
Καλύτερο ποδαρικό για την ταινία «Digger» δεν θα μπορούσε να γίνει. Λίγες ώρες πριν από την διανομή της στις αίθουσες, το βράδυ της Τετάρτης 16 Ιουνίου, το ήδη διακεκριμένο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό φιλμ του Τζώρτζη Γρηγοράκη απέσπασε 10 βραβεία ΙRIS της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Ο ίδιος ο Γρηγοράκης δε, πήρε τρία από αυτά: σκηνοθεσίας, πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη και σεναρίου.
«Digger» και Γρηγοράκης ήταν οι απόλυτοι θριαμβευτές μιας τελετής που πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια μιας υπέροχης βραδιάς στον θερινό κινηματογράφο Λαΐς της Ταινιοθήκης της Ελλάδος. Για πρώτη φορά μετά από πάρα πολύ καιρό, ο κόσμος βρέθηκε συγκεντρωμένος για μια τέτοια κινηματογραφική εκδήλωση και αυτό από μόνο του ήταν λόγος αρκετός για να νιώσει όμορφα. Ανθρώπινα. Ακόμα και οι βωμολοχίες της παρουσιάστριας Κατερίνας Βρανά, αντανακλούσαν ένα είδος απελευθέρωσης.
Η επέλαση του «Digger» ήταν κυριολεκτικά σαρωτική – σε σημείο μονοπωλίου. Για παράδειγμα, μια ταινία που επίσης συζητήθηκε πολύ πέρσι και είχε επίσης συγκεντρώσει πολλές υποψηφιότητες, η «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη, δεν κέρδισε παρά ένα μόνο βραβείο, το Β’ γυναικείου ρόλου για την Βασιλική Καλλιμάνη.
Ο «Ράφτης» της επίσης πρωτοεμφανιζόμενης σκηνοθέτριας Σόνια Λίζα Κέντερμαν απέσπασε δύο βραβεία, ενώ τα επίσης ακουσμένα «Μήλα» του (πρωτοεμφανιζόμενου και αυτού) Χρήστου Νίκου, δεν διακρίθηκαν πουθενά.
Οι ρίζες της ταινίας «Digger» βρίσκονται σε μια κλασική ιστορία «γεφύρωσης σχέσεων» που προκύπτει ανάμεσα σε δύο εντελώς ανόμοιους άντρες διαφορετικής γενιάς οι οποίοι όμως ενώνονται με τις δικές τους ρίζες, των δεσμών αίματος. Ένας κουρασμένος αλλά επίμονος και αποφασιστικός πατέρας (Βαγγέλης Μουρίκης – βραβείο Ιris Α ανδρικού ρόλου) που οδεύει προς την δύση και ο γιος του (Αργύρης Πανταζάρας), επίσης πεισματάρης που βρίσκεται στην ανατολή. Η επιστροφή του δεύτερου στα μέρη του πρώτου, πυροδοτεί το στέρεο, άψογα δομημένο σενάριο που επίσης βραβεύτηκε,
Τιμώμενα πρόσωπα της φετινής τελετής ήταν η Μαίρη Χρονοπούλου που εμφανίστηκε στην σκηνή της Λαίδας με το γνωστό, εκρηκτικό της στιλ και ο μακενίστας Γιάννης Παπαδάκης, ένας εφευρέτης με συνεργασίες που αρχίζουν από τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και φτάνουν ως τον Γιώργο Λάνθιμο.
Τα Βραβεία
Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας: «Digger», παραγωγοί Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, Μαρία Χατζάκου, Χρυσάνθη Καρφή Κώη, Γκαμπριέλ Ντιμόν, Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Μάικλ Βέμπερ, Νίκο Κατσαούνη, Ερνστ Φασμπέντερ, Φένια Κοσοβίτσα, Αννα Νικολάου
Βραβείο Σκηνοθεσίας: «Digger» ,Τζώρτζης Γρηγοράκης
Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου: «Digger» ,Βαγγέλης Μουρίκης
Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου: «Παρί» , Μελίκα Φορουτάν
Βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου: «Πρόστιμο» , Στάθης Σταμουλακάτος.
Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου: «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς», Βασιλική Καλλιμάνη.
Βραβείο Σεναρίου«Digger» , Τζώρτζης Γρηγοράκης
Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη:«Digge»r στον Τζώρτζης Γρηγοράκης
Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ): «Οι Aγνωστοι Αθηναίοι», Αγγελική Αντωνίου
Βραβείο Μοντάζ: «Παρί», Πάνος Βουτσαράς
Βραβείο Φωτογραφίας: «Digger» , Γιώργος Καρβέλας
Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής: «Ράφτης», Νίκος Κυπουργός
Βραβείο Σχεδιασμού Μακιγιάζ, Κομμώσεων και Ειδικών Εφέ – «Digger»,Ιωάννα Λυγίζου.
Βραβείο Ενδυματολογίας – «Ράφτης» , Ζιλί Λεμπρούν.
Βραβείο Σκηνογραφίας – «Digger», Δάφνη Καλογιάννη
Βραβείο Ήχου -«Digger», Λέανδρος Ντούνης, Φρανσουά Αμπντελνούρ, Σάιμον Αποστόλου.
Βραβείο Ειδικών Εφέ και Οπτικών Εφέ –«Digger» ,Ματθαίος Βούλγαρης, Δάφνη Καλογιάννη, Αρνό Σελέτ.
Βραβείο Ταινίας Ελληνικής Μειοψηφικής Συμπαραγωγής: Για την ταινία «Sow the Wind» στην Κωνσταντίνα Σταυριανού και τη Ρένα Βουγιούκαλου
Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας: «Bella»
Βραβείο Μικρού Μήκους Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων & Εμψύχωσης (Animation): «Σεβάραμπες»
Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ): «Τεό, ο Γείτονας μου»
Βραβείο Μικρού Μήκους Σπουδαστικής Ταινίας: «Βιολέττα»


Latest News

Super αθλητικά παπούτσια σε υψηλές τιμές αλλά με μικρή διάρκεια
Καθώς αυξάνονται τα χιλιόμετρα, τα περισσότερα σούπερ παπούτσια χάνουν γρήγορα την πρόσφυση και τις ..super ιδιότητες

Τα απίστευτα ποσά που έχει μοιράσει έως τώρα το Champions League
Η φάση των «16» του Champions League κλείδωσε και μαζί το πόσα χρήματα μοιράζονται οι σύλλογοι που συνεχίζουν δείχνουν τη δύναμη της διοργάνωσης

Τι φέρνει μαζί του το νέο σύστημα κοστολόγησης ΕΟΠΥΥ- Θετική η πιλοτική εφαρμογή
Το νέο σύστημα κοστολόγησης, θα επεκταθεί και στην ψυχική υγεία και στην αποκατάσταση

Το γλυπτό της Καμίλ Κλοντέλ που πωλήθηκε για 3,7 εκατ. ευρώ
Το γλυπτό «La Jeunesse et L’Age Mûr» (Νεότητα και ωριμότητα) της Καμίλ Κλοντέλ είναι ένα γλυπτό που αναπαριστά μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της

Ζιντάν, ένας πετυχημένος επενδυτής
Ο Ζινεντίν Ζιντάν κάνει νέα επένδυση πέντε εκατομμυρίων ευρώ σε αθλητικό συγκρότημα

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Ολιβερ Ρούπκε: Επικίνδυνη η ανακατανομή κονδυλίων για την άμυνα
«Αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς πρέπει να αντιδράσουμε με τόλμη» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής

Χένα Βιρκούνεν: Αναγκαία η ρύθμιση των κολοσσών τεχνολογίας
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν μιλάει στα «ΝΕΑ» για τις προτεραιότητές της και για την αντιμετώπιση του Χ από την Ευρώπη, παρά τις πίεσεις των ΗΠΑ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Η άνοδος της βιομηχανίας των 21 δισ. των anime - Πώς η Ιαπωνία προσπαθεί να πατάξει την εκμετάλλευση
Η βιομηχανία των anime είναι διαβόητη για τα εξαντλητικά ωράρια και τις χαμηλές αποδοχές των εργαζομένων της