Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για την αγορά καθώς οι Έλληνες αποφεύγουν να καταναλώσουν, ακόμη και στο σούπερ μάρκετ.
Όπως ανέφερε στη foodexpo ο γενικός διευθυντής της IRI Hellas, Παναγιώτης Μπορέτος, ο Μάιος έκλεισε με μείωση του τζίρου κατά 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Η πτώση της ζήτησης στα σούπερ μάρκετ αποδίδεται τόσο στην επανεκκίνηση της εστίασης όσο και στις καταναλωτικές τάσεις που ανέδειξε η κρίση της πανδημίας, με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές λόγω της αβεβαιότητας για την επόμενη μέρα.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI, το 2021 η αγορά αναμένεται να παρουσιάσει απώλειες 2% σε σχέση με το 2020 στο βασικό σενάριο, ενώ αν το πρόγραμμα των εμβολιασμών επιταχυνθεί και δεν ξαναμπεί η χώρα σε νέο lockdown, η υποχώρηση μπορεί να αγγίξει το 4-5%.
Με βάση και αντίστοιχες έρευνες της IRI σε άλλες χώρες, φαίνεται ότι μετά τους εμβολιασμούς οι καταναλωτές θα βγαίνουν και θα καταναλώνουν περισσότερο εκτός σπιτιού.
Επίσης, ο κ. Μπορέτος αναφέρθηκε επίσης στις αυξήσεις των τιμών στο ράφι.
Εξάλλου, πρόσφατα στοιχεία της IRI για το α’ τετράμηνο του 2021 έδειξαν ότι η ανάπτυξη 1,3% αποδίδεται στις αυξήσεις των τιμών.
Ειδικά στα τυποποιημένα προϊόντα σημειώθηκε άνοδος σε αξία πωλήσεων 1,8% και πτώση 0,5% του όγκου πωλήσεων.
Η επεξεργασία των στοιχείων δίνει μια αύξηση 2,2% στην τιμή ανά μονάδα στο σύνολο της αγοράς ταχυκίνητων κωδικών (FMCG), η οποία ειδικότερα στα τρόφιμα φτάνει το 3,6%.
Για το e-commerce το οποίο αναπτύχθηκε πολύ από τότε που ξέσπασε η πανδημία του κορωνοϊού, ο κ. Μπορέτος σημείωσε ότι «όπως βλέπουμε και από τα στοιχεία άλλων χωρών, έχει αρχίσει σιγά σιγά να ξεφουσκώνει. Μπορεί να διπλασιάστηκε στην Ελλάδα, ωστόσο έχει ήδη χάσει 30% – 40% από αυτό που είχε πάρει στην πανδημία». Στις ηλεκτρονικές αγορές μπήκαν κατά κύριο λόγο καταναλωτές ηλικίας 25-45 ετών, αλλά και κάποιοι μεγαλύτεροι που δεν ήθελαν να πάνε στα καταστήματα λόγω του φόβου από τις συναθροίσεις.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων