φλόριδα των Ηνωμένων Πολιτειών. Αποφασίστηκε ο δραματουργικός χώρος της ταινίας «Barracuda» να αλλάξει από Νέα Ορλεάνη, Λουιζιάνα σε… Μαϊάμι, Φλόριδα! Κανένα πρόβλημα για τον σεναριογράφο, που δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον σκηνοθέτη Ρίτσαρντ Χιουζ, σε συνεργασία με τον Λιουκ Μπουσιέ. Το σενάριο είναι βασισμένο σε ένα άλλο σενάριο ονόματι «The Bayou» του Ντ. Πίτερ Ιλιφ. Η ηθοποιός Κέιτ Μπόσγουορθ είναι επίσης μέλος του διεθνούς καστ της ταινίας (το κάστινγκ βρίσκεται σε εξέλιξη).
Film Office Κεντρικής Μακεδονίας
Εδώ και έναν περίπου μήνα με τη συμβολή του Film Office Κεντρικής Μακεδονίας η παραγωγή άρχισε να στήνει την ταινία, η οποία θα αρχίσει να γυρίζεται τέλη του τρέχοντος Ιουνίου, όταν ο Αντόνιο Μπαντέρας θα έρθει στην πόλη.
Αυτή τη στιγμή χάρη στο Film Office έχει γίνει όλο το set up office της ταινίας στη Θεσσαλονίκη, έχει μισθωθεί το catering που θα εξυπηρετήσει την ταινία κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, έχει κλειστεί το ξενοδοχείο για τη διαμονή όλου του ξένου προσωπικού και, το κυριότερο, έχουν γίνει προσλήψεις ελλήνων εργαζομένων σε όλους τους τομείς της ταινίας. Συμπτωματικά, την ίδια ημέρα της κουβέντας μας με τον κ. Κουάνη η Millennium ολοκλήρωσε τις διαδικασίες για την υπαγωγή του έργου στις προβλέψεις του Cash Rebate (επιστροφή φόρου μετρητών στις επιλέξιμες δαπάνες) στο ΕΚΟΜΕ.
Η συνεργασία ανάμεσα στο Film Office της Κεντρικής Μακεδονίας και στο ΕΚΟΜΕ έχει υπάρξει άψογη και η προσωπική συνδρομή τόσο του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολου Τζιτζικώστα όσο και του υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης κ. Σταύρου Καλαφάτη πολύτιμη.
Το Film Office είναι ένα νευραλγικό «network» συντονισμού που βρίσκεται σε επικοινωνία με όλους τους φορείς, ιδιωτικούς και δημόσιους, που μπορούν να εξυπηρετήσουν μια ταινία – από τον δήμο και το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο ή τις Εφορείες Αρχαιοτήτων.
«Το «Barracuda» είναι μια τεράστια πρόκληση για εμάς διότι με αυτή την ταινία ουσιαστικά εγκαινιάζεται η συνεργασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τα στούντιο NU Boyana» ανέφερε ο κ. Θάνος.
Το στούντιο της Θεσσαλονίκης
Η ιδιοκτησία όπου θα χτιστούν τα στούντιο της Θεσσαλονίκης στην περιοχή της Θέρμης έχει ήδη αγοραστεί εξ ημισείας από τον Γιαρίβ Λέρνερ, ιδιοκτήτη των NU Boyana Studios (τα οποία ανήκουν στον όμιλο Nu Image Films που υπάγεται στη Millennium Media), και τον Γιάννη Καλαφάτη, ιδιοκτήτη των York Studios στη Νέα Υόρκη.
Σε αυτή την ιδιοκτησία θα πραγματοποιηθούν επίσης γυρίσματα του «Barracuda», ενώ η πρόβλεψη για έναρξη του κτισίματος των ελληνικών στούντιο είναι «εντός του 2022», όπως μας είπε ο κ. Κουάνης.
Το ΕΚΟΜΕ έχει πάρει πολύ ζεστά το θέμα της εκπαίδευσης νέων Ελλήνων στα στούντιο NU Boyana ούτως ώστε να έχουν το know how από τη στιγμή που θα γίνουν τα εδώ στούντιο. «Για όλους μας, το «Barracuda» είναι το μεγάλο τεστ» είπε ο κ. Κουάνης. «Αν όλα πάνε καλά και με το δεδομένο ότι θα υπάρχουν και τα στούντιο στην Ελλάδα η Millennium Media έχει στόχο, αρχομένης από φέτος και κάθε χρόνο, να φέρνει τουλάχιστον δύο με τρεις ταινίες για γυρίσματα στη χώρα μας».


Latest News

Τι φέρνει μαζί του το νέο σύστημα κοστολόγησης ΕΟΠΥΥ- Θετική η πιλοτική εφαρμογή
Το νέο σύστημα κοστολόγησης, θα επεκταθεί και στην ψυχική υγεία και στην αποκατάσταση

Το γλυπτό της Καμίλ Κλοντέλ που πωλήθηκε για 3,7 εκατ. ευρώ
Το γλυπτό «La Jeunesse et L’Age Mûr» (Νεότητα και ωριμότητα) της Καμίλ Κλοντέλ είναι ένα γλυπτό που αναπαριστά μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της

Ζιντάν, ένας πετυχημένος επενδυτής
Ο Ζινεντίν Ζιντάν κάνει νέα επένδυση πέντε εκατομμυρίων ευρώ σε αθλητικό συγκρότημα

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Ολιβερ Ρούπκε: Επικίνδυνη η ανακατανομή κονδυλίων για την άμυνα
«Αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς πρέπει να αντιδράσουμε με τόλμη» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής

Χένα Βιρκούνεν: Αναγκαία η ρύθμιση των κολοσσών τεχνολογίας
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν μιλάει στα «ΝΕΑ» για τις προτεραιότητές της και για την αντιμετώπιση του Χ από την Ευρώπη, παρά τις πίεσεις των ΗΠΑ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Η άνοδος της βιομηχανίας των 21 δισ. των anime - Πώς η Ιαπωνία προσπαθεί να πατάξει την εκμετάλλευση
Η βιομηχανία των anime είναι διαβόητη για τα εξαντλητικά ωράρια και τις χαμηλές αποδοχές των εργαζομένων της
![Αθλητές: Αυτοί είναι οι 10 πιο ακριβοπληρωμένοι για το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/football-600x400.jpg)
Αυτοί είναι οι 10 πιο ακριβοπληρωμένοι αθλητές για το 2024 [γράφημα]
Οι περισσότεροι πολύ υψηλά αμειβόμενοι αθλητές βρίσκονται στο τέλος της καριέρας τους

Ποια νοσήματα απειλούν τους Έλληνες;
Απαντά στο ποια νοσήματα απειλούν τους Έλληνες αλλά και στο ποιες είναι οι προκλήσεις για το σύστημα Υγείας ο επικεφαλής του γραφείου του ΠΟΥ στην Αθήνα Δρ João Breda,