Παραλληλίζοντας την ευρωπαϊκή οικονομία με τα τεκταινόμενα στο ποδόσφαιρο, η Capital Economics σκιαγραφεί την πορεία της ανάκαμψης.
«Δεν χρειάζεται να πει κάποιος στους λάτρεις του ποδοσφαίρου ότι η κανονικότητα δεν έχει ακόμα έρθει στην Ευρώπη. Για παράδειγμα, μόνο 13.000 θεατές είδαν τη Γερμανία να χάνει από τη Γαλλία στο Allianz Arena χωρητικότητας 75.000. Τα μέτρα περιορίζουν επίσης τον αριθμό των ατόμων που επιτρέπονται σε παμπ και μπαρ. Και σε πολλές πόλεις, συμπεριλαμβανομένης της Ρώμης, οι υποστηρικτές πρέπει να έχουν θερμομετρηθεί πριν μπουν στο γήπεδο». Με αυτά τα λόγια ξεκινά η CE την έκθεσή της με τίτλο «Η Ευρωζώνη σε ανάκαμψη», υπογραμμίζοντας ότι το ποδόσφαιρο δεν είναι ο μόνος τομέας που δυσκολεύεται.
Ο αριθμός των πτήσεων που αναχώρησαν από τη Γερμανία ήταν 62% κάτω από το επίπεδο του 2019 στις αρχές Ιουνίου, δείχνοντας ότι η τουριστική σεζόν δεν έχει ακόμη επανεκκινήσει.
Ωστόσο, υπάρχουν και οι τομείς που καταδεικνύουν ότι η οικονομία ανακάμπτει.
Όπως επισημαίνουν οι συντάκτες της έκθεσης, οι κρατήσεις εστιατορίων OpenTable στη Γερμανία αυξήθηκαν από 90% κάτω, σε 15% πάνω από το επίπεδο του 2019.
Και δεν είναι περίεργο που σημειώθηκε αύξηση των κενών θέσεων εργασίας.
Και τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι οι άνθρωποι επισκέπτονται περισσότερο τα καταστήματα λιανικής από ό, τι μόλις τον Μάιο.
Η CE τονίζει ότι αυτό υποδηλώνει ότι υπάρχει πιθανότητα ανοδικής αναθεώρησης των προβλέψεών της για το ΑΕΠ της ευρωζώνης.
«Πιστεύουμε ότι οι βασικές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, θα επανέλθουν σε επίπεδα προ πανδημίας πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, αλλά οι νότιες χώρες που εξαρτώνται από τον τουρισμό θα είναι τουλάχιστον ένα χρόνο αργότερα» τονίζουν.
Πληθωρισμός
Αναφορικά με τον πληθωρισμό εκτιμάται ότι σημειωθούν πληθωριστικές πιέσεις , με τον πληθωρισμό να ενισχύεται πάνω από το 2,5% το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Ωστόσο, εξακολουθεί να φαίνεται πιθανό ότι ο πληθωρισμός θα μειωθεί αρκετά απότομα το 2022, καθώς κάποια βασικά αποτελέσματα αντιστρέφονται.
Η Fed δείχνει τον δρόμο
Ενώ η ΕΚΤ δεν έκανε καμία αλλαγή στη στάση της πολιτικής στη συνεδρίαση της προηγούμενης εβδομάδας, οι ενέργειες άλλων κεντρικών τραπεζών επηρεάζουν τη ζώνη του ευρώ. Βεβαίως, η αποφασιστικότητα της Norges Bank να αυξήσει τα επιτόκια τον Σεπτέμβριο έχει μικρή σημασία για την ΕΚΤ, διότι καθοδηγείται από ανησυχίες σχετικά με την αγορά ακινήτων και όχι από τον πληθωρισμό.
Αλλά η έκπληξη από την Fed αυτή την εβδομάδα είναι πιθανό να είναι ένα σημάδι των μελλοντικών πραγμάτων.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες