Υπογράφεται το απόγευμα της Τρίτης, 22 Ιουνίου 2021, στο Άλσος Βεΐκου, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, η πρώτη φάση της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, αξίας 1,8 δισ. ευρώ. Το έργο που θα αλλάξει τον κυκλοφοριακό χάρτη πυκνοκατοικημένων περιοχών της πρωτεύουσας, ορισμένες εκ των οποίων, όπως το Γαλάτσι, έχουν σήμερα εξαιρετικά ελλιπή συγκοινωνιακή σύνδεση, μπαίνει επιτέλους στην τελική ευθεία.
Η υπογραφή του έργου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, ουσιαστικά ανοίγει τον δρόμο για τα δύο μεγαλύτερα έργα που αναμένεται να αποτελέσουν gamechangers για την αναζωογόνηση του κλάδου των κατασκευών και της ελληνικής οικονομίας, καθώς στις 25 Ιουνίου 2021 ακολουθεί και το Ελληνικό.
Μετά την επισφράγιση της έναρξης του βασικού έργου της Γραμμής 4 του Μετρό, τμήμα Α΄ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», η κοινοπραξία του έργου ΑΒΑΞ-GHELLA–ALSTOM TRANSPORT, θα βάλει μπρος τις μελέτες, ενώ η παραλαβή των πρώτων σταθμών από την Αττικό Μετρό, βάσει όσων προβλέπονται στη σύμβαση, θα γίνει στις αρχές του 2022.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ως τότε δεν θα δούμε εργασίες. Οι πρώτοι χώροι για την έναρξη των πρόδρομων εργασιών από την ΕΡΕΤΒΟ έχουν ήδη δεσμευτεί και μες το καλοκαίρι οι πρώτες εργασίες προετοιμασίας για τα εργοτάξια του κυρίως έργου θα ξεκινήσουν. Το πρώτο από τα τρία συνολικά κύματα εργοταξίων για τις πρόδρομες εργασίες περιλαμβάνει 9 θέσεις, ξεκινώντας από τα δύο άκρα του έργου, σε Άλσος Βεΐκου και Κατεχάκη, για να προετοιμαστούν τα φρεάτια από όπου θα μπουν τα μηχανήματα για να ξεκινήσει η κατασκευή της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι και τα φρέατα σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.
Η χαρτογράφηση του βασικού έργου «Άλσος Βεΐκου-Γουδή»
Το αντικείμενο της σύμβασης του βασικού έργου περιλαμβάνει την εκπόνηση Οριστικής Μελέτης και Μελέτης Εφαρμογής, την κατασκευή, την προμήθεια, την εγκατάσταση, τις δοκιμές και τη θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, τη συντήρηση, την εκπαίδευση του προσωπικού και την προμήθεια των ανταλλακτικών.
Τα πρώτα δύο μεγάλα εργοτάξια, που θα στηθούν, σηματοδοτούν ουσιαστικά την αρχή και το τέλος του έργου, δηλαδή την αφετηρία του στη λεωφόρο Βεΐκου και το τέλος στην Κατεχάκη. Αυτό θα συμβεί, διότι από τα δύο αυτά σημεία θα ξεκινήσουν οι δυο μετροπόντικες που θα δουλέψουν για το τεράστιο έργο της Γραμμής 4, τμήμα «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», μήκους 13 χλμ., που θα διαθέτει 15 σταθμούς.
Το Α’ Τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα κλπ., καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων γραμμών με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει:
· Δεκαπέντε (15) νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
· Εννέα (9) ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.
· Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 10.307μ.
· Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.
· Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 850,0 μ περίπου.
· Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
· Ένα (1) νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
· Ένα (1) νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
· Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.
Latest News
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ
Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης
Ποιους διαγωνισμούς και ώριμα έργα σε κτιριακές υποδομές συνολικής αξίας άνω των 68 εκατ. ευρώ, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών
Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών στο ύψος των Οινοφύτων
Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας Thess INTEC με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Τα επενδυτικά κεφάλαια από το Ισραήλ και η «επανάσταση» καινοτομίας στην οποία στοχεύει το Thess INTEC
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η «Αττική Οδός» - Η πρώτη «στάση» στο ταξίδι… για τον νέο παραχωρησιούχο
Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο
Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως αποτελεί μια από τις καίριες παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης
«Μαρσάρει» το μετρό Θεσσαλονίκης - Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις
Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο
Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ - Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής
Eπεκτείνεται ο όμιλος ΑΒΑΞ - H κατασκευή θα διαρκέσει 12 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα