Χρησιμοποιείτε κάποια εφαρμογή που μετρά τους παλμούς, τις γόνιμες μέρες ή σας απαντά σε ερωτήσεις για τα συμπτώματά σας; Αν ναι, ίσως είναι μια καλή στιγμή να τσεκάρετε ξανά (;) τους όρους χρήσης της.
Και αυτό γιατί σύμφωνα με νέα, παγκόσμια έρευνα, εννιά στις 10 εφαρμογές υγείας στα κινητά μας τηλέφωνα, συλλέγουν και καταγράφουν δεδομένα χρηστών.
Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό British Medical Journal, πραγματοποίησε εις βάθος ανάλυση σε περισσότερες από 20.000 εφαρμογές υγείας για κινητά τηλέφωνα που διατίθενται στο Google Play Store. Ορισμένες εξ αυτών ζητούν από τους χρήστες να αποκαλύψουν ευαίσθητα δεδομένα που αφορούν την υγεία τους, συμπεριλαμβανομένων εφαρμογών καταμέτρησης βημάτων και θερμίδων, εφαρμογών που έχουν στόχο την παρακολούθηση της εξέλιξης προβλημάτων υγείας ή τον έλεγχο συμπτωμάτων και την παρακολούθηση του έμμηνου κύκλου.
Εργαλεία παρακολούθησης και cookies
Ο Μουχάμαντ Ικράμ, λέκτορας στο Κέντρο Ηλεκτρονικής Ασφάλειας του Πανεπιστημίου Macquarie, δήλωσε στον Guardian ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εφαρμογών (88%) χρησιμοποιούν «εργαλεία παρακολούθησης και cookies για να καταγράφουν τη δραστηριότητα των χρηστών σε συσκευές κινητού τηλεφώνου, ενώ ορισμένες από τις εφαρμογές αυτές παρακολουθούν τους χρήστες μέσα από πολλαπλές πλατφόρμες».
Επιπλέον, το 28% των εφαρμογών υγείας δεν παρείχαν κανενός είδους δήλωση ιδιωτικότητας στη Google, στην οποία να προσδιορίζουν ποια δεδομένα συλλέγουν, γεγονός που αντιτίθεται στους όρους χρήσης της υπηρεσίας.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι περίπου τα δύο-τρίτα συνέλεγαν cookies ή άλλες πληροφορίες με αξία για διαφημιστές, ενώ το ένα-τρίτο μπορούσε να συλλέξει και τις διευθύνσεις email των χρηστών και περίπου το ένα τέταρτο μπορούσε να γνωρίζει σε ποιον πύργο κινητής τηλεφωνίας ήταν συνδεδεμένη η συσκευή του χρήστη, γεγονός που δυνητικά τους έδινε πρόσβαση στην τοποθεσία των χρηστών.
Όμως μόλις το 4% των εφαρμογών παραχωρούσαν πράγματι δεδομένα σε τρίτους – συνήθως πληροφορίες για το όνομα και την τοποθεσία του εκάστοτε χρήστη.
Ο Ικράμ σημειώνει: «Ορισμένες από τις πληροφορίες αυτές χρησιμοποιούνται για λόγους καταγραφής και δημιουργίας προφίλ, πράγμα γίνεται μέσω τρίτων μερών, για παράδειγμα διαφημιστών και εταιρειών παρακολούθησης, και στην οποία πρόκειται για εξόρυξη δεδομένων. Αυτό συμβαίνει χωρίς τη συναίνεση των χρηστών, είτε ανοιχτά είτε υπόγεια».
Η θέση της Google
Εκπρόσωπος της Google δήλωσε αναφορικά με την έρευνα ότι οι πάροχοι των εφαρμογών θα πρέπει να ζητούν την άδεια των χρηστών για τη χρήση των δεδομένων τους.
«Οι πολιτικές του Google Play για τους κατασκευαστές είναι σχεδιασμένες για να προστατεύουν τους χρήστες και να τους κρατούν ασφαλείς. Όταν εντοπίζουμε παραβιάσεις, αναλαμβάνουμε δράση. Εξετάζουμε τη συγκεκριμένη έκθεση».
Η έκθεση συγχαίρει επίσης την ευρωπαϊκή νομοθεσία του GDPR, «που έχει βελτιώσει τη διαφάνεια γύρω από τις πρακτικές συλλογής και διαμοιρασμού δεδομένων από τις εφαρμογές και απαιτεί τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για τη διασφάλιση της ενεργού συναίνεσης σε ό,τι αφορά τον διαμοιρασμό δεδομένων».
Latest News
Απάτες phishing με δόλωμα την ταινία «Joker: Folie à Deux» - Τι πρέπει να προσέξετε
Για να προστατευτούν από κινδύνους που σχετίζονται με το phishing, οι φαν του Joker θα πρέπει να προσέξουν, προειδοποιεί η Kaspersky
Η Google ανοίγει το app store της στον ανταγωνισμό
Τι προβλέπει η απόφαση αμερικανικού δικαστηρίου
Γιατί ζητάει συγγνώμη η Samsung - Οι προειδοποιήσεις για τα κέρδη
Σε επιστολή της η Samsung υπογραμμίζει ότι η εταιρεία πάντα μετέτρεπε τις κρίσεις σε ευκαιρίες, έχοντας μια ιστορία πρόκλησης, καινοτομίας και υπέρβασης
Η δυσμενής πρόβλεψη για τα κέρδη της Αmazon το α' εξάμηνο 2025
Η Wells Fargo Securities υποβάθμισε την μετοχή της Amazon σε equal weight από overweight - Πώς αντέδρασε η μετοχή
Η ΑΙ φέρνει επανάσταση και για τους νομικούς
Με ειδικά εργαλεία ΑΙ μεγάλες εταιρίες και νομικοί διαχειρίζονται ταχύτατα ζητήματα για τα οποία ως τώρα χρειαζόντουσαν πολλούς μήνες
Η τεχνολογία στην υπηρεσία της μόδας - Ο ρόλος της τρισδιάστατης εκτύπωσης
Οι 3D τεχνικές γνωρίζουν μεγάλη απήχηση στους νέους παίκτες στη μόδα
Κάνει πίσω - Γιατί η Apple απομακρύνεται από τη στρατηγική των νέων προϊόντων
Η Apple έχει σαφώς συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει πρόβλημα στη μέχρι σήμερα στρατηγική της
Αυτός είναι ο θρύλος των χάκερ – Ο έφηβος που «χτύπησε» Microsoft, Uber και Samsung
Ο 19χρονος σήμερα νεαρός έχει ήδη συλληφθεί κατηγορούμενος για απάτες, εκβιασμούς και hacking
Η Google χάνει το προβάδισμα στο... googlάρισμα - Η αντεπίθεση Tik Tok και Μπέζος
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50%
H Apple ανακαλεί τα σχέδιά της για την παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών
Η Apple επανεξετάζει την κινηματογραφική της στρατηγική μετά τις απογοητευτικές εισπρακτικές επιδόσεις αρκετών ταινιών μεγάλου προϋπολογισμού