Τα συμπεράσματα σχετικά με τις προκλήσεις της δημοσιονομικής βιωσιμότητας που απορρέουν από τη γήρανση του πληθυσμού, ενέκρινε την Παρασκευή το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
Στα συμπεράσματα, τα οποία βασίζονται στα κύρια πορίσματα της έκθεσης του 2021 περί γήρανσης, καλούνται τα κράτη μέλη να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές και δημοσιονομικές επιπτώσεις της γήρανσης του πληθυσμού.
Τονίζεται επίσης ότι η γήρανση του πληθυσμού συνιστά σημαντική πρόκληση για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών. Το Συμβούλιο σημειώνει ότι τα επίπεδα του δημόσιου χρέους έχουν αυξηθεί λόγω της κρίσης COVID-19 και ότι αναμένεται να παραμείνουν υψηλά για αρκετό χρονικό διάστημα. Ταυτόχρονα, υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να αποφευχθεί η πρόωρη απόσυρση της δημοσιονομικής στήριξης προκειμένου να διατηρηθεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών.
Το Συμβούλιο λαμβάνει υπό σημείωση την έκθεση του 2021 περί γήρανσης, στην οποία τονίζεται η μείωση του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας. Σύμφωνα με την έκθεση, έως το 2070 θα υπάρχουν λιγότερα από δύο άτομα σε ηλικία εργασίας για κάθε άτομο ηλικίας άνω των 65 ετών, ενώ σήμερα υπάρχουν τρία άτομα. Αυτό σημαίνει ότι, μακροπρόθεσμα, το ΑΕΠ θα μπορεί να αυξάνεται μόνο με βάση την παραγωγικότητα της εργασίας.
Στην έκθεση προβλέπεται αύξηση της δημόσιας δαπάνης που σχετίζεται με τη γήρανση (συντάξεις, υγειονομική περίθαλψη και μακροχρόνια περίθαλψη). Τα σχετικά νούμερα ποικίλλουν ανάλογα με την αύξηση της παραγωγικότητας, τις δημογραφικές εξελίξεις και τη μακροοικονομική κατάσταση.
Στο πλαίσιο αυτό, το Συμβούλιο καλεί τα κράτη μέλη να αντιμετωπίσουν τις δαπάνες που σχετίζονται με τη γήρανση αυξάνοντας τα ποσοστά απασχόλησης και την παραγωγικότητα, αντιμετωπίζοντας το χάσμα των φύλων στην αγορά εργασίας και προσαρμόζοντας τα συστήματα συνταξιοδότησης, υγειονομικής περίθαλψης και μακροχρόνιας περίθαλψης.
Εκφράζει επίσης ικανοποίηση για τον θετικό αντίκτυπο που είχαν στις δημόσιες δαπάνες οι μεταρρυθμίσεις των εθνικών συνταξιοδοτικών συστημάτων που εφαρμόστηκαν στις περισσότερες χώρες και βεβαιώνει εκ νέου ότι είναι σημαντικό να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες για μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις που προσφέρουν ο μηχανισμός ανάκαμψης και ανθεκτικότητας και οι άλλες συνιστώσες του Next Generation EU.
Latest News
Η Tesla κυκλοφόρησε την πρώτη της... φιγούρα δράσης - Πότε έρχεται το ανθρωπόμορφο ρομπότ
Το Tesla Bot Action Figure ξεκίνησε να πωλείται πρόσφατα στον ιστότοπο του κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων
Στη «μέγγενη» το Adani Group - Πτώση ομολόγων και μετοχών για δεύτερη ημέρα
Οι μετοχές του ομιλου Adani Group έχουν χάσει 28 δισ. δολάρια σε αξία - Η S&P λέει ότι θα είναι δύσκολη η χρηματοδότηση
Η Gap εκτοξεύεται - Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Μετά τα αποτελέσματα της Gap για το γ' τρίμηνο, αρκετοί πίστωσαν στον Ρίτσαρντ Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα