Προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς οι διαδικασίες για την έναρξη, εντός του γ’ τριμήνου του 2021, των διαγωνισμών για το νέο πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ.
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη ολοκληρώσει τη διενέργεια διαγωνισμού για ανάθεση Τεχνικού Συμβούλου, ο οποίος θα την υποστηρίξει σε όλες τις απαραίτητες προπαρασκευαστικές εργασίες για την πρώτη φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Συγχρόνως, οδεύουν προς δημοπράτηση έργα συνολικού προϋπολογισμού 690 εκατ. ευρώ.
Σε συνάντηση, σήμερα, με τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, ο γενικός γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ενημερώθηκε για την πορεία υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ που σχεδιάζει και πραγματοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, με στόχο να καταστεί η χώρα μας περιφερειακό hub στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η επίτευξη αυτού του στόχου, αποτελεί προτεραιότητα στρατηγικής σημασίας για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την ΕΡΓΟΣΕ.
Το πακέτο των έξι νέων έργων
Μέσα από μια σειρά άμεσων ενεργειών και πλήρους αναδιάρθρωσης διεργασιών σε πλήρη συνεργασία με το υπουργείο, η ΕΡΓΟΣΕ επιταχύνει τις διαδικασίες. Το πακέτο των 6 νέων σιδηροδρομικών έργων περιλαμβάνει διασυνοριακά και διαπεριφερειακά έργα, καθώς και έργα αναβάθμισης, όπως η σύνδεση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης και η ανάπτυξη του προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, η σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη και τους Τοξότες μέσω νέας νότιας χάραξης, αλλά και νοτιότερα, η σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας και βεβαίως η σιδηροδρομική διασύνδεση του νέου λιμανιού της Πάτρας.
Όλα τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου διασυνδέουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με δεδομένο ότι πρόκειται για μεγάλα και πολύπλοκα έργα, ο Ανταγωνιστικός Διάλογος αποτελεί τη βέλτιστη διαγωνιστική διαδικασία και το πλέον κατάλληλο εργαλείο δημοπράτησης που παρέχεται από τη νομοθεσία δημοσίων συμβάσεων.
Η ΕΡΓΟΣΕ επιταχύνει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων που αφορούν στον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας, ενώ παράλληλα έχει συμβασιοποιηθεί η κατασκευή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Νέου Παντελεήμονα Πιερίας. Δημοπρατήθηκαν η εγκατάσταση Ηλεκτροκίνησης και Σιδηροδρομικών Συστημάτων στη Σιδηροδρομική Γραμμή «Λάρισα – Βόλος» και η εγκατάσταση Σηματοδότησης στη Σιδηροδρομική Γραμμή «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη». Ακόμη, έχουν ολοκληρωθεί τα Τεύχη Δημοπράτησης για την κατασκευή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κρυονερίου.
Τα δύο έργα που δημοπρατούνται το γ’ τρίμηνο
Σημειώνεται ότι δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους 175 εκατ. ευρώ, πρόκειται να δημοπρατηθούν εντός του τρίτου τριμήνου του 2021 και θα χρηματοδοτηθούν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020». Πρόκειται για τα εξής:
– Β’ φάση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και σύνδεση με το μετρό, προϋπολογισμού 35 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορά στην ολοκλήρωση κατασκευής γραμμών, αποβαθρών και υπόγειας διάβασης για την επικοινωνία του συνόλου των αποβαθρών του σιδηροδρομικού σταθμού, καθώς και σύνδεσης με το Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.
– Νέα διπλή γραμμή Αίγιο-Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, σταθμοί), προϋπολογισμού 140 εκατ. Ευρώ. Toέργο περιλαμβάνει την κατασκευή της επιδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 32 χλμ., με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση και την κατασκευή σιδηροδρομικών Στάσεων.
Μετά τη συνάντηση, ο γ.γ. Υποδομών δήλωσε: «Βρέθηκα σήμερα στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ, ώστε να συζητήσουμε τις τελευταίες εξελίξεις για το μεγάλο σχέδιο των σιδηροδρομικών έργων που σχεδιάζουμε. Το πλάνο μας περιλαμβάνει τη δημοπράτηση, μέσα στους επόμενους μήνες, 6 νέων μεγάλων έργων με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και πρόκειται για το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει υλοποιηθεί ποτέ, ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Όλα τα έργα συνδέουν τους λιμένες της Πάτρας, του Λαυρίου , της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με το τρένο και ενισχύουν την διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη, κάτι πολύ σημαντικό για τη χώρα και την Ευρώπη. Έτσι, η ανταγωνιστικότητα των λιμένων και της ελληνικής οικονομίας αναβαθμίζεται συνολικά. Παράλληλα, προχωράει και το πλάνο των μειοδοτικών διαγωνισμών και μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους που διανύουμε θα δημοπρατηθούν επιπλέον έργα άνω των 350 εκατομμυρίων ευρώ. Η συνεργασία μας με την ηγεσία και την ΕΡΓΟΣΕ συνολικά, είναι άψογη και είμαι αισιόδοξος πως σύντομα θα ανοίξει μια νέα σελίδα στην ιστορία της εταιρείας και του σιδηροδρόμου στη χώρα. Συνεχίζουμε».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε: «Μας επισκέφθηκε σήμερα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών με τον οποίο συζητήσαμε την πορεία εξέλιξης των σιδηροδρομικών έργων. Τα έργα που σχεδιάζει και υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ είναι δημόσια έργα στρατηγικού χαρακτήρα και έχουν υψηλό οικονομικό πολλαπλασιαστή. Πρόκειται για έργα ζωτικής σημασίας που αλλάζουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών. Η υλοποίηση τους αποτελεί μεγάλη πρόκληση για την ΕΡΓΟΣΕ. Μια πρόκληση που είναι ταυτόχρονα και μεγάλη ευκαιρία για να συμβάλλουμε ώστε η χώρα μας να κάνει το απαραίτητο αναπτυξιακό άλμα προς το μέλλον».
Latest News
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)